וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומן פולנסקי מתחרט על בעילת הקטינה - אחרי 33 שנה

2.10.2011 / 16:44

הבמאי זוכה האוסקר העניק ראיון ראשון לאחר מעצרו המתוקשר בשוויץ לפני כשנתיים וטען: "התחרטתי על כך במשך 33 שנים, ברור שאני מתחרט על כך"

33 שנים אחרי, רומן פולנסקי מתחרט: בראיון ראשון מאז מעצרו המתוקשר בשוויץ, הביע הבמאי זוכה האוסקר צער על כך שלפני למעלה מ-30 שנה בעל קטינה בת 13. כזכור, פולנסקי נעצר לפני שנתיים בציריך בשל צו הסגרה שהוצא נגדו לאחר שנמלט מארצות הברית ב-1978, לאחר שנמצא אשם בעבירה זו. ואולם, לאחר ששהה חודשים ארוכים במעצר בית החליטו לבסוף שלטונות שוויץ שלא להסגירו לארה"ב והוא יצא לחופשי.

"התחרטתי על כך במשך 33 שנים, ברור שאני מתחרט על כך", אמר פולנסקי בראיון לערוץ הטלוויזיה השוויצרי TSR, שציטוטים מתוכו פורסמו עוד טרם שידורו הערב.

פולנסקי, ניצול שואה ששרד את הכיבוש הגרמני בפולין, התייחס בראיון גם לעברו כילד יהודי בגטו וכן לרצח של אשתו השחקנית שרון טייט בידי הכנופיה של הרוצח צ'רלס מנסון ואמר כי "הוא קורץ מחומר חזק". לדבריו, "אני קצת רגיל למוות כמו שמנתח רגיל לראות בטן פתוחה". בהתייחס לרצח של טייט הוסיף פולנסקי כי "בהתחלה, לפני שצ'רלס מנסון נעצר, חשדו בי בגלל שביימתי את 'תינוקה של רוזמרי'".

הבמאי רומן פולנסקי בדרך לבית המשפט ב-1977. AP
קורץ מחומר חזק. פולנסקי בדרך לבית המשפט ב-1977/AP

רומן פולנסקי נמלט מרשויות החוק האמריקאיות מאז 1978, שנה אחרי שהודה באשמה במקרה בעילת קטינה בת 13. פולנסקי הודה אז באשמה במסגרת עסקת טיעון עם התביעה אשר במסגרתה בוטלו נגדו אישומים נוספים של אונס, הדחת קטינה לסמים ואלכוהול וביצוע מעשה סדום, אך נמלט לפני מתן גזר הדין.

בשנים בהם נמלט מרשויות החוק בארצות הברית התגורר פולנסקי בעיקר בצרפת ולא דרך על אדמת אמריקה. ב-2002 הוא זכה באוסקר על הסרט "הפסנתרן", אך לא נכח בטקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully