וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתבכות הגדולה של עמרי קנדה

המגן המוכשר של הפועל ת"א לא יודע איפה ישחק ומה יהיה איתו. מה הוביל אותו למצב הזה? כיצד נקלע בעבר לבעיות הימורים?

לפני כשנה וחצי בהפועל תל אביב הבינו שהמצב של עמרי קנדה בכי רע. סיפורים על חובות גדולים לטיפוסים בעייתיים זרמו לכיוונם והיו"ר אמיר לובין ביקש מקנדה ואביו להביא אליו את כל החובות. המטרה: להוציא אותו מהבור אליו הוא נכנס. לובין לא פעל על דעת עצמו, אלא בהנחיית הבעלים מוני הראל, שהחליט להקדיש עשרות אלפי שקלים לנושא. זו לא הפעם היחידה שבה בהפועל תל אביב קיוו שהמגן המוכשר סיים את הצרות שלו, אלא שאחרי פחות מחודש מאז אותו סיוע של הראל, מספרים במועדון, קנדה שב לבקש עזרה. זה היה השלב שבו הבינו: הסיפור של קנדה לא הולך להסתיים בקלות.

זו כמובן הסיבה לכעס של הפועל תל אביב על קנדה, אחרי שהאחרון הגיש תביעת בוררות כנגד הקבוצה על סך 268 אלף שקל, בגין שכר ובונוסים שלא שולמו לו. אבל זה לא הסיפור: הסיפור הוא קנדה – מגן מוכשר לכל הדעות שלא מצליח להמריא יותר מדי כשחקן, ואחרי כמה הבלחות שוב נגרר להתעסק בעברו או בצרות אחרות. כיצד כל זה קרה? מה הוביל את קנדה למקומות הלא נכונים האלה ומה קורה לשחקן כאשר הוא מסתבך בהימורים? את העונה הזו קנדה לא פתח בצורה מסודרת, וניסה בכל דרך לעזוב לכל מיני קבוצות שספק אם יקדמו את הקריירה שלו. קריירה שיכולה היתה להיראות אחרת.

עמרי קנדה שחקן הפועל תל אביב בכדורגל. קובי אליהו
מוני הראל עזר לעמרי קנדה לכסות את החובות, אבל נתקל בבקשת עזרה נוספת בתוך פחות מחודש. כאן הבינו בהפועל תל אביב שהבעיה הזו רחוקה מפיתרון. עמרי קנדה/קובי אליהו

הדרבי היה השיא

כדי להבין עד כמה המצב סבוך, מספיק להקשיב לדברים שאמר לנו השבוע גורם בהפועל תל אביב. "הגיעו אליי סיפורים שקנדה מהמר על הוקי בהודו", אמר. כמה שזה הזוי ולחלוטין לא נכון, השמועות האלה מלמדות המון על הסיטואציה. סיטואציה שהחלה לפני שלוש וחצי שנים, כאשר קנדה הגיע להפועל תל אביב מהפועל פתח תקוה. אריה הרשקוביץ', המנכ"ל שקלט אותו במדים האדומים, לא חשב שיש כאן סיפור. אלא שכבר לאחר זמן קצר, מספרים במועדון, בהפועל הבינו כי קנדה מסובך בעולם ההימורים, כששני גובי כספים הגיעו למתחם האימונים ודרשו מהמגן להחזיר חובות. למזלו של השחקן, היה זה אז ראובן עובד שיצא להגנתו וביקש מאותם מבקרים לעשות זאת במקום ובזמן אחר ולא לעיני האוהדים במתחם.

בקבוצה מספרים שמאז אותו מקרה פנה המגן מספר פעמים למנכ"ל אריה הרשקוביץ' בבקשה לסיוע כלכלי כלשהו, וזה עירב את היו"ר אמיר לובין שדאג כי הסכומים הקטנים יחסית שקנדה היה צריך ישולמו. בהפועל תל אביב קיוו שהגישה הזו תפתור את הבעיה.

בנובמבר 2008 הם הגיעו למסקנה שזה קצת יותר גדול. מספר ימים לפני הדרבי התל אביבי פנה אחד האוהדים המסורים של הפועל תל אביב לצוות המקצועי ואמר להם שקנדה מסובך בחובות והימורים והמליץ להם לא להרכיב אותו למשחק. אלי גוטמן ויוסי אבוקסיס התייעצו והחליטו להרכיב את דגלאס דה סילבה כמגן ימני. הפועל ניצחה 0:2 וקנדה לא שותף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אלי גוטמן מאמן הפועל תל אביב בכדורגל. קובי אליהו
קיבל טיפ והחליט לא להרכיב את קנדה בדרבי. גוטמן/קובי אליהו

מכאן, העניינים המשיכו להסתבך כשהנהלת הפועל תל אביב הייתה לא אחת עדה לאיומים שקיבל השחקן. לגרסת אנשים במועדון, בכל המקרים האלו הם דאגו לשחקן. אבל לא רק הם. גם אחד המקורבים למועדון הלווה לשחקן אלפי שקלים במטרה לסייע לו, מספרים בהפועל תל אביב, וקובי סידי ניסה באמצעות קשריו להרגיע גובים. סידי, מספרים בהפועל תל אביב, ביקש דחיית חובות ופריסה גדולה יותר של תשלומים, ולטענתם היה מאוד יעיל בסיוע למגן.

"היו לחצים על עמרי להחזיר חובות מכל מיני גורמים מפוקפקים והיו לא מעט פעמים שחששנו שיקרה לו משהו", אומר גורם בכיר לשעבר במועדון. "הוא היה חייב סכומים של מאות אלפי שקלים וללא התמיכה של סידי, לובין ומוני הראל קשה לדעת איפה הילד הזה היה היום. באותו הזמן, היו כאלה שאיימו עליו שלא יתנו לו לשחק כדורגל בכלל. ובגלל שאנשים עשו כבוד להנהלת הפועל ולגורמים שעירבה, הגענו איתם לסוג של הבנות ושוב האמנו שזה יפסיק אחרי סטירה לחי מצלצלת כזו".

מוני הראל עם נציגו בהנהלת הפועל תל אביב, קובי סידי. ברני ארדוב
"הוא היה חייב סכומים של מאות אלפי שקלים וללא התמיכה של סידי, לובין ומוני הראל קשה לדעת איפה הילד הזה היה היום"/ברני ארדוב

גם השחקנים מתלוננים

אמנם, הדברים נרגעו למספר חודשים והפכו לסוג של שגרה כשמדי מספר שבועות התקבלו במועדון דרישות כספיות חדשות על ידי גורמים מהשוק האפור, עד לשיא החדש. השיא הזה הגיע בדצמבר 2009, כשהקבוצה המריאה למשחק בליגה האירופית בסקוטלנד. במלון, כולכם כבר יודעים, התרחשה דרמה, שלא ברור האם יש לה קשר לעבר של קנדה: שי אבוטבול האשים את קנדה בכך שגנב לו כסף. הפרשה הזו הניעה שחקנים כמו גילי ורמוט, איתי שכטר, דגלאס דה סילבה ואבוטבול ליזום שיחה עם העוזר אבוקסיס ולבקש ממנו לשחרר את קנדה מהמועדון, גם, בין היתר, בחשד להדלפות.

חודשיים לאחר אותה פרשה, הגיעו גורמים מפוקפקים לאימון הפועל תל אביב ודרשו מקנדה להיכנס איתם לרכב. זה הרגע שהוביל את הראל ולובין לבקש את רשימת החובות שלו ולסייע מחדש. בהפועל מספרים שגובה הסיוע שהעניק הראל, כשמחשבים את כל המקרים בהם עשה זאת אז וגם אחר כך, הגיע לכ-200 אלף שקל. כל זאת, בזמן שתדמיתו נמצאת בבעיה ומעמדו החברתי רעוע. קנדה היה מנודה חברתית לתקופה מסוימת ושחקנים פנו למנהל הקבוצה לשעבר, מורדי דדון, וביקשו ממנו לא לשבץ אותם עם המגן בחדרים בנסיעות. משבר האמון הזה הוביל למספר מקרים מוזרים. יום אחד, למשל, אפילו התלונן האפסנאי, אלי בואנו, כי קנדה מעלים חולצות משחק. בהפועל חשדו שהוא מוכר אותן, אבל לא ידעו עד כמה זה נכון.

לפני מספר חודשים אירעה תקרית לא נעימה נוספת, כאשר ההנהלה החליטה להחליף את המנעולים בארוניות בחדר ההלבשה, זאת עקב חששות של שחקנים מקנדה. זה, מן הסתם, רק חשש, חשש שלא התברר כנכון, אבל מלמד על המצב הבעייתי.

קשר הפועל תל אביב שי אבוטבול. ברני ארדוב
התקרית בסקוטלנד, שבה האשים שי אבוטבול/ברני ארדוב

לפחות שיפור בחדר ההלבשה

גם הנהלת הפועל תל אביב החדשה בראשות אלי טביב התמודדה עם המצב הזה: חודשים לפני רכישת הקבוצה על ידי טביב, מספרים במועדון, היו"ר הנוכחי, דורון אוסידון, נחשף לאיומים על המגן. במקרה מסוים, לפי אותה גרסה, אוסידון התעמת עם אנשים אשר דרשו את כספם מהמגן והצליח לשכנעם לדחות את התשלומים. רגע לפני ההמראה למחנה האימונים הגיעה צרה נוספת, עם צו המונע את יציאתו של המגן. הפועל העבירה כעשרת אלפים שקל ופתרה את הבעיה.

בנסיעה לליטא, למשל, היו"ר נתן לקנדה דמי כיס בסך כ-500 יורו, אירוע שהוא לא ממש נדיר. גם המנהל לשעבר מורדי דדון היה נוהג מדי פעם באותה צורה. "זה בעצם מה שהכי כואב לנו", אומר גורם בקבוצה. "במקרה של עמרי, המועדון עזר לו כל כך הרבה והוא פשוט החזיר לנו ביריקה בפנים עם התביעה הזו. באמת שדואגים לו פה, אבל אחרי כל מה שעשו למענו הוא לא יודע להעריך וזה יותר מחבל".

עד כמה הסיפור הזה מאחורי קנדה? קשה לדעת. בסביבת השחקן בטוחים שהוא גמר עם הצרות והכל נפתר, אבל גורמים אחרים המעורים במקרה שלו מציירים זאת כרגיעה זמנית בלבד ושיש עוד דברים לסדר. חלק טוענים שמי הכניס את קנדה לצרה הזאת שנקראת הימורים, עוד לפני הפועל תל אביב, הוא אדם הקרוב אליו מאוד, ומציינים להגנתו שקנדה מעולם לא הימר על הליגה הישראלית או על משחקי הפועל תל אביב.

עמרי קנדה שחקן הפועל תל אביב (ימין) מול בני יהודה. ברני ארדוב
עד כמה הסיפור מאחוריו? קשה לדעת, אבל בקבוצה יש מי שטוען כי "קנדה החזיר לנו יריקה בפנים עם התביעה"/ברני ארדוב

אותם גורמים מקשרים בין המצב של קנדה לאובדן הקשר שלו עם חברתו ולכך שהוריו נאלצו למכור דירה. בכל מקרה, מדובר במקרה של שחקן שיכול היה לפתח קריירה אחרת, וכרגע גם המאמן דרור קשטן כועס עליו מאוד ומאמין במגן אחר על פניו. לפחות המצב של המגן בחדר ההלבשה השתפר, ושם דווקא מקווים שכל הסיפור באמת יהיה מאחוריו, בין אם הפועל תל אביב ובין אם בקבוצה אחרת.

"מדהים שלמרות כל המצב שלו, אף פעם לא ראינו את עמרי בדיכאון", אומר גורם לשעבר במועדון. "בסך הכל, הוא לא בחור טיפש ואחד האנשים הכי מצחיקים שהיו בכדורגל וחבל שהוא הסתבך בצורה כזו. גם השחקנים שכביכול החרימו אותו לא יכלו להתאפק וחזרו להיות בקשר טוב איתו בגלל האישיות המצחיקה שלו ושמחת החיים שהוא הביא לקבוצה. למרות כל הסיפורים עליו, בכל פעם שהיה לנו חששות לגביי האפשרות שהוא יחבל במשחקים של הפועל בכוונה הוא נתן משחק גדול".

מאמן הפועל תל אביב דרור קשטן. ברני ארדוב
כועס מאוד על המגן. קשטן/ברני ארדוב

תגובת עמרי קנדה באמצעות עו"ד צ'רלי בוזגלו

"מדובר בכתבה ממוחזרת של נתונים מלפני שנתיים, שהמניעים שלה אינם בתום לב, היות שהוגשה נגד הפועל תל אביב תביעה בבוררות, קל וחומר כשהפועל תל אביב יושבת עימנו למו"מ באשר לעתידו של עמרי. עמרי הינו אחד מעמודי התווך של הצלחת הפועל תל אביב בשנים האחרונות וימשיך להיות כך אם יתנו לו".

הערב (20:50, ערוץ 1): הפועל תל אביב - בית"ר ירושלים

הפועל תל אביב בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully