וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה חברתית בתמונות: צפו בהפגנות ברחבי הארץ

בתל אביב, בירושלים, בחיפה ובמוקדים נוספים יצאו ההמונים למפגן כוח אדיר למחאה החברתית. מיליון איש לא היו שם, אבל שמולי, ליף, הדג נחש, אייל גולן ומאות אלפים אחרים דווקא היו

העם כבש את כיכר המדינה

עצרת המחאה בתל אביב. יותר מ-405 אלף בני אדם השתתפו אמש (שבת) בעצרות המחאה בכל רחבי הארץ והפגינו על יוקר המחיה בארץ. ב"צעדת המיליון" בתל אביב, שהגיעה לעצרת המרכזית בכיכר המדינה בעיר, השתתפו כ-300 אלף בני אדם (צילום אווירי: איתמר גרינברג)

יש לו רק חלום

הזמר אייל גולן, הופיע בעצרת בתל אביב ובחר לשיר את שירו "לקנות לך יהלום". גולן אמר לקהל: "אני אוהב אתכם ואני מצדיע לכולכם. כל הכבוד לכם על האהבה והדאגה, בזכותכם יהיה שינוי. העם דורש צדק חברתי והעם דורש שגלעד שליט יחזור הביתה"

מנהיג חברתי

יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, פנה בנאומו בעצרת בכיכר המדינה בתל-אביב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואמר כי "הישראלים החדשים תובעים שינוי והם לא יפסיקו להיאבק עד אשר יגיעו פתרונות אמיתיים. פתור את הבעיות ונחזור לחיינו. ואם לא תפתור - אנחנו כאן כדי להישאר. בעיות מדיניות וביטחוניות היו ויהיו, ואחרי האו"ם בספטמבר יבוא גם אוקטובר ואז עדיין תידרש להסביר לכולנו איך עלינו לשרוד במדינה הזאת. אנחנו כאן כדי להישאר!"

רודפת צדק

מנהיגת מחאת האוהלים, דפני ליף, שעברה שבוע קשה במיוחד, אמרה בעצרת בתל אביב כי "אפשר לרמות את חלק מהאנשים חלק מהזמן, אבל אי אפשר לרמות את כל האנשים כל הזמן. הקיץ הזה פתחנו את העיניים, והעיניים האלה לא ייסגרו עוד. החברה הישראלית הגיעה לקו האדום"

מחאה גם בבירה

יותר מ-60 אלף בני אדם הגיעו להפגנה בירושלים, שהחלה בצעדה שיצאה מגן הסוס בעיר לכיוון כיכר פריז. "מצפים ממני להיות מצחיקה, אבל הערב אני לא יכולה להיות מצחיקה", אמרה השחקנית אורנה בנאי שנאמה בעצרת, והוסיפה כי "לא מצחיק להיות אמא בישראל. לא מצחיק להיות אמא יחידה. לא מצחיק אותי שכדי לצאת לעבוד אישה צריכה לשלם יותר ממה שהיא מרוויחה. לא מצחיק אותי שאין אפשרות לשים לילדים קורת גג על הראש. לא מצחיק אותי שחייל שלנו נמק בשבי כבר חמש שנים"

"סטופ כדור הארץ"

בעצרת בירושלים הופיעו גם הזמרים יזהר אשדות וקרולינה ושלישיית "מה קשור?". העיתונאי מודי בראון נאם גם הוא בעצרת המחאה בירושלים ואמר כי "אנחנו הדור שהעדיף את החוזה האישי על פני הסולידריות של החוזה הקיבוצי. אנחנו הדור שהפקיר את החברה הישראלית בידיהם של יחצ"נים סוג ג' ועסקנים סוג ז'. אנחנו הדור שנמלט לבית צמוד קרקע. הנה הגיע הרגע שבו בנינו אומרים לנו 'עצור, פוס, סטופ כדור הארץ, תראו לאן הבאתם אותנו'"

חיפה שוב אדומה

בעצרת המחאה בחיפה שנערכה ברחבה המרכזית בשדרות בן גוריון, השתתפו כ-35 אלף בני אדם. גיא גולדשטיין, אחד מהמארגנים, אמר לוואלה! חדשות כי מבחינתו ומבחינת שאר המארגנים, לא מדובר בעצרת האחרונה שתיערך בעיר - או בכלל. "אנחנו מתכננים שורת פעילויות נוספות, בהן אספות עם שייערכו בכל רחבי הארץ, וכן עליות לירושלים והפגנות מול הכנסת"

קופירייטינג חברתי

המפגינים בתל אביב נשאו שלטים ועליהם סיסמאות העוסקות במחאות הרבות שצצו לאחרונה ושהתנקזו ל"הפגנת המיליון". בין היתר, נושאים המפגינים שלטים בנושא מחאת הקוטג', החרמות על רשתות השיווק, שלטים נגד הטייקונים וגם כאלה המזוהים מפלגתית וקוראים לראש הממשלה בנימין נתניהו להתפטר מתפקידו. חלק מהסיסמאות שנראו ברחובות הן: "צדק חברתי = יציאה מהשטחים", "ישראל יקרה לנו", "מדינת רווחה" ו-"העם דורש צדק חברתי"

לא רק כיכר המדינה - רחובות תל אביב הסובבים את כיכר הענק הוצפו במפגינים (צילום אווירי: איתמר גרינברג)

"מדובר בעוד הפגנה שהיא למעשה אבן דרך בתנועת המחאה", אמר יונתן בראודה, שהשתתף בעצרת המחאה בחיפה. "הפגנו הפגנו הפגנו, והממשלה באופן מופגן מתעלמת מאיתנו. זה היה ברור בהעברת חוק הווד"לים למשל. יש צורך להרים את הרף ולהתחיל להשתמש בכלים אחרים", הוסיף. אלפי בני אדם השתתפו בהפגנות בערים נוספות בצפון - בעצרת המחאה בעפולה נכחו כ-20,000 בני אדם, לקריית מוצקין הגיעו כ-8,000 בני אדם להפגנה בכיכר התותח בעיר, ובקריית שמונה צעדו כ-7,000 בני אדם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully