וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים החשודים בהכאת ילד פלסטיני שוחררו ממעצר

יהושע בריינר

21.8.2011 / 18:43

13 תושבי רמת מגרון שנעצרו בחשד שהיכו בן 10, תושב הפזורה הבדואית, ואשר נמצא במצב קשה, שוחררו ממעצר. לפי עורך דינם, הם מכחישים קשר לפרשה: "אשמתם היחידה היא שהם היו באזור"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

יממה אחרי שהמשטרה עצרה 13 מתושבי המאחז הלא חוקי רמת מגרון, בחשד שהיכו ופצעו באורח קשה ילד פלסטיני בן 10, שוחררו היום (ראשון) כל החשודים במעורבות במעשה לביתם. שמונה מהעצורים, מרביתם קטינים, שוחררו עם מעצרם בתחנת המשטרה ללא תנאים מגבילים וחמישה חשודים נוספים, בגילאים 16-18, הובאו לבית משפט השלום בירושלים, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם בחמישה ימים.

אתמול בשעות אחר הצהריים נמצא הילד, תושב הפזורה הבדואית, סמוך למאחז עם חבלות וחתכים בראשו. שוטרי מחוז ש"י שהגיעו למקום פינו את הילד, באמצעות הצלב האדום, במצב בינוני-קשה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ברמאללה. בבית החולים התייצב מצבו של הילד.

הילד סיפר לשוטרים כי הוא הגיע לאזור כדי לסייע לקרוביו לרעות את צאנם, ובמהלך רעיית הצאן רעולי פנים תקפו אותו. כוחות משטרה וצבא פתחו בסריקות וניהלו מרדף אחר החשודים. הם עצרו 13 תושבי ההתנחלות בגילאים 13-18, בחדש למעורבות באירוע.

במהלך הדיון אמר נציג המשטרה כי בוצע לחשודים מסדר זיהוי, אולם עו"ד נפתלי ורצברגר, שייצג את החמישה מטעם ארגון "חננו", אמר כי המסדר אינו קביל. בסופו של הדיון החליט בית המשפט לשחרר את החמישה למעצר בית בן שבעה ימים, כאשר במקביל יופקדו על ידי כל אחד מהם 10,000 שקלים כערבות.

מקורביהם של החשודים אמרו היום כי "ההר הוליד עכבר. אחרי הרעש והצלצולים של משטרת מחוז ש"י, משוחררים כל העצורים, מרביתם ללא כל תנאי מגביל, מה שמוכיח כי המשטרה פעלה באופן שרירותי כלפי אנשי רמת מגרון". עוד טענו המקורבים, כי חלק מהחשודים עברו שיחות אזהרה על ידי אנשי שב"כ שהזהירו אותם מהמשך פעילות במאחזים השונים ביהודה ושומרון.

ורצברגר סיפר כי מדובר ב"אנשים שמוצאים את עצמם פעם ראשונה במשטרה. משכו להם בשערות, הם קיבלו מכות שאתה לא יכול להאמין שזה קורה". עוד הוא אמר כי החשודים מכחישים כל קשר לפרשה. "האשמה היחידה שלהם שהם היו באזור מגרון שהוא אזור שהיום יהודים לא כל כך רצויים בו - אבל זו שאלה פוליטית".

עוד באותו נושא:
חשד: 13 מתנחלים תקפו ילד פלסטיני ליד רמת מגרון
במגרון מקווים: "מרץ 2012? נהיה כאן בקיץ הבא"
במגרון מחכים לדחפורים: "מאבק נחוש נגד ההריסה"

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully