וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשרד" בלי סטיב קארל: מי הבוס כאן?

הניסיון של "המשרד" לשרוד בלי סטיב קארל ועם ג'יימס ספיידר החל בצליעה, אבל אסור לקבור את הקומדיה המצוינת הזו עדיין

בחיים המשרדיים יש אנשים שעזיבתם משנה את כל הדינמיקה, בוודאי בוסים - הסמול טוק משתנה, הרכילויות מתחלפות, הרמאויות הקטנות צריכות להשתכלל וגם הבדיחות לא אותו דבר. לצופי "המשרד" היה ברור שהעזיבה של סטיב קארל המופלא, שגילם את מייקל סקוט, "הבוס הטוב בעולם", היא לא פרישה של עוד דמות, כי אם שינוי מהותי באחת הסדרות המצליחות היחידות ברשת NBC. יכול להיות ש"המשרד" כל כך מצליחה, שב-NBC החליטו שכדאי להם לפחות לנסות להמשיך בלי קארל, ולסיימה מבלי להתחרות בדמותו. ממילא בעוד שנה הם יצטרכו להתמודד עם בעיה אחרת - אלק בולדווין צפוי לעזוב את "רוק 30". שיהיה.

אז מי בעצם במשרד החדש? הנבחר לתפקיד מנהל האזורי במקום מייקל סקוט הוא רוברט קליפורניה (ג'יימס ספיידר), אותו פגשנו לראשונה בפרק סיום העונה הקודמת כשהוא מצליח הן להרשים והן להפחיד את כולם. אלא שקליפורניה החליט מיד שהוא לא רוצה את התפקיד, נסע למטה החברה ושכנע את ג'ו (קאת'י בייטס, שעסוקה בסדרה משלה ולא יכלה להופיע ב"המשרד" בקביעות) לתת לו את תפקידה. למה? איך? לצערנו הרב, על החלק הזה אנחנו רק שומעים, ולא רואים אותו.

תפקיד הבוס במשרד הלך לאנדי ברנרד (אד הלמס), שדמותו - טוב לב אך נאיבי ועקשן - דמתה תמיד קצת יותר מדי לזו של מייקל סקוט. אבל זה לא ממש חשוב, כי המנכ"ל החדש ממילא "עובד חצי מהזמן מחדר הישיבות", כפי שאנחנו לומדים, כך שכבר בתחילת הפרק - לא ברור מי כאן הבוס.

הלוואי וזו היתה הבעיה הגדולה ביותר של הפרק הזה.

לוח הסתיו בטלוויזיה האמריקאית - כתבות נוספות:

"glee" חזרה: איך העונה החדשה?

"שני גברים וחצי" מסתדרת עם אשטון קוצ'ר ובלי צ'רלי שין?

"חטופים" האמריקאית שדרגה את זו הישראלית

לוח השידורים המלא של עונת החורף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תלמדו מצה"ל - בלי היררכיה, זה לא עובד. ג'יימס ספיידר וריין ווילסון ב"המשרד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרק פתיחת עונה, במיוחד אחרי עזיבה של הדמות הראשית ואי וודאות בנוגע לעתיד הסדרה, אמור להיות הפגנת שרירים. במקרה של סיטקום זה אומר רק דבר אחד - הוא אמור להצחיק. אבל "המשרד" מעולם לא הסתפקה בהגדרה הזו - רצו לייצר שם גם דרמה, ובכך לעיתים קרובות סיבכו לעצמם את העניינים. גם הפעם הניסיון לאזן בין הצחוקים לבין האקספוזיציה הנדרשת היה פשוט לא מספיק טוב.

היו בפרק רגעים מצחיקים, כמו הדרך של דווייט לעצור את תופעת הפלאנקינג או קריאת האזהרה של קווין, אבל רוב רובו הוקדש לקו עלילה בעייתי של חלוקת המשרד על ידי רוברט קליפורניה לווינרים ולוזרים. בכלל, נראה כאילו יוצרי הסדרה החליטו למתן את הדמות שלו ממה שראינו בסוף העונה הקודמת, וזה אולי יעזור בטווח הרחוק אך בטווח הקצר היה עוד אחת מאכזבות הפרק. כך גם עם ג'ים ופאם - מי שהיו במשך הרבה שנים מרכז הכובד הרגשי של "המשרד", נמצאים כעת בעיקר ברקע, כשהדבר הבערך-מפתיע היחיד הוא שפאם שוב בהריון כיוון שבהפקה החליטו לשלב את הריונה של השחקנית ג'נה פישר לתוך הסדרה. מה לעשות, לאבד עוגן אחד זה קשה מספיק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי הווינר ומי הלוזר? פוסטר העונה החדשה של "המשרד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ובכל זאת, מוקדם לקבור את "המשרד". אנדי אמנם התחיל את תפקידו החדש בצורה מעט אנמית, אך יש פוטנציאל קומי רב באינטראקציה שלו עם הדמויות האחרות, כשמעל לכל מעניין לראות איך הוא יתמודד עם דווייט ועם ארין. גם המנכ"ל החדש עשוי עוד להפתיע לטובה, אם ישכילו לעשות בדמותו שימוש נכון, שימוש שיזכיר לנו עד כמה ספיידר היה מבריק ב"בוסטון ליגל" המופרעת. אז כן, מייקל סקוט אולי עזב, אבל כמו שאתם קמתם בבוקר לעבודה - כך גם בדנדר מיפלין (או שזה סייבר, החברה שקנתה אותם) החיים ממשיכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully