וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשנות: מפלגת העבודה חוזרת למרכז הבמה הפוליטית

חלון הזדמנויות גדול נפתח למפלגת העבודה ואסור שתחמיץ אותו הפעם. העיתונאי שלום קיטל מפרגן לניצחונה של שלי יחימוביץ', ומשוכנע שעמיר פרץ יעבוד עמה כמו שפרס ורבין שילבו ידיים

לאחר זכייתה של חברת הכנסת שלי יחימוביץ', בפריימריז לראשות מפלגת העבודה, גוברת ההערכה כי ניצחונה של העיתונאית לשעבר עשוי להחזיר את המפלגה לימיה היפים. ביקשנו לבדוק עם העיתונאי שלום קיטל, האם ההבטחה עומדת להתממש.

שלי יחימוביץ' היא יו"ר מפלגת העבודה - כותרות אחרונות:
משלי עד חלי: דרכה המטאורית של יושבת ראש העבודה
אחרי הניצחון: שלי מחייכת, גם נתניהו, לבני פחות
יחימוביץ' לאחר הניצחון: "יוצאים לדרך חדשה"

שלום קיטל, האם מפלגת העבודה מחדשת את ימיה?

"מפלגת העבודה קמה לתחייה. חלון הזדמנויות גדול נפתח לה ואסור שתחמיץ אותו הפעם. אינני משתמש במילים 'שחר של יום חדש', כבר אמרו את זה פעם ובסופו של דבר זו הייתה אכזבה למרבה הצער. לשלי יחימוביץ' ולמפלגת העבודה אסור לאכזב הפעם. יש באמת תחושה של מפלגה שהייתה על הקרשים, איבדה את הרלוונטיות שלה וחוזרת רעננה ותוססת למרכז המפה הפוליטית. מי שבקושי האמין בסיכויי הישרדותה כמפלגת נישה שבקושי עוברת את אחוז החסימה צריך להתרגל עכשיו לאפשרות שמפלגת העבודה תהיה אחת המפלגות הגדולות, אולי אפילו השנייה בגודלה בכנסת, מה שייתן לה מעמד של גורם משפיע בקואליציה אם תיווצר הזדמנות כזאת או אפשרות להוביל באופן אנרגטי ויעיל את האופוזיציה".

האם עמיר פרץ יישאר במפלגה?

"אני מעריך שפרץ יישאר, קודם כל הוא פוליטיקאי בעל יכולות שמן הסתם מזהה את היתרונות שנפתחים עכשיו למפלגת העבודה ואת התרומה שהוא יכול לתרום בהיותו בצוות המוביל של המפלגה. כבר ראינו יריבויות לא פחות קשות מאלה שבין שלי יחימוביץ' ועמיר פרץ ואנשים למדו לעבוד יחד, הדוגמא הבולטת ביותר היא רבין ופרס. פוליטיקה היא לא רק אהבה אם כי לא יזיק שגם את המרכיב של חברות ופרגון היו מכניסים במינונים גדולים יותר בארגוני פוליטיים. זאת כנראה תקווה מרחיקת לכת. בכל זאת האינטרס הפוליטי והלאומי להערכתי יגבר כאן".

כיצד הניצחון של יחימוביץ' ישפיע על המערכת הפוליטית?

"אני חושב שמפלגת העבודה היא בוודאי איום על קדימה ויש אפשרות שהעבודה תתפוס את מקומה של קדימה, אבל כולם לכאורה יודעים מראש איך יראו הגושים הפוליטיים שנתיים לפני הבחירות ומנבאים נבואות סרק. לא ברור מי יהיו השחקנים הנוספים על המגרש ובהחלט ייתכן שגוש המרכז - שמאל יגדל, למרות שמפלגת העבודה תיקח קולות מקדימה. כרגע המשימה העומדת בפני שלי ומפלגת העבודה היא לגבש צוות הנהגה, לחדד את האג'נדה של המפלגה ולדאוג שהיא תהיה גדולה ככל האפשר".

מה היית מייעץ לשלי לעשות בשלב הבא?

"אני בטוח ששלי עסוקה כבר ברגעים אלה בפגישות עם האנשים המובילים במפלגת העבודה, ואין לי ספק שיחד איתם היא תדע לבחור את הדרך הראויה למפלגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully