וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלג'יריה אישרה: אשת קדאפי וכמה מילדיו בשטחנו

משרד החוץ במדינה דיווח לאו"ם ולמורדים כי אשתו השנייה של העריץ, ספיה, בתו איישה ושניים מבניו, חניבעל ומוחמד, נמצאים בשטחה. המורדים דורשים שיוסגרו לטריפולי לכשייתפסו

ספיה קדאפי, רעייתו לשעבר של שליט לוב, בתו איישה, ושני בניו חניבעל ומוחמד, נכנסו לאלג'יריה אתמול (שני), והם נמצאים בשטח המדינה – כך דיווחה סוכנות הידיעות האלג'יראית, בהסתמכה על דיווח רשמי של משרד החוץ במדינה. משרד החוץ העביר גם דיווח בעניין לאו"ם ולמועצת המורדים הלובית.

מלחמת האזרחים בלוב - כותרות אחרונות
”קדאפי התעלל מינית ב’אמזונות’ ששמרו עליו”
קדאפי: ”מוכן להידברות”, המורדים: ”רק אם ייכנע”
”נוורלנד” של קדאפי: בתוך ארמונו של שליט לוב

בעבר האשימו המורדים הלובים את אלג'יריה בכך שתמכה בקדאפי במהלך מלחמת האזרחים, האשמות שנדחו על ידי אלג'יר. הערב כבר הספיקה מועצת המורדים לדרוש את הסגרתם של בני משפחתו של העריץ לידיהם. בסוף השבוע דיווחה סוכנות הידיעות המצרית כי שש מכוניות מרצדס משוריינות חצו את הגבול הלובי לעבר אלג'יריה, והעלתה את ההעשרה כי בתוך המכוניות נמצא קדאפי עצמו, או לכל הפחות בני משפחתו, או בכירי המשטר.

עיישה קדאפי, בתו של מועמר קדאפי, שברחה עם משפחתה לאלג'יריה. AP
נמצאת בשטח אלג'יריה. איישה קדאפי/AP

על אף שמיקומם של חלק מבני משפחתו ידוע, מיקומו של מועמר קדאפי עצמו אינו ידוע, והמרדף אחריו נמשך. מוקדם יותר אמר שר המשפטים של מועצת המורדים, מוחמד אל-עלג'י, כי ההנהגה החדשה בטריפולי תרצה להעמיד את קדאפי לדין, אם וכאשר ייתפס, בשטח המדינה ועל ידי בית משפט לובי. זאת, בניגוד לדרישת בית הדין הבינלאומי, כי העריץ לשעבר יוסגר לידיו לכשייתפס. "לדעתנו, למערכת המשפט הלאומית שלנו יש עדיפות על פני בית המשפט הבינלאומי", אמר אל-עלג'י. יודגש כי מלבד קדאפי, גם בנו המועדף, סייף אל-איסלם, וראש המודיעין שלו, עבדאללה אל-סנוסי, מבוקשים על ידי בית הדין הבינלאומי, שהוציא נגדם צווי מעצר בינלאומיים.

עדכון ראשון: 21:44

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully