וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוריקן בחוף המזרחי: 9 הרוגים, מיליון ללא חשמל

תשעה בני אדם נהרגו עד כה מנזקי הסופות, וכמיליון בתי אב בחוף המזרחי נותרו ללא אספקת חשמל. מאות אלפים פונו מבתיהם, וראש העיר ניו יורק התחנן לאלה שנותרו: "אל תהיו טיפשים"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק)

תשעה בני אדם נהרגו עד כה בסופות העזות הפוקדות את מדינות החוף המזרחי של ארצות הברית, המלוות את סופת ההוריקן איירין. הסופה אמורה לפגוע הבוקר (ראשון) במדינת ניו יורק, ולמרות שעוצמתה נחלשה, מאות אלפי בני אדם הורו להתפנות מהעיר, ואחרים כבר חסו במקלטים מיוחדים שהוכנו לקליטתם. כל שדות התעופה בעיר שותקו, והטיסות מישראל לניו יורק ולפילדלפיה בוטלו. גם כל הטיסות מבריטניה לניו יורק נדחו, ומרבית שירותי הרכבות, האוטובוסים והמעבורות בחוף בוטלו.

בצפון קרוליינה ובווירג'יניה נותקו עד כה כמעט מיליון בתי אב מרשתות החשמל, ובשתי המדינות נהרגו שמונה אנשים מנזקי הסופה ואדם נוסף נהרג במחוז ניו סמירנה ביץ' בפלורידה. בשלושת המקרים הראשונים, חוואי שהאכיל את מקנהו נפגע מעץ שקרס מעוצמת הרוחות, ואדם אחר לקה בלבו, בעת שאטם את חלונות ביתו לקראת הגשמים. שני בני אדם נוספים נהרגו בתאונת דרכים בצפון קרוליינה שנגרמה כתוצאה מהסופה. כמו כן, רוכב אופנוע איבד שליטה על כלי הרכב, התנגש בעץ ונהרג. בווירג'יניה, נהרגו ילד בן 11 ונהג מכונית בשתי תקריות שונות, כאשר נקברו למוות תחת עצים שהתמוטטו. אדם נוסף נהרג במדינה לאחר שעץ קרס על ביתו. במחוז ניו סמירנה ביץ' בפלורידה נהרג אדם בן 55 תושב המקום, שגלש לאורך החוף עד אשר עדי ראייה הבחינו שפניו מופנים לתוך המים.

ראש העיר ניו יורק מייקל בלומברג פנה בדברים נואשים לתושבי העיר, ואמר כי "אנשים מתבלבלים וחושבים שאין סכנה, אבל זוהי הסכנה עצמה. צריך להתכונן לתרחיש הרע ביותר, ולכן ביקשנו מכם להתפנות מבתיהם". לדבריו, "אסור להיות טיפשים. אם אתם צריכים להתפנות, התפנו". בלומברג אמר כי למרות מאמצי העירייה לארגן פינוי לתושבים, הוא ממליץ למי שיכול, לעשות זאת ברכבו הפרטי, ולא להמתין למערכת התחבורה הציבורית, שכאמור, כבר שותקה ברובה.

הוריקן איירין - כותרות אחרונות
הוריקן איירין מכה בחופי ארה”ב, ניו יורק מושבתת
מתכוננים לאיירין: נמלי התעופה בניו יורק נסגרו
לקראת ההוריקן: 250,000 תושבים יפונו בניו יורק

הסופה איירין פגעה בחוף המזרחי שלך ארה"ב. AP
הסופה בדרכה לחופי ניו יורק/AP

מרבית התושבים שנקראו לפנות את בתיהם הם תושבי המקומות הנמוכים בדרום ניו יורק, המועדים להצפות, ואשר חשופים לפגעי ההוריקן. מדובר ב"ZONE A", הכולל בין היתר את קוני איילנד, סאות'-ביץ' ופארק באטרי.

בלומברג ציין כי מלבד סכנת החיים, הסופה עשויה לגרום לשיבושים משמעותיים באורח החיים של תושבי המטרופולין. סביר להניח שבמנהטן לא יהיה חשמל, אמר בלומברג, כי הרחובות יהיו מוצפים. בלומברג ביקש להזכיר לציבור כי "יש ללמוד מלקחי העבר, ומפגעי סופת 'קטרינה'". לדבריו, "ברגע שהסופה תכה - לא יהיה בטוח להישאר באזור, ואנשים עלולים להיהרג. הסופה הזו מסוכנת, ואין לנו את המשאבים להתמודד עמה".

הסופה איירין פגעה בחוף המזרחי שלך ארה"ב. רויטרס
"יש ללמוד מלקחי העבר". הרשויות החליטו לשתק את מערכת התחבורה הציבורית בעיר ניו יורק/רויטרס

הנשיא האמריקני הגיע הערב למטה הסוכנות הפדרלית לשליטה במצבי חירום (FEMA), במטרה לעקוב מקרוב אחר הטיפול וההכנות לפגעי "איירין". אובמה אמר הערב כי "'איירין' עשויה להיות סופה בקנה מידה היסטורי".

לא רק בניו יורק נערכים לסופה האימתנית: לאורך כל החוף המזרחי של ארצות נרשמת מתיחות רבתי, לקראת הגעתה של "איירין". בווירג'יניה נפרשו כוחות של המשמר הלאומי במקומות מרכזיים במדינה כדי לסייע בטיפול בפגעי הסופה, ו-38 ספינות של הצי האמריקני נפרשו בחופי המדינה, במטרה לצמצם את זרם המים האדיר שעשוי לשטוף את המדינה. מדובר בקצת יותר מעשירית מהצי כולו. בניו ג'רזי, במסצ'וסטס, בניו המפשייר, במרילנד, ברוד איילנד, בוושינגטון הבירה ובדלאוור הוכרז מצב חירום, החל פינוי חלקי של אוכלוסייה המתגוררת במיקום מועד לפורענות והרשויות נערכות לפינוי נרחב עוד יותר.

הסופה איירין פגעה בחוף המזרחי שלך ארה"ב. AP
"יהיה זה מטופש לא להתפנות". תושבי ניו יורק מכינים שקי חול/AP

"איירין" נחלשה מעט בשעות האחרונות, והיא מוערכת בדרגה אחת מתוך חמש בסולם ספיר-סימפסון. עם זאת, היא עדיין נחשבת למסוכנת. מהירות תנועתה נאמדת בשעה זו בכ-140 קמ"ש, והיא עושה דרכה לכיוון צפון-מזרח, על פי נתוני מרכז ההוריקנים בארצות הברית.

מזכירת המחלקה לביטחון הפנים במדינה, ג'נט נפוליטנו, התייחסה לסופה, ובהודעה קצרה אמרה כי "תושבי ניו יורק צריכים להתפנות מבתיהם בשל הסופה המתקרבת לעיר. היא אמנם ירדה לרמת סיכון בסיסית, אך אל תטעו – מדובר בסופת הוריקן רצינית".

(עידכון ראשון: 23:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully