וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק "בצלם": מתנחלים יתעדו עימותים עם פלסטינים

יהושע בריינר

22.9.2011 / 21:42

קורס צילום וידאו נפתח לתושבי ההתנחלויות ורכזי הביטחון ביישובים ביהודה ושומרון כדי שיוכלו לתעד כל עימות עם הפלסטינים בדומה לארגון "בצלם". "המצלמה היום שקולה לכלי נשק"

המתנחלים בעקבות "בצלם": קורס צילום וידאו לתושבי קריית ארבע וחברון נפתח אתמול (רביעי) כדי לתת "קונטרה" לצילומים שמפיצים הפלסטינים וארגוני השמאל לאחר עימותים בשטח. כ-20 מתנחלים פקדו את הקורס, ביניהם אנשי ביטחון של היישובים השונים ביהודה ושומרון. את הקורס מעבירים אנשי סוכנות הידיעות "תצפית", הפועלים להעברת תמונות משטחי עימות בין מתנחלים לפלסטינים במטרה להעביר את הצד של המתנחלים בחיכוכים, וכשיסתיים יצוידו תושבי היישובים ואנשי הביטחון במצלמות. "לאט לאט מחלחלת ההבנה שאנחנו מנסים להשריש כי המצלמה היום שקולה לכלי נשק", אמר אמוץ אייל, מנהל סוכנות הידיעות.

עוד אמר מנהל הסוכנות כי האירועים ביהודה ושומרון מוצגים לציבור רק מצד אחד, וכי זאת לא בהכרח האמת. "היום כאשר אנחנו חמושים במצלמות, נוכל לחשוף את הציבור לזוויות שעד עכשיו לא נראו. אני בטוח כי הצלמים אשר יסיימו את הקורס יצטרפו לעשרות צלמי 'תצפית' אשר מוכיחים פעם אחר פעם כי האמת שונה ממה שחשבתם", אמר. רכז הצלמים בסוכנות, אהוד אמיתון, אמר כי המטרה של הקורס היא "להוות מענה אובייקטיבי ופרו ישראלי למה שקורה בשטח. ארגוני השמאל מעוותים את המציאות לא אחת עם סרטים ערוכים ואנו מביאים את המציאות כפשוטה ולא תורמים למסע ההשמצות נגד ישראל".

הקורס מעביר הגדרה מעשית כיצד לצלם בשטח וכמו כן את ההיבטים והחשיבות המשפטית של התיעוד. המתנחלים אומרים כי הרעיון לפתיחת הקורס נולד, בין היתר, בעקבות פרוייקט "חמושים במצלמות" של ארגון "בצלם", שחילק מאות מצלמות לפלסטינים המתגוררים באזורי עימות, לצורך תיעוד קבוע של האירועים בשטח. כך תיעדו לא פעם הפלסטינים המתגוררים בסמוך להתנחלות יצהר ניסיונות הצתה של מתנחלים, וכן מצלמה שחילק הארגון לתושבי הכפר ניעלין הביאה לתיעוד שהביא להרשעתו של סא"ל עמרי בורברג לאחר שחייל עליו פיקד ירה בעציר פלסטיני כפות.

עוד באותו נושא:
לקראת עצרת האו"ם: המתיחות בהתנחלויות נמשכת
הזיהוי הפלילי: תיעוד הירי במפגין בניעלין אמין
מנכ"ל מועצת יש"ע היוצא: "תג מחיר - כדור בראש להתיישבות"

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully