וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת פינוי המאחזים, בליכוד לוחצים על נתניהו

פנחס וולף

10.10.2011 / 11:24

בחצי השנה הקרובה מתכננים במערכת הביטחון לפנות ארבעה מאחזים בלתי חוקיים גדולים. חברי כנסת במפלגת השלטון, בהם אנשיו של נתניהו, מבהירים: "לא נהיה נאמנים לממשלה שמפנה יהודים"

אחרי שצלח את אישורו של דו"ח טרכטנברג בממשלה, בתום מאבק קשה, חברי סיעת הליכוד מארגנים לראש הממשלה בנימין נתניהו מבחן מנהיגות נוסף, ומנסים למשוך אותו ימינה. לקראת פינוי מאחזים המתוכנן לאחר החגים, הצטרפו היום (שני) שרים וחברי כנסת מסיעתו של נתניהו לעמדה אותה הביעה אתמול שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, הקוראת שלא לפנות את המאחזים.

לימור לבנת. אביב חופי
סחפה אחריה ח"כים נוספים מהליכוד. השרה לבנת/אביב חופי

אתמול קראה לבנת לראש הממשלה להקים צוות שיגיש דו"ח "הפוך" לדו"ח המאחזים של עורכת הדין טליה ששון, ולמעשה יכשיר מאחזים שהיום מוגדרים כלא-חוקיים. יתר חברי סיעת הליכוד לא שוקטים על שמריהם, ונקטו אף הם בצעדים דומים. ח"כ דני דנון מארגן בימים אלה כנס תמיכה באנשי המאחזים שיתקיים ביום שלישי הבא במגרון ושר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין, כבר הודיע על השתתפותו באירוע. אליו יצטרפו כנראה גם השר יוסי פלד, סגני שרים וחברי כנסת, וביניהם יו"ר הקואליציה, זאב אלקין, וחבר הכנסת אופיר אקוניס, הנחשב מקורב לנתניהו.

"אסור לפנות את מגרון"

חברי הכנסת מבקשים לשלוח מסר ברור לראש הממשלה, ואולי גם לבוחריהם העתידיים במפלגה, באשר לעמדתם בנושא פינוי המאחזים המתוכנן. "אני קורא לראש הממשלה לעצור את ההחלטה לפינוי ישובים יהודיים ביהודה ושומרון. ממשלת הליכוד נבחרה כדי לבנות, ולא להרוס", אמר היום דנון. "מגרון מהווה סמל להתיישבות יהודית ביהודה ושומרון, ואסור לפנות אותה".

ח"כ ציפי חוטובלי אף השתמשה במילים חריפות עוד יותר. במכתב שהעבירה לראש הממשלה, היא הבהירה כי הריסת מאחזים תהיה מבחינתה "קו אדום", והדבר יגרום לה להצביע נגד הממשלה בהצעות אי-אמון. היא הזכירה במכתבה את ההתנגדות הנחרצת של חברי סיעת הליכוד להקפאה שנייה של הבנייה בהתנחלויות, ורמזה לו להסיק מכך על ההתנגדות החריפה הצפויה לפינוי מאחזים. "חברי הקואליציה לא יישארו נאמנים לממשלה שפועלת נגד יהודים", היא קבעה.

גם אם במילים עדינות יותר, ה"חישוק" מתבטא גם בתוך הממשלה. שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין, אמר היום לוואלה! חדשות כי "פינוי בכוח זה הדבר האחרון שצריך להיות. שמחתי שבדיון של פורום 'שרינו' אתמול רוב השרים גם חשבו כך, והאווירה שם כלפי המתיישבים היתה חיובית".

על פי התכנית, בחצי השנה הקרובה צפויה מערכת הביטחון לפנות כארבעה מאחזים בלתי חוקיים, בהם מתגוררים לטענת המתנחלים כאלף בני אדם. בימין כינו את הפינויים העתידיים בכינוי שוודאי ירגיז את סביבת ראש הממשלה: "ההתנתקות של נתניהו". המאחז הראשון ברשימה, שעתיד להתפנות עד סוף שנת 2011, הוא גבעת אסף, בו מתגוררות 25 משפחות, אחריו יפונו מגרון, שכונת האולפנא בבית אל, ועמונה.

עוד בנושא
בג”ץ הורה לפנות מאחזים? לבנת מנסה להכשירם
באישון לילה: המנהל האזרחי הרס שלושה מבנים במגרון
לא צריך בג"ץ: סכסוך שכנים יוביל לפינוי התנחלות?

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully