וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא גומרים את החודש: עורך דין

המחאה על יוקר המחיה מאגדת אזרחים רבים, ממקצועות ומעמדות שונים. פרויקט מיוחד של וואלה! חדשות יצא לברר כמה קשה לרופאים, מורים ונהגי מוניות לאזן בין ההכנסות וההוצאות החודשיות

משלח יד. דרור עינב
משלח יד/דרור עינב

מה השינוי שהכי חשוב עבורך במאבק, שהכי יקל על חייך?

"אני חושב ששוכחים את הרווקים בתל אביב - צריך למצוא דיור בר השגה גם עבורם. יש המון רווקים בגילאי 40,50 שעדיין לא קנו דירה וצריכים גם סיוע ברכישת דירה. לדעתי, למי שאין דירה, צריך לאפשר משכנתא של 90% לפחות ולא רק 60%. למי יש סכומים כאלו? גם אם אני חוסך כל חודש שלושת אלפים שקלים לדירה, אני אצליח לחסוך בשנה כ-40 אלף שקלים, כלומר ייקח לי לפחות 15 שנה כדי לאסוף מספיק כסף לדירה. במובן מסוים המסר שהמדינה מעבירה הוא שאנשים כמוני, שבחרו לחיות בגפם, לא מגיע לרכוש דירה. גם בשטח רואים את זה - לא בונים יותר דירות קטנות. ברוב המקרים, אני מסיים את החודש על השקל או כמה מאות שקלים בודדים מעל, לכן גם אם אצליח לחסוך אלף שקלים בחודש, אולי רק בעוד 40 שנה אוכל להרשות לעצמי לרכוש דירת שני חדרים במרכז ת"א."

העבודה שלי כעו"ד מחייבת ביגוד אלגנטי, נהיגה ברכב איכותי, ומגורים בתל אביב. המשרד שלי ממוקם בבית לכן ההוצאות שלי כפולות. זה לא שאני מרוויח מעט אלא שבפועל כל שקל שאתה מוציא פה נורא יקר. הרבה חברים שלי עזבו לברלין - משלמים שם פחות על המחייה ומרוויחים הרבה יותר. אפילו ביפן - ארוחה סבירה תעלה 30 שקלים, ואצלנו זה יעלה כפול.

אני פוגש את העוולות החברתיות גם בעבודה, עם לקוחות. בגלל הטייקונים והריכוזיות, חברות מרשות לעצמן להתנהג באופן דורסני ביותר: מדי פעם פונים אליי לקוחות עם בעיות של אזרח תיכון שלא מסוגל לבדו להתמודד עם חברות הענק, שאינם עומדים בחוזים והסכמים".

האם אתה תומך במאבק על יוקר המחייה?

"אני תומך נלהב, והלכתי לרוב ההפגנות. אני חושב שעכשיו לקראת הסוף המחאה קצת מחמיצה את עצמה, לא מספיק ממוקדת ולא משתפת פעולה עם התשתית הקיימת במדינה – הרי בסופו של דבר ההחלטות מתקבלות בוועדות של הכנסת ובאמצעות חקיקה. מצד שני, המדינה מחמיצה הזדמנות לתקן את עצמה ואם היא לא תקבל בהבנה את המרי האזרחי הלא אלים, היא עלולה להיתקל במרי אלים, וזה יהיה מאוד מצער.

מאד חשוב שהמחאה התחילה, אבל לא נראה לי שהמחאה עדיין בידיים של מנהיגיה. לא חשוב לי אם הם שמאל קיצוני או ימני, כי הם דנים בנושאים חברתיים בעיתיים שצריכים להיאמר ולא חשוב מי אומר את זה.

הפתרון היעיל ביותר הוא פתיחת השוק לתחרות חופשית או לחלופין פיקוח על הכול במדינה. אי אפשר לסמוך על ההגינות של כל מיני קונצרנים. צריך לעשות פיקוח על הכל ברשתות השיווק, כי הם מעלים את המחירים, ברגע שאנחנו מסתובבים לצאת. זה ישפר את החיים של כולנו כי העלויות המטורפות וחוסר התחרות אינם הגיוניים, והם כרגע מתאפשרים בגלל כמה משפחות החיות על חשבוננו ועושקות את כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully