וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יותר מעשור: הכומתות האדומות יצנחו כחטיבה

25.9.2011 / 19:03

15 שנים לאחר שבוטלה הצניחה החטיבתית - החטיבה האדומה תשוב לצנוח בסדר כוחות מלא במסגרת אימון ל"תרחיש קיצוני". מפקד החטיבה אמר כי התרגיל יחזיר את הכשירות ללוחמים

"קאמבק" לצניחה החטיבתית: 15 שנים לאחר שחטיבת הצנחנים ביצעה בפעם האחרונה צניחה בסדר כוחות מלא, הודיע היום (ראשון) מפקד החטיבה, אלוף-משנה אמיר ברעם, לפקודיו כי האימון הנרחב חוזר. הצניחה, הנעשית במסגרת אימון הלוחמים לתרחיש קיצוני, נועדה, לדברי מפקד החטיבה, להחזיר את הכשירות לחטיבה ולהעניק יכולת לצה"ל להצניח מספר רב של לוחמים בו זמנית בעומק שטח האויב ובטווחים רחוקים מגבולות המדינה. ברעם התעקש עם כניסתו לתפקיד לאשר ביצוע התרגיל, ואמר כי הוא רואה באישורו חשיבות רבה באימון שניתן בחטיבת הצנחנים ובכשירות המיוחדת שלה, בשונה משאר החטיבות.

אימוני הסתיו של חטיבת הצנחנים. אסי מידן, דובר צה"ל
"חשיבות רמה באימון שניתן בחטיבת הצנחנים ובכשירות המיוחדת שלה, בשונה משאר החטיבות"/דובר צה"ל, אסי מידן

מפקד חטיבת הצנחנים האחרון שפיקד על תרגיל מסוג זה היה מפקד החטיבה דאז, האלוף (מיל.) ישראל זיו, שצנח יחד עם הלוחמים האדומים מעל בקעת בית נטופה. באותה התקופה התעורר בצה"ל שיח נוקב על חשיבות הצניחה בעידן המודרני ועל עלויות התרגיל הגבוהות, ובסופו הוחלט להפסיק את התרגיל המסורתי.

מפקד בית הספר לצניחה לשעבר, אלוף משנה (מיל') אבי מוניס, הביע שביעות רצון מההחלטה להחזיר את הצניחה לאימוני החטיבה ואמר כי מדובר בהחלטה חשובה מאוד ליכולות הצבא גם בתקופה הנוכחית, זאת בדומה לכשירות הצבא האמריקאי והבריטי שנלחם בעירק ובאפגניסטן. "העתקת כוחות ממקום למקום ללא הקמת שדות תעופה או איתור מנחתים ארעיים תעניק גמישות לדרג המדיני בזמן אמת", אמר מוניס והוסיף כי "הצנחנים יכולים להגיע לאן שמטוסי התובלה יטיסו אותם. יש בכך רק יתרונות. המטוס טס בנתיבים תמימים ומצניח את הלוחמים למשימות הכרעה".

עוד באותו נושא:
שייפתח עליי: הבן ינהל מתקני הצניחה במקום אביו
הרב לבנון: "בחטיבת הצנחנים אין הערכה לחיילים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully