וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: מועמר קדאפי בשניות האחרונות של חייו

מועצת המורדים הזמנית טוענת כי שליטה המודח של לוב מועמר קדאפי נהרג במהלך חילופי אש וכי לא ניתנה הוראה מפורשת לחסל אותו. עוד מסרו המורדים כי קדאפי ייקבר ב"מקום סודי"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד)

שעות ספורות לאחר שנודע דבר מותו של שליט לוב המודח, מועמר קדאפי, התפרסם ברשת האינטרנט סרטון בו נראה קדאפי לאחר שנלכד בעודו בחייו. בתיעוד נראה קדאפי כשהוא פצוע, ככל הנראה מהפצצה על השיירה בה נסע כשניסה להימלט מהעיר סירת, מעוזו האחרון. הוא נלקח על ידי קבוצה של מורדים, מועלה על מכסה המנוע של אחד מכלי הרכב ולאחר מכן מסתיים הסרטון. לפי מספר דיווחים, ביצעו המורדים לינץ' במנהיגם לשעבר, מה שגרם למותו.

מועמר קדאפי מת - כותרות אחרונות:
מועמר קדאפי נהרג במתקפת המורדים, גופתו הוצגה
צפו: גופתו של שליט לוב המודח מועמר קדאפי
מקצין כריזמטי לרודן נמלט - הקריירה של קדאפי

הסרטון מעמיד בסימן שאלה את גרסת המורדים לפיה מנהיגה של לוב זה 42 שנים נפצע ונלקח לטיפול רפואי, שם מת מפצעיו. עדיין לא ברור בדיוק מה אירע בתקרית בה מצא קדאפי את מותו, אולם בקרב תושבי המדינה הצפון-אפריקאית השסועה זה שמונה חודשים במלחמת אזרחים התקבלה הידיעה על מות קדאפי בשמחה, כאשר מאות מהם יצאו לחגוג ברחובות הבירה טריפולי.

במקביל דווח כי שני בניו של קדאפי, סייף אל-איסלם ומועתסם נהרגו היום. לפי מספר דיווחים, לפני שבוצע בו לינץ' אמר קדאפי למורדים שעצרו אותו: "אל תהרגו אותי, אני אביכם".

בתוך כך, מועצת המורדים הזמנית הדגישה כי מועמר קדאפי לא נהרג בכוונה תחילה וכי לא הוצאה שום הוראה מטעמה להרוג אותו. עוד נמסר כי קדאפי נהרג במהלך חילופי אש בין תומכיו למורדים לאחר שנלכד. במסיבת עיתונאים שכינסו בטריפולי ציינו בכירי מועצת המורדים הזמנית כי קדאפי נהרג דקות ספורות לפני הגעתו לבית החולים. עוד ציינו הבכירים כי קדאפי נתפס חי והוכנס לרכב כדי לפנותו מעיר הולדתו, סירת.

מועצת המורדים הזמנית אישרה גם כי בנו של קדאפי, מועתסם, נהרג ושגופתו נלקחה למיסרתה. בנוגע לבן נוסף של קדאפי, סייף אל-איסלם, אין בידי המורדים מידע האם הוא נשבה או נהרג. רשת "אל-ערביה" דיווחה מוקדם יותר כי המועצה הזמנית בלוב החליטה לקבור את מועמר קדאפי ב"מקום סודי".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"קדאפי הוצא מתוך בור ביוב"

"קדאפי הוצא מתוך בור ביוב", סיפר ראש ממשלת המעבר בלוב מחמוד ג'יבריל, "הוא לא הביע כל התנגדות. כשהתחלנו להזיז אותו הוא נפגע מכדור בזרועו הימנית וכאשר הוא הוכנס לרכב לא היו לו פצעים נוספים". לדבריו, פתולוג קבע כי לא ניתן לדעת אם קדאפי נהרג מאש כוחות המורדים או מאש כוחותיו.

שר ההסברה של מועצת המורדים הזמנית, מחמוד שמאם, מסר לסוכנות רויטרס כי "מותאסם מת כשהסתתר יחד עם אביו, אני יכול לאשר זאת". רשת הטלוויזיה "אל-ערביה" דיווחה כי סייף אל-איסלם נהרג אף הוא על ידי המורדים וכי גופתו הובאה לשדה התעופה בעיר הנמל מיסרתה. המורדים אפשרו לעיתונאים לצלם את גופתו.

בתוך כך, מנהיג המועצה הזמנית, השולטת דה-פקטו במדינה, מוסטפא עבד אל-ג'ליל יכריז מחר באופן רשמי על "שחרורה" של לוב משלטונו של קדאפי, וכן הוא צפוי למסור פרטים נוספים על התקרית בה נהרג קדאפי.

עדכון ראשון: 19:42

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully