וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי אוחנה: "דור מיכה - אולי הכי מוכשר שאימנתי"

אלי אוחנה אימן בעבר את מליקסון ויצחקי, ומרגיש שיש פה משהו מיוחד. עם טיפים מקואצ'רית ואיוניר, גם מכבי ת"א בטירוף מהילד

אלי אוחנה לא סובל את הכתבות האלה. הוא כבר קרא על יותר מדי שחקנים צעירים עם עתיד מבטיח, שהמאמנים שלהם בטוחים שמדובר בדבר הבא. אבל כשמדברים על דור מיכה, הוא כבר נשמע אחרת. אוחנה, מאמנו של מיכה בנבחרת הנוער עד העונה שעברה, מרגיש שמדובר במשהו מיוחד. "אני עדיין לא בעד הסופרלטיבים המוקדמים האלה, אבל דור מיכה הוא באמת אחד השחקנים הכי מוכשרים שאימנתי, אם לא המוכשר שבהם", אומר אוחנה, שכבר עבד עם שחקנים כמו ברק יצחקי, מאור מליקסון ואבירם ברוכיאן.

דור מיכה שחקן קבוצת הנוער של מכבי תל אביב. קובי אליהו
"דור שחקן מיוחד, יש לו כשרון בלתי רגיל, אבל זה חלק אחד. החלק השני זאת הבגרות על המגרש. יש בו משהו מיוחד בשקט ובחוכמה, שבדרך כלל רואים אצל שחקנים עם ניסיון, שיודעים לקבל החלטות או לעשות פעולות תחת לחץ". מיכה/קובי אליהו

"מעבר לכישרון שלו או ליכולת לשלב הגנה והתקפה וכל האלמנטים המקצועיים, אני מתייחס בעיקר לקטע המנטאלי", המשיך אוחנה, "זה השקט שלו עם הכדור, קור הרוח, החוכמה והבנת המשחק תחת לחץ. הוא באמת מיוחד ביחס לגיל שלו באספקטים האלה, ובאמת פוטנציאל אדיר עבור מכבי תל אביב שכבר מממש. כשאני קיבלתי אותו מנבחרת הנערים, הוא אפילו לא היה שחקן קבוע בהרכב, אך מיד ראיתי שמדובר במשהו יוצא דופן ובפוטנציאל גדול מאוד".

הופעת הבכורה עשתה נזק

משחק הבכורה של דור מיכה בקבוצה הבוגרת של מכבי תל אביב היה ב-12 בפברואר בעונה שעברה, בניצחון החוץ 0:3 נגד הפועל רמת גן בוינטר. מיכה כבש ובישל, ועלה מיידית לכותרות עם הרבה מאוד סופרלטיבים וציפיות. כמו תמיד במקרים כאלה, מה שבא בקלות הולך בקלות. ההליכה אחורה הגיעה די במהרה, כאשר בסך הכל שותף בעונה שעברה בתשעה משחקים בלבד. פעמיים סיים 90 דקות, בשאר המשחקים נכנס כמחליף או הוחלף. אבל התהליך הקיצוני שעבר מיכה רק חישל אותו. הוא הביא אותו למעשה להכרה, ייצב אותו מנטאלית לקראת העונה הנוכחית, והפך אותו למעשה לשחקן הטוב ביותר במכבי תל אביב מתחילת העונה. עכשיו רף הציפיות עולה, ואוחנה הוא לא היחיד שאופטימי.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מוטי איוניר מאמן מכבי תל אביב עם עוזרו קובי אלפסי. ברני ארדוב
"אני לא מטורף ומודע לנדנדות שעשויות להתחרש עם הצעירים, אבל גם סומך על שחקנים כמו דור מיכה. הם צעירים רק בתעודת הזהות. ועם הכוונה נכונה הם יכולים, בדיוק כמו פעם, להוביל מועדונים גדולים". איוניר/ברני ארדוב

גם שחקנים במכבי תל אביב מופתעים מהשילוב של מיכה בין היכולות המנטאליות לכשרון וההתייצבות שלו כשחקן מוביל. שחקן במכבי סיפר כי "אחרי המשחק נגד הפועל רמת גן בשנה שעברה, היה ברור שתבוא אצלו נפילה. ההצלחה במשחק הבכורה הייתה מסחררת, אבל היה ברור שגם תביא איתה לחצים וציפיות לא בריאים למי שעדיין לא עיכל שהוא בקבוצה הבוגרת. בנוסף, היינו קבוצה עם הרבה בעיות מקצועיות ולא היה מקום להתבלט. דור שחקן מיוחד, יש לו כשרון בלתי רגיל, אבל זה חלק אחד. החלק השני זאת הבגרות על המגרש. יש בו משהו מיוחד בשקט ובחוכמה, שבדרך כלל רואים אצל שחקנים עם ניסיון, שיודעים לקבל החלטות או לעשות פעולות תחת לחץ. זה כנראה משהו שהוא נולד איתו. חסרים היום שחקנים כאלה בכדורגל הישראלי בכלל. הוא גם חכם ויודע מאיזה שחקנים יש לו מה ללמוד ונותן להם להנחות אותו ולהוביל אותו כשהוא זקוק לכך. איך אומרים? לא פראייר".

הקואצ'רית שסחטה ממנו את הצוף

כששואלים אנשים במכבי על דור מיכה, מיד מפנים אותנו לדרבי בגביע הטוטו כמשחק שעשה לו את השינוי בראש. בצוות המקצועי של מכבי אמרו כי "המשחק הזה נתן לו המון ביטחון ואיפשר לו לפרוח. אנחנו מרוויחים אותו, וזה גם הזמן לנצל את זה". במכבי מבינים כי עם כל הכבוד להצלחה המטאורית, אצל שחקן צעיר, מוכשר ככל שיהיה, יש עליות וירידות שאי אפשר למנוע אותן, ולכן רוצים לנסות למנף את הביטחון שלפתע קיבל. מיכה מקבל מאיוניר חופש פעולה מלא בחלק הקדמי, כשהמאמן מצפה ממנו לעשות תנועה ללא הפסקה ולא להיתקע באגף או באמצע. זה ההסכם השקט של איווניר עם השחקן.

מאמן נבחרת הנוער אלי אוחנה. יותם רונן
"השקט שלו עם הכדור, קור הרוח, החוכמה והבנת המשחק תחת לחץ. הוא באמת מיוחד ביחס לגיל שלו באספקטים האלה, ובאמת פוטנציאל אדיר עבור מכבי תל אביב שכבר מממש". אוחנה/יותם רונן

היכולות המנטאליות לא הגיעו משום מקום. למיכה הייתה בעונה שעברה קואצ'רית שעבדה איתו צמוד במשך שנה שלמה ועזרה לו בהתפתחות ובחוסן המנטאלי. העונה, בשל השירות הצבאי, מיכה התקשה להיפגש איתה, אך יישם באופן עצמאי מספר תרגילים עליהם עבדו יחד. מיכה אף סיפר לשחקנים בקבוצה שבאחד המשחקים הוא הרגיש אדיש מדי, ומיד עבד על עצמו בראש עם אחד התרגילים שלימדה אותו במטרה להיות כל הזמן רעב. בשיחה שקיים איוניר עם עמית למקצוע, אמר לו מאמן מכבי: "אני לא מטורף ומודע לנדנדות שעשויות להתרחש עם הצעירים, אבל גם סומך על שחקנים כמו דור מיכה. הם צעירים רק בתעודת הזהות. ועם הכוונה נכונה הם יכולים, בדיוק כמו פעם, להוביל מועדונים גדולים".

מעבר לקטע המנטאלי על הדשא, כפי שציין שחקן במכבי קודם, מיכה יודע גם מאיזה שחקנים הוא יכול ללמוד. מספרים שהשחקן שזוכה לכבוד הגדול ביותר ממיכה הוא ברק יצחקי, עליו הוא מסתכל בהערכה גדולה, ובמקביל מקבל מהחלוץ הרבה מאוד פרגון מיצחקי. "אעזור לך בכל מה שצריך, תתקשר אליי בכל שעה אם אתה צריך משהו אני כאן", אומר לו יצחקי. כפי שהגדיר זאת שחקן במכבי: "בגיל שבו צעירים מתפרעים ומרשים לעצמם לא להתפקס, מיכה מנהל בראש קריירה כמו עסק או כל דבר אחר עם ירידה לפרטים הכי קטנים. מבחינת כישרון אמרו פעם על ראובן עובד את אותם הדברים, אבל תראה לאן הוא הגיע. לדור מיכה יש התנהלות שיכולה להביא אותו רחוק יחד עם הכישרון".

"יש שתי מכבי תל אביב"

אחד הדברים שמיכה והצעירים במכבי תל אביב חוזרים עליו לא מעט, זה הידיעה כי ברמת הסגל שיש כיום בקרית שלום, משחק אחד לא טוב עלול להדיח אותך מההרכב ולהותיר אותך בחוץ לתקופה ארוכה, בין אם אתה צעיר או ותיק. יחד עם זאת, מבחן הזמן והלחץ יאמרו הרבה לגבי היכולת שלו להתמודד עם כל הסיטואציה המורכבת שקרויה מכבי תל אביב. כשלירן שטראובר, למשל, נשאל על סיכויי ההצלחה של גיא חיימוב, הוא אמר ש"צריך לזכור שיש שתי מכבי תל אביב, וזאת תחת הלחץ היא משהו שהוא הרבה מעבר ליכולת מקצועית. שם המבחן האמיתי". שם גם יהיה המבחן האמיתי של מיכה.

אוהדי מכבי תל אביב בכדורגל. קובי אליהו
הבעיה הכי גדולה היא שיש שתי מכבי תל אביב: זאת שמצליחה, וזאת שבלחץ. האם מיכה יצליח לתפקד במכבי הלחוצה? האוהדים סקרנים/קובי אליהו

עם כל הכבוד לבכורה בעונה שעברה ולשבועות האופטימיים, המבחן האמיתי של מיכה יהיה בהתמודדות עם סיטואציות קיצוניות, לחיוב ולשלילה. בעונה שעברה, לאחר אותו משחק מול הפועל רמת גן וההשתלבות בקבוצה הבוגרת, אלי אוחנה הרגיש בנבחרת הנוער שהתחולל שינוי מיידי אצל הצעירים ממכבי תל אביב. "זיהו אצלם בבירור ירידה, וזה טבעי לחלוטין", יודע אוחנה, "הם מקבלים במה ופרסום, הציפיות והלחץ עולים, וזה טבעי ונורמלי. ייאמר לזכותו של דור מיכה שלמרות הירידה, הוא לקח את עצמו מהר מאוד בידיים וחזר לעצמו. אם היו שואלים אותי לפני שלוש או ארבע שנים, הייתי מאוד סקפטי לגבי שילוב של כל כך הרבה צעירים בהרכב, אבל בנבחרת הנוער למדתי להאמין בהם. זה בולט יותר כשיש לך שחקנים שהם אמנם צעירים בגיל, אבל בראש אפשר לסמוך עליהם. דור מיכה הוא אחד כזה, אבל כמובן שיהיו לו תקופות של עליות וירידות. שם גם יהיה המבחן שלו. חשוב שיידעו לתמוך בו ולתת לו גב כשיהיו לו כמה משחקים לא טובים. בקבוצה כמו מכבי תל אביב, זה לא פשוט. שם יימדד התהליך".

אוהדי מכבי ת"א מתכננים קרנבל מול פנאתינייקוס (20:30, ספורט1)

ניבאלדו מתכונן לפנאתינייקוס: "נפגוש קבוצה גדולה"

דור מיכה: ”בעונה שעברה הבנתי מה זה בוגרים”

צפו בדור מיכה כובש צמד בגביע הטוטו מול בני יהודה

מכבי תל אביב בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully