וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "ישראל מתגמשת במו"מ על שחרור גלעד שליט"

ניר יהב

9.9.2011 / 9:00

לפי דיווח בעיתון "אל-חיאת", התחדש המשא ומתן העקיף לגיבוש עסקה לשחרורו של החייל הישראלי השבוי. עוד דווח כי ישראל הסכימה להפחית את מספר האסירים הפלסטינים שיגורשו מחוץ לשטחים

לפני כשלושה שבועות דווח כי המשא ומתן לגיבוש עסקת שליט הופסק משום שלא הושגו הסכמות בין הצדדים, אולם הבוקר (שישי) מדווח העיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון כי הסבב השלישי של המשא מתן העקיף בין ישראל לחמאס התחדש ביום שלישי האחרון בקהיר. גורמים המוגדרים 'מהימנים' אמרו לעיתון כי בראש המשלחת של חמאס עומד ראש הזרוע הצבאית שלו, אחמד ג'עברי, ובראש המשלחת הישראלית עומד דוד מידן.

גלעד שליט בשבי חמאס - כותרות אחרונות:

עבדאללה ברגותי: "בכירים ישראלים שוחחו איתי על שליט"
נעם שליט לח"כ חוטובלי: "את באיחור של 5 שנים"
"המשא ומתן לשחרור שליט יתחדש לאחר עיד אל-פיטר"

הגורמים אמרו לעיתון כי מצרים, המשמשת כמתווכת בין הצדדים, הכינה מסמך הכולל את כל הנקודות שעליהן ישראל וחמאס מסכימות, כמו גם רעיונות חדשים מצד מצרים שמטרתם לגשר על הפערים בין הצדדים. לדברי הגורמים, המשלחת של חמאס והמשלחת הישראלית ישובו לאחר מכן להנהגה שלהם כדי לבחון את המסמך ואת הרעיונות המוצעים בו.

העיתון דיווח עוד כי ישראל הסכימה להפחית את מספר האסירים הפלסטינים שיגורשו מחוץ לשטחים הפלסטינים. בדיווח לא נמסרו פרטים נוספים על מספרי האסירים שישראל דורשת לגרש במסגרת העסקה. לדברי הגורמים, מצרים אופטימית ביחס לאפשרות שתושג "בקרוב" עסקה בין הצדדים.

לפני שלושה שבועות דיווח גורם מצרי בכיר לעיתון "אל-חיאת" כי המגעים הופסקו לאחר שהצדדים הקשיחו את עמדותיהם בסבב האחרון. "הן ישראל והן חמאס הקשיחו את העמדות משום שהם רצו להשיג כמה שיותר השגים", אמר הגורם המצרי. "הם ניהלו משא ומתן ובמקביל בדקו מה הציבור שלהם חושב. לא הגענו לרמה שניתן לומר שהמגעים הבשילו לכדי השלמת העסקה".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully