וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארץ יתנצל בפני יו"ר מועצת יש"ע דני דיין

אמילי גרינצווייג

18.9.2011 / 20:21

בית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות קבע כי העיתון עבר על הכללים בכך שלא פירסם את תגובתו של דיין לעמדות שהביע בפני הממשל האמריקאי, כפי שעלה ממסמכי ויקיליקס

מועצת העיתונות חייבה את הארץ להתנצל בפני יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין. המועצה דנה בתלונתו של דיין על שתי כתבות ומאמר שפורסמו בעיתון בחודש אפריל האחרון. הפרסומים התייחסו לעמדות שהביע דיין בפני נציגי הממשל האמריקאי כפי שעלה ממסמכי ויקיליקס.

עיקר טענותיו של דיין היו נגד אמיתות הפרסומים לפיהם הבטיח לנציגי הממשל האמריקאי דברים שאינם עולים בקנה אחד עם העמדות אותן הוא מציג לציבור הישראלי. דיין התייחס בכך לכותרת משנה לפיה "הבטיח" כי מתנחלים יסכימו להתפנות תמורת מחיר הוגן. לטענתו בכותרת זו, ובציטוטים נוספים שהופיעו בכתבות, נוספה פרשנות שקרית ומטעה, בניסיון להשחיר את תדמיתו הציבורית. עוד קבל דיין נגד העיתון על כך שלא פורסמה תגובתו.

בחוות דעת שניתנה מטעם המשנה ליועצת המשפטית של מועצת העיתונות, עו"ד אילן שדי נכתב כי הדברים שהובאו תואמים את הדיווחים שהובאו במסמכי ויקיליקס. עם זאת, בנסיבות העניין היה ראוי להביא את תגובתו של דיין. המועצה קבעה כי הארץ הפר את תקנון האתיקה בכך שלא פרסם את תגובתו של דיין, כמו כן הפר העיתון את סעיף נוסף של התקנון בכך שמאחת מכותרות המשנה השתמע שמר דיין הבטיח לנציגי הממשל האמריקאי שמתנחלים יתפנו בתמורה לפיצוי, זאת, על אף שהטענה בדבר הבטחה כאמור אינה מעוגנת במסמכי וויקיליקס.

בית הדין הורה להארץ לפרסם את החלטתו בצירוף התנצלות. על פי הוראת בין הדין, ההחלטה תפורסם בעיתון יום שישי או ערב ראש השנה, לפי בחירת העיתון, באחד משלושת עמודי החדשות הראשונים, ובהבלטה הראויה. להארץ שמורה הזכות לערער על הפסיקה.

מהארץ נמסר בתגובה: "אנו שוקלים את צעדינו". יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין מסר: "אני מברך על החלטת בית הדין, אותה ניתן היה למנוע, אם עיתון 'הארץ' היה נענה לאחת מהבקשות הרבות שהופנו אליו לפרסום תגובתי. תודה לדיינים שהזכירו לכולנו שבין הסקופים והכותרות, יש מקום גם לאמת ולצדק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully