וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתובות "מוות ליהודים" רוססו על בתי כנסת בצפת

קובי דוד

12.10.2011 / 10:59

גל הונדליזם במקומות קדושים ליהודים ומוסלמים ממשיך: כתובות "מוות ליהודים" רוססו על ארבעה בתי כנסת ורכב פרטי בצפת. הרב שמואל אליהו: "אסור להתייחס לאירוע בסלחנות"

כתובות "מוות ליהודים" התגלו הבוקר (רביעי) על קירותיהם החיצוניים של ארבעה בתי כנסת בצפת ועל רכב פרטי אחד. משטרת צפת חוקרת את האירוע, אך טרם סימנה חשודים במעשה. בצפת, בה סכסוכים בין יהודים לערבים אינם מאורע יוצא דופן, חוששים כעת מתחילתה של מלחמת דת.

עוד באותו נושא
חשד לתג מחיר בטובא זנגריה: מסגד הוצת ורוסס בכתובות
צלבי קרס רוססו במתחם קבר יוסף בשכם
קברים מוסלמיים בבת-ים וביפו הושחתו
"לא רק כהנא": אירועי נקמה בערביי ישראל


כתובות הנאצה, אשר רוססו ברחובות צה"ל ורמז, נושאים כולם את אותה כתובת: "מוות ליהודים". הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת הידוע בדעותיו הקיצוניות, ומיוזמי "מכתב הרבנים", לפיו אסור להשכיר או למכור דירות לערבים, אמר כי "אם נתייחס בסלחנות למעשי ונדליזם והשחתת בתי כנסת, נטעה". הרב, אשר בעבר נחקר במשטרה בחשד להסתה, הוסיף, כי "כך בעצם התחילו גלי האנטישמיות באירופה, כאשר אחר כך התייחסו בסלחנות לרצח יהודים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כך התחילו גלי האנטישמיות באירופה", כתובות נאצה בצפת/מערכת וואלה!, צילום מסך

מלחמת דתות?

יוסף אלמשעלי, גבאי בית הכנסת "יפה נוף" ברחוב השקמה, שקירותיו האחוריים רוססו, סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות, כי "כשהגעתי לתפילת השחרית בבוקר הזדעזעתי לגלות שעל הקיר החיצוני רוססו באכזריות כתובות 'מוות ליהודים'. חבל שזה מגיע לפסים כאלו אישיים. אני חושש שתתחיל מלחמה של דת כנגד דת, כי משם אנחנו עלולים להגיע לאבדון". גבאי בית כנסת נוסף, שעל קירותיו רוססה כתובת הגרפיטי "מוות ליהודים – נקמה", אמר כי "אנחנו מזועזעים שדווקא בערב החג החליטו לפגוע במקום הרגיש והקדוש ביותר לכל יהודי".

ראש עיריית צפת, אילן שוחט, גינה בחריפות את המעשה. לדבריו, "מדובר בתופעה חריגה, אשר אינה מאפיינת את אופי מרקם היחסים והחיים בצפת. כשם שגיננו בתוקף פגיעה וחילול של מקומות קדושים לאיסלאם, כך אנו מגנים מעשים נבזיים מסוג זה. אני קורא לציבור התושבים לנהוג באיפוק ואחריות – ולאפשר למשטרה לחקור את העניין".

בשבועיים האחרונים נרשמו מספר אירועי ונדליזם במקומות קדושים ליהודים ולמוסלמים. רק לפני כ-10 ימים הושחת מסגד בכפר טובא-זנגריה שבגליל ולפני ימים ספורים הושחתו קברים מוסלמיים ביפו ובבת-ים. בנוסף, לפני כשבוע הושחת קבר יוסף, הממוקם בקרבת העיר שכם.

בעיר צפת עצמה נרשמו מספר אירועים של עימותים בין יהודים לערבים המתגוררים בעיר. במקרה אחד, שחל בתחילת השנה האזרחית, הוצתו שני כלי רכב השייכים לסטודנטים ערבים המתגוררים בעיר ובפעמים נוספות נזרקו אבנים לעבר בתיהם של סטודנטים ערבים. בנוסף, נרשמו התכתשויות בין ערבים לבין יהודים בעת תפילה יהודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully