וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסברה אחרת: צעירים ישראלים סיפרו על הארץ בניו יורק

טל שלו, שליחת וואלה! לניו יורק

23.9.2011 / 17:29

צעירים ישראלים סיפרו לסטודנטים מניו יורק על החיים בארץ, באירוע הידברות שארגן משרד ההסברה. השר אדלשטיין: "המציאות המורכבת נחשפה, כך דיאלוג צריך להתנהל"

יש עם מי לדבר: לצד שורות השרים והדוברים הישראלים המתראיינים ללא הפסק בימים האחרונים בכלי התקשורת הזרים בניסיון להציג את עמדת ישראל לגבי המהלך הפלסטיני של בקשת הכרה כמדינה באו"ם, מתקיימים בניו יורק גם מופעי הסברה מסוג אחר. בניסיון להמחיש את ההבדל המהותי שבין צעדים חד-צדדיים לצדים הבנויים על דיאלוג ושיח, אירח אתמול (חמישי) משרד ההסברה והתפוצות, בשיתוף הקונסוליה הישראלית בניו יורק והמועצה היהודית לקשרי קהילה, אירוע הידברות שאליו הוזמנו תושבי ניו יורק וראשי קהילות שונות בעיר להיפגש עם צעירים ישראלים מרקעים שונים, ולשמוע מהם על החיים בארץ.

עצרת האו"ם בניו יורק - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
אבו מאזן מתעקש: המשימה - חברות מלאה באו"ם
ארדואן לאו"ם: "להעניש את ישראל על יחסה לפלסטינים"
פרושאור: "עדיין מנסים להשיג גוש חוסם במועצת הביטחון"
שעות גורליות: מי ישכנע את אומות העולם בצדקתו?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין מציג את הדוברים באחד הפאנלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"השלום לא יגיע באמצעות החלטות חד-צדדיות", ציטט שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין את הנשיא ברק אובמה בתחילת האירוע, "והאירוע הזה הוא דוגמא לאופן שבו הדיאלוג צריך להתנהל. ברוב המקרים המצב שונה מאוד".

"אני רנין חורי. ישראלית. ערבייה. נוצרייה", הציגה עצמה לקהל חורי, בת 33 מנצרת. "באותה מידה יכולתי להיות גם מוסלמית או יהודייה, אבל קודם כל אני מגדירה את עצמי כבת אדם". חורי, שהוטסה מישראל במיוחד לכבוד האירוע יחד עם עשרות צעירים נוספים, המייצגים בין היתר את הקהילה האתיופית, הדרוזית והערבית בישראל, השיבה לשאלות הקהל, שהורכב בעיקרו מסטודנטים יהודים ולא יהודים, שעסקו בנושאים שונים בהוויה הישראלית, כגון חופש דת, גזענות, גילויי אפליה בעבודה, היחס לפלסטינים ועוד. תחילה, תוכנן האירוע להיערך במאהל חיצוני סמוך לבניין האו"ם בניו יורק, ולשמש כמעין "הייד פארק" ישראלי, אך מזג האוויר הוביל להזזת האירוע ולקיומו בתוך בניין, כך שהחגיגיות מעט נפגמה, ובמקום התוכנית המקורית ישבו פאנלים של צעירים ישראלים אל מול קהל מגוון.

"הקהל לאו דווקא היה אוהד", סיפר לוואלה! חדשות השר אדלשטיין בתום האירוע. "והשאלות שעלו היו מורכבות. בין היתר, עלה שמה של רייצ'ל קורי, הבחורה האמריקאית שנהרגה בעזה, אבל התפתחה שיחה מעניינת. הופנו אליי הרבה שאלות פוליטיות על המשא ומתן, אך בסך הכל המציאות המורכבת נחשפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully