וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב "תג מחיר": מאהל הוצת וכתובות נאצה רוססו בגדה

אלוף פיקוד מרכז כבר חתם על 12 צווי הרחקה מנהליים וייתכן כי יוציא אל הפועל צווים נוספים. "הצטברות אירועי "תג מחיר" יכולים להצית את האש ביהודה ושומרון", הזהיר גורם בטחוני בכיר

דאגה במערכת הביטחון: שני אירועי "תג מחיר" דווחו היום בשעות הצהריים (שישי) וקיים חשש שצבר האירועים יוביל לתגובה חריפה של הפלסטינים. במוקד אחד נשרף מאהל בדואי באזור סוסיא בדרום הר חברון ובמוקד השני רוססו כתובות "מוחמד חזיר" בכפר ביר זית צפונית לרמאללה. על פי ההערכה מדובר בפעולות "תג מחיר" שבוצעו בעקבות פינוי מבנים בתחילת השבוע במאחז מגרון שבבנימין.

עוד באותו נושא
למה השב"כ לא מצליח לעצור פעולות "תג מחיר"?
"תג מחיר" ליד שכם: מכוניות הוצתו, נאצות במסגד
גנץ על "תג מחיר" בבסיס צה"ל: "האחראים ייתפסו"

גורם בטחוני בכיר הדגיש כי ארבעת אירועי "תג מחיר" בשבוע האחרון עשויים לדרדר את היציבות ברחבי יהודה ושומרון והמצב עלול להפוך למסוכן לקראת אמצע חודש ספטמבר. "הצטברות של אירועי תג מחיר מסוגלים להצית את האש ביהודה ושומרון בין מתנחלים לפלסטינים", אמר הגורם, "אנחנו כמערכת ביטחונית, צבא, משטרה ושב"כ נדרשים לעשות יותר כדי למנוע אירועים מהסוג הזה. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם זה היו מנסים לפגוע באזרחים ישראלים - איזו ביקורת הייתה עולה".

אלוף פיקוד מרכז, אבי מזרחי, חתם באחרונה על שניים עשר צווי הרחקה לאחרונה שנועדו להרחיק פעילי ימין משטחים פלסטינים. ההערכה היא שאם המצב באזור יחריף הוא לא יהסס להרחיק פעילים קיצוניים נוספים כדי להרגיע את השטח ולמנוע חיכוך שבימים המתוחים בחודש ספטמבר יהיה קשה מאוד לסכל.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

השתתף בהכנת הידיעה: יהושע בריינר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully