וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכדו של הרב כהנא הורחק מהגדה "מטעמי ביטחון"

יהושע בריינר

22.9.2011 / 12:00

"ארגון קורס להגנה עצמית", זאת לטענת מקורביו של מאיר אטינגר, הסיבה להרחקתו משטחי הגדה המערבית למשך ארבעה חודשים. "להתגורר במאחזים, זה מספיק חמור בעיני שב"כ"

מאיר אטינגר, נכדו של מנהיג תנועת כ"ך הרב מאיר כהנא, קיבל הבוקר (חמישי) צו הרחקה מנהלי משטחי הגדה המערבית למשך ארבעה חודשים בנימוק של "טעמי ביטחון". מקורביו של אטינגר טוענים כי הוא הורחק מכיוון ש"ארגן קורס להגנה עצמית" עם תושבים נוספים מההתנחלות יצהר. רק לפני מספר שבועות חתם מפקד פיקוד מרכז, אלוף אבי מזרחי, על צו הרחקה ל-12 מתנחלים, רובם תושבי ההתנחלות יצהר.

בלשים של משטרת ירושלים הגישו לאטינגר את צו ההרחקה בעת ששהה בצומת הגבעה הצרפתית בעיר. אטינגר בן ה-19, תלמיד ישיבת "עוד יוסף חי", קרוי על שמו של מנהיג התנועה הימנית הקיצונית, שנרצח בשנת 1990 בארצות הברית. בחודשים האחרונים מתגורר אטינגר במאחז רמת מגרון שבבנימין. בשנים האחרונות הוא עבר בין מספר מאחזים, כולל במאחז שבות עמי, והוא נחשב לפעיל מאוד בתחום ההתיישבות במאחזים.

לאחר הוצאת צו ההרחקה, אמרו מקורביו של אטינגר כי "כנראה שלהיות תלמיד של הרב יצחק שפירא בישיבה ביצהר ולהתגורר במאחזים זה מספיק חמור בעיני שירות הביטחון הכללי בכדי להרחיק אדם מיהודה ושומרון". ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) הגיב אף הוא להוצאת הצו ואמר כי "במקום להרחיק את הפורעים הערבים, המדינה נלחמת בגיבורי הגבעות".

עוד בנושא:

לראשונה: תושב מזרח י-ם יורחק מביתו בצו מנהלי
לראשונה מזה עשור: יהודי הורחק מירושלים
תושב יצהר צילם חיילים - והורחק בצו מנהלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully