וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת הטסים מנתב"ג: בורגראנץ' במקום מקדונלד'ס

זוהר בלומנקרץ

2.10.2011 / 8:33

בורגראנץ' זכתה במכרז להפעלה בלעדית של המסעדה במתחם הדיוטי פרי. על פי ההערכות, הרשת תשלם לרשות שדות התעופה כ-8.5 מיליון שקלים בשנה - פי 3 ממה ששילמה מקדולנד'ס

"רשת בורגראנץ' תאלץ להקריב בין 40%-50% ממחזור המכירות שלה לשנה בנתב"ג, לטובת סכום הזיכיון השנתי עליו התחייבה במכרז רשות שדות התעופה (רש"ת)" - כך העריכו אתמול בענף המזון, עקב זכייתה של רשת ההמבורגרים במכרז להפעלת המסעדות בנתב"ג, שבו גברה על רשת מקדונלד'ס.

בורגראנץ' זכתה במכרז להפעלה בלעדית של שתי מסעדות ההמבורגרים בנתב"ג - במתחם הדיוטי פרי ובמרכז הקניות "שחקים" בטרמינל 3. עפ"י הערכות בענף המזון, המכירות במסעדות אלה מסתכמות ב-23 מיליון שקל בשנה. הרשת תחליף את מקדונלד'ס, שפעלה במקום ב-7 השנים האחרונות.

סכום המינימום במכרז עמד השנה על 3.5 מיליון שקל, אולם ההערכה היא כי בעלי רשת בורגראנץ' הציעו לרש"ת הצעה גבוהה בלמעלה מ-30% מההצעה של מקדונלד'ס, ולפיכך בורגראנץ' צפויה לשלם לרש"ת כבר ב-2012, על פי אותן הערכות, סכום המתקרב ל-8.5 מיליון שקל מדי שנה. סכום זה גבוה בכמעט פי 3 יותר מאשר שילמה מקדונלד'ס לרשות שדות התעופה מדי שנה בשבע השנים האחרונות.

ועדת המכרזים קבעה במכרז ניקוד נמוך לפרמטרים משתנים, כמו מוניטין ואיכות (20% בלבד) וניקוד גבוה (80%) למחיר. לדברי המקורות, בקניונים בהם פועלות שתי הרשתות זו לצד זו גבוהות מכירות מקדונלד'ס ב-60% מאשר אלה של בורגראנץ'.

מרשות שדות התעופה (רש"ת) נמסר אתמול כי "בורגראנץ', בבעלות חברת אורגד אחזקות, המונה 107 סניפים ברחבי הארץ, תחל במתן השירותים בטרמינל 3 מסוף 2011".

מנכ"ל רשת בורגראנץ', משה גבאי, אמר בתגובה כי "אנו גאים ומברכים על הזכייה. מדובר בסניף אסטרטגי במיוחד, וצירופו למעגל מאה סניפי הרשת ברחבי הארץ מהווה עוגן נוסף באסטרטגיה של החברה להמשיך ולהיות רשת המסעדות הישראלית הגדולה והמצליחה במדינה. אין בידנו כל מידע בנוגע למתמודדים הנוספים על המכרז וגובה הצעותיהם. אנו שבעי רצון מהתנאים המסחריים שהגשנו ומתוצאות המכרז. המחיר נקבע תוך בדיקת כדאיות ושיקולים כלכליים, ואין לי ספק כי לצד השירות הטוב שנעניק ללקוחותינו, גם נישא רווחים".

מחברת מקדונלד'ס נמסר בתגובה כי "חברת מקדונלד'ס לא היתה משלמת את הסכום שבורגראנץ' היתה מוכנה לשלם. החברה מברכת על כך שרשות שדות התעופה (רש"ת) דירגה את מקדונלד'ס במקום הראשון בנושא האיכות במכרז; יחד עם זאת, החברה מצטערת שלאיכות ניתן משקל אפקטיווי נמוך מאוד בהצעת המכרז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully