וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקו סימונה צפוי להתמנות למאמן מונאקו

לפי דיווחים בצרפת, חלוצה לשעבר של מילאן ישוב לקבוצה הצרפתית בה שיחק, הפעם כמאמן. ינסה להחזירה לליג 1

לפי דיווחים בתקשורת הצרפתית, מרקו סימונה, חלוצה לשעבר בן ה-42 של מילאן, יתמנה בקרוב למשרת מאמן מונאקו, בה גם שיחק בעבר, ויחליף בתפקיד את לורן באניד.

באניד החליף בחודש מרץ האחרון את גי לאקומב, אך גם השינויים בעמדת המאמן לא עזרו לקבוצה, ולאחר 34 שנים ירדה מונאקו לליג 2. היה זה המסמר האחרון בירידה מגדולתה של הקבוצה שרק בשנת 2004 הצליחה להגיע לגמר ליגת האלופות (אז הפסידה לפורטו של ז'וז'ה מוריניו).

סימונה, שפרש בשנת 2005 במדי לגאנו מהסריה C2 באיטליה, מזוהה בעיקר כחלוצה הפורה של מילאן, במדיה שיחק בין השנים 1989-1997, כמו גם ב-2001, כאשר בין הקדנציות שלו במילאן הספיק לשחק בליגה הצרפתית, במדי פריס סן ז'רמן ומונאקו - במדיה שיחק שנתיים וכבש 28 שערים.

בתקופתו במילאן תחת אריגו סאקי, זכתה הקבוצה בגביע האירופי בשנת 1990 כמו גם ארבע אליפויות איטליה בתוך חמש שנים ובליגת האלופות בשנת 1994 (תחת פאביו קאפלו), והיה בסגל נבחרת איטליה תחת סאקי, אם כי לא נכלל בסגל הנבחרת למונדיאל בארצות הברית באותה שנה, אז הפסידה בגמר לברזיל בבעיטות עונשין. עונתו המוצלחת ביותר הייתה בעונת 1994/5, אז כבש 17 שערים ב-30 משחקים.

לאחר ששיחק לצד מרקו ואן באסטן, רוברטו באג'יו וג'ורג' וואה, עזב את ארץ המגף לטובת ארץ הגבינות והיין, שם שיחק שנתיים במדי פריס סאן ז'רמן. בתקופה זו כבש 22 שערים ב-58 משחקים ועזר לקבוצה לזכות בגביע הצרפתי. לאחר מכן עבר למונאקו, במדיה כבש 28 שערים ב-69 הופעות וזכה עימה באליפות הליג 1 בשנת 2000. לאחר שנתיים פוריות חזר למילאן ואף שיחק במדיה נגד הפועל תל אביב במסגרת גביע אופ"א, אך לא זכה להצלחה נוספת, שב בחזרה למונאקו, ולאחר תקופות ניסיון קצרות בניס ובלגאנו, תלה החלוץ המוכשר את נעליו והחל בקריירה ניהולית. כעת, ככל הנראה, יחזור לקבוצה הצרפתית בה כיכב במטרה להציל אותה.

כדורגל צרפתי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully