וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי הסיר את ג'סטין ביבר וליידי גאגא מיוטיוב?

איך קרה שכל הקליפים של ג'סטין ביבר, כמו גם של אמנים רבים אחרים, הורדו מערוציהם הרשמיים ביוטיוב?

מי גרם להסרת כל הקליפים הרשמיים של ג'סטין ביבר, וקליפים של אמנים רבים אחרים, מיוטיוב? בשעות אחרונות, הוסרו כל הקליפים של ג'סטין ביבר מהערוץ הרשמי שלו ביוטיוב, כשההודעה אומרת שהדבר נעשה בעקבות פניה של חברת iLCreation. אמנים נוספים שהקליפים שלהם הוסרו הם ליידי גאגא, ביונסה, ברונו מרס ואחרים.

חיפוש בגוגל לא מעלה תוצאות רלוונטיות לשם iLCreation, ולא נראה כי יש חברה המעורבת בהפקת מוזיקה עם שם כזה. חיפוש בפייסבוק, לעומת זאת, מעלה דף של קבוצה שמטרתה המוצהרת היא "למחוק את הערוץ הרשמי של ג'אסטין ביבר מיוטיוב". לפני מספר דקות אף פורסמה בדף הקבוצה הודעה "שתפו את העמוד הזה כדי להודיע שעשינו היסטוריה. סופו של ג'סטין ביבר!"

לא ידוע למה גם אמנים אחרים נפגעו מהמהלך הזה, אך התהליך בו הוא התבצע דווקא די ברור. ליוטיוב – אתר שפועל מתוך ארה"ב וכפוף לחוקים שלה, יש מנגנון קל ונוח לדיווח על הפרת זכויות יוצרים. חוק זכויות היוצרים האמריקאי מאפשר לחברות שמעלות תוכן אותו יצרו משתמשים להתגונן מפני תביעות על הפרת זכויות אם אלה מאפשרות להתריע על ההפרות ומסירות את התוכן עליו מתקבלת התראה במהירות המירבית.

בעבר השתמשו גופים גדולים כקטנים במנגנוני הדיווח האלה שלא בצדק, על מנת לפגוע במתחריהם – דבר הנחשב לעבירה בארצות הברית. כעת נראה שגם שונאי ביבר נקטו בטקטיקה דומה – דיווח המוני על הפרת זכויות, שמאלץ את יוטיוב קודם להסיר סרטונים ורק אז לחקור מה ומי האחראים לבקשות האלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully