וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיבור היום במצרים: מסיר הדגל מגג שגרירות ישראל

ניר יהב

21.8.2011 / 10:23

ההפגנות מול שגרירות ישראל בקהיר מתרחבות, והלילה הצליח מפגין לטפס לגג המבנה ולהסיר את דגל ישראל. התקשורת סיקרה את האירוע בהבלטה, והמפגינים הבטיחו: "נישאר עד שהשגריר יסולק"

גיבור היום ברחוב המצרי הוא ללא ספק מפגין בשם אחמד שחאת, שהצליח לטפס לפנות בוקר (ראשון) על גג בניין השגרירות הישראלית בקהיר, להסיר את דגל ישראל מהתורן ולהחליפו בדגל מצרים. שחאת אמר לכלי התקשורת כי הצליח לחדור לבניין ולטפס לקומה ה-15 לאחר שנמלט מכוחות הביטחון. שוטרים שראו אותו על הגג לא הספיקו להשתלט על שחאת לפני שהשחית את דגל ישראל והשליך אותו לידי ההמון, שהצית אותו. המפגינים מוחים על הריגת שלושה חיילים מצרים בסוף השבוע באזור הגבול בין מצרים לישראל, שלטענת מצרים נפגעו מאש צה"ל.

עוד בנושא
דיווח: חיילים מצריים נהרגו במרדף צה"ל אחר חמושים
מצרים: מאות הפגינו מול שגרירות ישראל בקהיר
מצרים: "ההודעה על החזרת השגריר מישראל שגויה"
שר הביטחון: "ישראל מצרה על מות השוטרים המצרים"
מצרים: "התנצלות ישראל על הרג החיילים אינה מספקת"


מאות המפגינים מחוץ לבניין השגרירות הישראלית בקהיר הגיבו בשאגות שמחה לאחר שראו את דגל מצרים מונף על גג השגרירות הישראלית ואף כינו את שחאת "ספיידרמן". האירוע קיבל הבלטה רבה בכותרות הראשיות של כל כלי התקשורת המצרים. אחד המתמודדים לנשיאות במדינה, חמדין סבאחי, שיבח את המפגין וכינה אותו "האדם האמיץ ביותר בעם".

על פי הדיווחים בכלי התקשורת המצרים, ההפגנות מול בניין השגרירות הישראלית בקהיר רק הולכות ומתרחבות. לפי חלק מהדיווחים, חמשת אלפים אזרחים מצרים הפגינו אתמול בערב מול הבניין וקראו לגרש את השגריר הישראלי. על פי דיווחים אחרים, כשלושת אלפי בני אדם הפגינו אתמול מול השגרירות.

"העם דורש נקמה"

המפגינים הרבים הבהירו כי הם אינם מקבלים את ההתנצלות "הרפה", כלשונם, של שר הביטחון אהוד ברק והבהירו: "לא נעזוב את המקום עד שהשגריר הישראלי בקהיר לא יגורש מהמדינה". הפגנות דומות נערכו בערים אחרות במצרים. מנגנוני הביטחון המצרים מתגברים בימים האחרונים את כוחותיהם ברחוב שבו נמצא בניין השגרירות בקהיר וברחובות הסמוכים לו.

העיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום" כתב בכותרתו הראשית: "העם דורש נקמה" וסיפר על ההפגנות הגדולות שנערכו ועדיין נערכות מול בניין השגרירות. העיתון המצרי הגדול במדינה, "אל-אהראם", דיווח אף הוא על ההפגנות שנמשכות כבר יומיים רצופים מול בניין השגרירות בקהיר ועל נחישות המפגינים להישאר במקום "עד שדרישותיהם ייענו".

לפניות לכתב: nir_yah@Walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully