וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרו כבשים: עדרי ענק חצו את מדריד בשם המסורת

אלפי כבשים ופרות חצו את בירת ספרד, בדרכן לשטחי המרעה בהם ישהו בחורף, כחלק ממסורת הנמשכת מאות שנים. "אלה הגיעו מההרים הצפוניים", הצביע חקלאי על פרות שחצו את הכיכר המרכזית

(צילום: יוטיוב)

דמיינו לעצמכם עדרי ענק של כבשים ופרות חוצים את רחוב אבן גבירול בתל אביב, מקצרים את הדרך בכיכר רבין, ומשתלטים על רחוב קינג ג'ורג'. נשמע מוזר? כעת שוו בנפשכם את התמונה ההזויה הזו, דווקא במדריד – אחת מבירות התרבות, האופנה והספורט של אירופה.

אלפי כבשים ופרות חצו יחד עם רועי העדרים את מרכז בירתה של ספרד בשבת, כשעזבו את ההרים שמצפון לעיר, או את האזורים החמים שמדרום לה, בדרכם לשטחי המרעה בהם ישהו במהלך החורף . "יש עדיין עדרים שמתעקשים לנדוד מהצפון לעבר שדות קסטיליה", סיפרה מגדלת הבקר ונסה סאנצ'ז לסוכנות הידיעות הצרפתית.

חקלאים קיימו מצעד עם אלפי כבשים וגם כמה פרות ברחובות מדריד, ספרד, 30 באוקטובר 2011. AP
חייבים לעבור באמצע העיר? עדרי בקר במדריד/AP

האירוע החגיגי והמסורתי שהתרחש במדריד "נועד להזכיר כי מדריד עדיין נמצאת במוקד כמה דרכי נדידה", היא סיפרה, שעה שמסביבה דוהרות הבהמות לצד אתרי התיירות המפורסמים של הבירה. "אלה הגיעו מקולמנר וייחו, כ-20 קילומטרים צפונית למדריד", הוסיף החקלאי ג'רונימו ג'רסיה, כשהבחין בכמה בהמות שחצו את הכיכר המפורסמת של העיר – הפוארטה דל סול.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
חקלאים קיימו מצעד עם אלפי כבשים וגם כמה פרות ברחובות מדריד, ספרד, 30 באוקטובר 2011. AP
"מדריד היא עדיין מוקד של כמה דרכי נדידה". האירוע הביזארי, היום/AP

מקור האירוע יוצא הדופן הזה בהסכם שנחתם עוד ב-1418, בין נציגי איגוד החקלאים לבין העיר מדריד - הסכם שאפשר לעדרים לחצות את העיר פעמיים בשנה, אם כי ראשיתו של הסיפור עוד כמאתיים שנים לפני כן, אז ביקשו החקלאים לנדוד עם הצאן דרך הבירה הספרדית, והמלך אלפונסו נענה למבוקשם והתיר להם לחצות את המדינה בחופשיות, כל עוד יתחייבו שלא להשמיד כרמים ומטעים. מאז נחתם ההסכם, בין 3 ל-5 מיליון כבשים ופרות חצו את המדינה מדי שנה, כשהרועים נאלצו לשלם מדי פעם גם מס אגרה על מנת שיוכלו להמשיך במסעם. כמזכרת קטנה לחוקים ההם, נאלצים עד היום כל רועה או מגדל בקר לשלם כביכול כ-160 מטבעות דמויי "מרבידיס" - מטבע מתקופת ימי הביניים.

סיפורים נוספים מספרד
זוועה בספרד: השור נקם במטאדור המפורסם
הדוכסית הקשישה מספרד נישאה ברקע פרשיית העירום
קץ להתעללות: מלחמת שוורים אחרונה בברצלונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully