וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מתגבר כוחות: חטיבת כפיר ירדה לדרום

13.9.2011 / 1:13

לאור המתיחות הגוברת בגבול ישראל-מצרים, החליטו בצה"ל לתגבר את הכוחות המוצבים באזור. בתוך כך, נשלח גדוד של חטיבת החי"ר הגדולה בצה"ל לסייע למערך האבטחה בגזרה הדרומית

שבועות אחדים לאחר מתקפת הטרור המשולבת בגזרת אילת, ועל רקע תקרית הירי אתמול, גוברת המתיחות בדרום. בצה"ל החליטו כי יש לתגבר את הכוחות בגבול המצרי על מנת להיערך לקראת אפשרות לפיגוע נוסף. לשם כך, נשלח גדוד של חטיבת כפיר לסייע למערך האבטחה.

מתיחות בדרום - כותרות אחרונות:
מתח בדרום: "יותר לחוץ כאן מאשר בגבול הלבנוני"
פחות מחודש לאחר הפיגוע: ירי לעבר כוח צה"ל בדרום
בשל ההתרעה מסיני: כוחות חי"ר הוזרמו לאזור הגבול

חיילי צה"ל בגבול ישראל מצרים. רויטרס
גבול ישראל מצרים נמצא תחת התרעה כבר מספר שבועות/רויטרס

לראשונה מאז הוקמה חטיבת כפיר, נשלחו לוחמי החטיבה המנומרת לגבול הדרום. החטיבה, שהוקמה על מנת להתמודד עם הביטחון השוטף ברחבי אוגדת אזור יהודה ושומרון (איו"ש), הפכה בשנים האחרונות לחטיבת החי"ר הגדולה בצה"ל.

בזרוע היבשה ובאגף המבצעים החליטו לבחון את הרמה המקצועית של הלוחמים להתמודד עם איומים מחוץ לאוגדת איו"ש. במסגרת זו, ביצעו לוחמי החטיבה תעסוקה מבצעית בפיקוד צפון, שהסתיימה לפני מספר חודשים. באופן מפתיע, הוחלט בשבועות האחרונים כי חטיבת כפיר, בפיקודו של אלוף משנה אודי בן מוחה, תתגבר כוחות בגבול המצרי לאור ההתרעות על אפשרות לפיגוע. כוח חלוץ של גדוד דוכיפת מהחטיבה הגיע בסוף השבוע האחרון לגבול הדרומי וקיבל אחריות על חלק מהגזרה בעוצבת אדום.

גורם צבאי התייחס להחלטה ואמר כי גבול ישראל-מצרים נמצא תחת התרעה כבר מספר שבועות מחשש לפיגוע משולב על ידי חוליות טרור השוהות בסיני, וחטיבת כפיר לוקחת חלק במאמץ המבצעי לסכל כוונות מהסוג הזה. הגורם הוסיף, כי אילולא הרמה המקצועית שהציגו לוחמי החטיבה, בדגש על גדוד דוכיפת, לא הייתה מתקבלת ההחלטה התקדימית לשבץ את לוחמי הגדוד בגבול הדרום. הגורם ציין עוד, כי החטיבה קיבלה שבחים על האופן שבו ביצעה את התעסוקה המבצעית בפיקוד צפון, מה שסייע לקבל את ההחלטה על התגבור בגבול המצרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully