וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריימריז בעבודה: אלימות בין פעילי פרץ ויחימוביץ'

פנחס וולף

21.9.2011 / 11:22

תגרה נרשמה בין הפעילים ממטות המועמדים המתחרים בבחירות בסיבוב השני לראשות המפלגה, כשפעיל ממטה יחימוביץ' התקיף פעיל ממטה פרץ. יחימוביץ': "מגנה ההתנהגות האלימה של הפעיל מטעמי"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, נועם אשל, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

עימות אלים נרשם הבוקר (רביעי) בקלפי הבחירות לראשות מפלגת העבודה ברחוב זמנהוף בתל אביב, זמן קצר לאחר שנפתחו הקלפיות בסיבוב השני בפריימריז. בזמן שהמועמדת לראשות המפלגה, ח"כ שלי יחימוביץ', התראיינה לכלי התקשורת, התחיל פעיל מהמטה שלה לתקוף פעיל ממטהו של המועמד המתחרה, ח"כ עמיר פרץ, בשם דב שמש. אנשים שנכחו במקום סיפרו כי הפעיל ממטה יחימוביץ' החל בקטטה, ואילו הוא עצמו טען כי שמש התחיל.

עוד באותו נושא:
היום: העבודה בוחרת מנהיג - פרץ או יחימוביץ'?
עיני לאנשיו: "הצביעו ליחימוביץ' לראשות העבודה"
דליה רבין תומכת בפרץ: "מייצג את מורשתו של אבא"

עימות בין פעילי פרץ ליחימוביץ בקלפי בתל אביב, ספטמבר 2011. דרור עינב
שני הצדדים מאשימים זה את זה. התקרית האלימה, הבוקר/דרור עינב

שמש, פעילו של פרץ הטוען כי הותקף, אמר כי יחימוביץ' כלל לא שאלה לשלומו לאחר שראתה שנפגע. "מצלמות הטלוויזיה צילמו את יחימוביץ', ניסיתי להתקרב ולא נתנו לי, הלכתי הצידה כדי להתקרב ואז פעיל שלה נתן לי אגרופים, הפיל אותי על הרצפה והכה אותי בפנים. הלסת שלי מרוסקת והמשקפיים שלי נשברו", אמר שמש, שהוסיף כי "שלי עמדה בצד ולא התייחסה, לא שאלה לשלומי, איפה המנהיגה שבן אדם מטעמה עושה דבר כזה והיא לא ניגשת אליי? אני לא פושע, אני חבר מפלגה שלה. איזה מנהיגות זו? בושה וחרפה". שמש ניגש בהמשך לתחנת משטרה בעיר, הגיש תלונה נגד הפעיל של יחימוביץ', ובהמשך בכוונתו להתפנות לקבלת טיפול רפואי.

זמן קצר לאחר התקרית, טלפנה יחימוביץ' לשמש, והתנצלה באופן אישי על התקרית הבוקר. יחימוביץ' אמרה בשיחה כי היא מגנה כל סוג של אלימות, וצר לה מעומק ליבה על האירוע. היא הוסיפה כי לא הייתה עדה לתקרית בזמן אמת ומיד כשהתבררו לה הפרטים, גינתה בתוקף את האירוע וחיפשה את שמש כיד להביע את צערה באופן אישי.

אחד מפעילי מטה יחימוביץ', יוסי, טען בשיחה עם וואלה! חדשות כי שמש ביקש לעשות פרובוקציה. "כאשר שלי הצטלמה לטלוויזיה כשהיא מוקפת תומכים, הפעיל הצטרף לקבוצה שסבבה אותה כדי להיכנס לפריים ולהגיד דברים בגנותה", והוסיף כי "תחילה הוא דחף אותי, לא הגבתי, ולאחר מכן הוא דחף את הפעיל השני, שאכן התפרץ עליו בצורה חריפה. הוא הגיע לעשות פרובוקציה והצליח".

הפעיל ממטה יחימוביץ' שהיה מעורב בקטטה טען לאחר מכן כי שמש התקרב להתגודדות סביב יחימוביץ', בזמן שהתראיינה במקום, ולטענתו, הפעיל ממטה פרץ הכה אותו. לעומת זאת, אנשים שנכחו במקום סיפרו כי הפעיל של יחימוביץ' הפיל את שמש על הרצפה והיכה אותו.

שלי יחמוביץ מצביעה בפריימריז של העבודה, ספטמבר 2011. דרור עינב
"אני מגנה את התנהגותו של אחד מפעיליי שנקט באלימות ליד הקלפי, וקוראת לשמור על שקט ואיפוק, גם ובמיוחד כאשר יש פרוקבציות מהצד השני". המועמדת יחימוביץ' מצביעה הבוקר בקלפי בתל אביב/דרור עינב

לאחר התקרית אמרה יחימוביץ' כי "אני מגנה את התנהגותו של אחד מפעיליי שנקט באלימות ליד הקלפי, וקוראת לשמור על שקט ואיפוק, גם ובמיוחד כאשר יש פרוקבציות מהצד השני", והוסיפה כי "שום פרובוקציה אינה מצדיקה אלימות ואני מגנה אלימות מכל סוג , זו אינה דרכנו. זהו יום חשוב וגורלי למפלגת העבודה, ועליו להתנהל בדרך מכובדת".

בקלפי בראשון לציון נרשמה אווירה הפוכה כאשר יחימוביץ' הגיעה וגם פעילים מהמטה המתחרה הצטלמו איתה וחיבקו אותה.

המועמד עמיר פרץ, התייחס גם הוא לתקרית האלימה שאירעה בקלפי בתל אביב ואמר כי "ממחר נצטרך להתאחד מול הליכוד, ואני קורא לכל פעילי המפלגה להימנע מאלימות", והוסיף כי "אני מכיר אישית את הפעיל שהוכה, והוא אדם שאין כל קשר בינו לבין אלימות. אני מקווה שתקריות כאלה לא יחזרו על עצמן".

מטה שלי יחימוביץ' טען מוקדם יותר כי משקיפים מטעם מטה פרץ לא הגיעו בשעה 10:00 לקלפיות בקיבוצים או ערים גדולות, בהן יש ליחימוביץ' יתרון. לטענת מטה יחימוביץ', המטה המתחרה נקט במהלך זה כדי לעכב את פתיחת הקלפיות, ועקב כך חלקן נפתחו חצי שעה מאוחר יותר. בעקבות זאת, דרש מטה יחימוביץ' מוועדת הבחירות של המפלגה לפתוח את הקלפיות בכל זאת, והוועדה הורתה לפתוח אותן גם ללא נוכחות משקיפים. במקביל, התלונן מטהו של עמיר פרץ לוועדת הבחירות, על כך שלטענתם נמנעה כניסתם של משקיפים מטעמו לקלפיות בקיבוצים משמר השרון, נען, כפר סאלד ואפיקים.

"פעם הם היו באותו צד של המתרס, היום הם הפכו ליריבים מרים שלא מהססים לתקוף ולעקוץ זה את זה", אמרו אמש גורמים במפלגה. הקלפיות יהיו פתוחות במשך 12 שעות, עד השעה 22:00, ומתפקדי העבודה יוכלו לבחור באחת מ-171 קלפיות שיעמדו לרשותם ברחבי הארץ. החל משעה 22:00, יזרמו תוצאות ביניים לא סופיות למטה מפלגת העבודה בבית ברל. עם סגירת הקלפיות, מוסדות המפלגה יתחילו להעביר באופן רשמי את תוצאות הקלפיות, לאחר ספירת הקולות.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully