וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכדה נולדה לקדאפי באלג'יריה; "הוא ברח דרומה"

עיישה קדאפי, בת השליט המודח, ילדה יממה לאחר שנמלטה לאלג'יריה. לטענת שומר ראש של אחד מבניו, קדאפי שהה בטריפולי עד יום שישי ואז יצא לעיר סבחה - אחד משני מעוזי תומכיו האחרונים

מועמר קדאפי אמנם הודח, ארמונו נבזז והוא כרגע במעמד של מבוקש בינלאומי נמלט שחי במחתרת ומיקומו לא ידוע - אבל הוא לפחות יכול להתנחם בבשורה אחת טובה: בתו, עיישה קדאפי, ילדה לו היום (שלישי) נכדה נוספת, במקום מושבה באלג'יריה - לשם נמלטה אתמול יחד עם אשתו של השליט המודח, ספיה קדאפי, ועוד שניים מבניו - מוחמד וחניבעל קדאפי - וכן כמה מנכדיו.

הרשויות באלג'ריה הסבירו כי הסכימו לאפשר את כניסת בני המשפחה לשטח המדינה "מסיבות הומניטריות", אף שכבר הכירו במועצת המורדים כשליטה החדשה של לוב. עוד הבהירו באלג'יריה כי אם יגיעו לשטחה מועמר קדאפי עצמו, בנו סייף אל-איסלם או מפקד המודיעין הלובי עבדאללה סאנוסי - המבוקשים על ידי בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג בגין פשעי מלחמה - הם יוסגרו לבית הדין.

סופו של קדאפי - כותרות אחרונות בוואלה!:
אלג'יריה אישרה: אשת קדאפי וכמה מילדיו בשטחנו
"קדאפי התעלל מינית ב'אמזונות' ששמרו עליו"
קדאפי: "מוכן להידברות", המורדים: "רק אם ייכנע"
דיווח: טילים לוביים הוברחו לרצועת עזה
"נוורלנד" של קדאפי: בתוך ארמונו של שליט לוב

כוח מורדים מתקדם לעבר העיר סירת, מעוזו של שליט לוב המודח, מועמר קדאפי, 30 באוגוסט 2011. רויטרס
כוח מורדים מתקדם לעבר עיר הולדתו של קדאפי, סירת, היום. "יידרשו עשרה ימים לכיבושה"/רויטרס

סאנוסי, על פי כמה דיווחים מהשבוע האחרון, נהרג במהלך הקרבות האחרונים במדינה, כמו גם חמיס קדאפי, בן נוסף של השליט המודח. בנאט"ו הגיבו היום לפרסומים הללו, והבהירו כי "אין כל מידע" המאשר זאת.

המורדים באולטימטום לנאמני קדאפי: "היכנעו עד שבת"

אשר למקומו של קדאפי עצמו, הוא ממשיך להיות תעלומה. רשת "סקיי ניוז" פירסמה היום דברים שאמר שומר ראש של אחד מבניו של השליט המודח, שטען כי קדאפי שהה בטריפולי עד ליום שישי האחרון, ואז נמלט דרומה, לעבר העיר סבחה - אחד משני המעוזים האחרונים במדינה שבהם עדיין שולטים נאמניו, לצד עיר הולדתו, סירת, הנמצאת במרכז קו החוף הלובי. לא ברור כיצד בדיוק יצליח קדאפי להגיע למחוז חפצו, היות שהמורדים דיווחו בתחילת השבוע כי הם שולטים בכביש מטריפולי לסבחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אותו שומר ראש, בן 17, אמר לכתב "סקיי", סטיוארט רמזי, כי ראה את קדאפי במגורי בנו חמיס ביום שישי, שם נפגש עם חמיס ועם עיישה, לפני שיצא בשיירה לכיוון סבחה. שומר הראש אישר כי חמיס אכן נהרג - אך בניגוד לדיווחים הראשונים לפיהם נהרג בשבוע שעבר בקרבות בטריפולי, טען כי למעשה נהרג רק אתמול, כמה עשרות קילומטרים מחוץ לעיר, מפגיעת טיל שנורה ממסוק של נאט"ו. דיווח זה תואם גם את הגרסה שפירסמו אתמול המורדים. במהלך חודשי המלחמה נפוצו כבר כמה דיווחים על מותו של חמיס - אחד מבניו השנואים ומטילי המורא ביותר של קדאפי - אך הם הופרכו בזה אחר זה.

כוחות המורדים, בינתיים, ממשיכים למקד את מאמציהם בניסיון להשתלט על סירת, והיום הציבו לתושביה אולטימטום. ראש מועצת המעבר הזמנית של המורדים, מוסטפא עבד אל-ג'ליל, הודיע כי המורדים יאפשרו לתושבי העיר - ולתושבי כל האזורים במדינה שעדיין נאמנים לקדאפי (בהם גם "כיסי התנגדות" בטריפולי) - להיכנע עד שבת הקרובה, או שיהיו צפויים לתקיפה צבאית. אם העיר תותקף, מעריכים המורדים כי כיבושה ייארך כעשרה ימים. במהלך השבוע האחרון כבר ניסו המורדים לכבוש אותה, ללא הצלחה. גם בנאט"ו אמרו היום כי מאמציהם ממוקדים כרגע באזור סירת, בכל הקשור להפצצות אוויריות.

מתקן כליאה של נאמני קדאפי שנשבו בידי המורדים, מיסרתה, לוב, 30 באוגוסט 2011. רויטרס
מתקן כליאה מאולתר בו מוחזקים נאמני קדאפי שנשבו בידי המורדים בעיר מיסרתה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully