וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: מוטי איוניר מצא את מוטי איוניר - הכירו את רפי דהן, הבולדוג החדש בקישור

4.8.2011 / 14:45

במכבי חיפה הוא התרסק בסוף, בהפועל פתח תקוה הוא בכה בהתחלה, אבל רפי דהן החזיר מלחמה. המקום בו גדל הפך אותו לכזה. איוניר מצא בו בולדוזר שמכבי תל אביב צריכה להיות, ושמזכיר לו את עצמו

ינואר 2011. אחרי חודשיים בהם לא פתח בהרכב ניגש רפי דהן למאמן הפועל פתח תקוה דאז, יובל נעים, וביקש לעזוב. דהן היה אז מושעה מאימונים ובידו היה כבר טופס שחרור למכבי נתניה חתום על ידי חברי ההנהלה, אבל נעים התעקש. "יש לך שתי אופציות", אמר לו המאמן. "ללכת בדרך שלי או לשבת על הספסל עד סוף העונה כי שחרור אני לא מתכוון לתת לך". דהן בכה וביקש שחרור או צ'אנס אמיתי מהמאמן. נעים התרצה: "אני אפתח איתך דף חדש וכבר בשבת תהיה בהרכב". וכך היה. הקשר הצעיר פתח והצטיין ב-3:3 בנתניה, משחק שהוציא את פתח תקוה לרצף של הצלחות. את המקום בהרכב דהן לא איבד עד לסיום העונה.

רפי דהן שחקן מכבי תל אביב (שמאל) מול לנקראן. קובי אליהו
שום דבר לא בא לו בקלות. דהן/קובי אליהו

הסיפור הזה ממחיש היטב את מהלך הקריירה של דהן, הרכש החדש של מכבי תל אביב. הוא לא נחשב להבטחה גדולה ושום דבר לא בא לו בקלות. לכל אורך הדרך, ממחלקת הנוער של מכבי חיפה שם ויתרו עליו, דרך הקרב על מקום בהרכב פתח תקוה ועד ההגעה לקריית שלום, דהן היה צריך להילחם. אולי בגלל זה יצא לו שם של פייטר שלא דופק חשבון. בינתיים, זה בא היטב לידי ביטוי במשחקי פתיחת העונה של הצהובים. דהן מוסיף למכבי את הרוע, החוצפה והקשיחות שחסרו לה והשאיר שחקנים בכירים כמו גל אלברמן על הספסל. האם מוטי איוניר המאמן מצא סופסוף את תואם איוניר השחקן?

20:30: הפתעה: אלירן עטר לא בסגל נגד ז'לייזניצ'אר
מוטי איוניר הורחק ממשחק בשל אירועי הדרבי

ההפסד של חיפה

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שחקן הפועל פתח תקוה רפי דהן מול שחקן בית"ר ירושלים, תומר בן יוסף. מגד גוזני
"לא הסתדרנו בהתחלה", מודה נעים. "הוא לא היה כל כך קשוב למה שאני מבקש ולא שידרנו על אותו גל". דהן/מגד גוזני

דהן (21) גדל באור עקיבא ושיחק במחלקת נוער של מכבי חיפה. בקבוצות הילדים שיחק כחלוץ באגף, בהמשך הוסט לעמדת הקשר מאחורי החלוץ, ובגיל הנערים עבר לעמדה האחורית יותר בקישור. דהן מעולם לא סומן כפוטנציאל גדול בחיפה גם בשל העובדה שבשנתון שלו שיחקו בירם כיאל וליעד אלמליח. גם שמות כמו כפיר דר והשוער בן רהב סומנו כעתידים להגיע רחוק יותר. ב-2006 דהן אמנם זכה בדאבל עם קבוצת הנערים, כשהוא כובש את שערי הניצחון בחצי הגמר ובגמר, אבל אחרי שנה בקבוצת הנוער, שוחרר מהמועדון.

"לצוות המקצועי במכבי חיפה הפריע שרפי נמוך וזו הסיבה שהוא נפרד מהקבוצה ולא רצו לתת לו צ'אנס. יש אנשים שמסתכלים על מימדי גוף ומחליטים לפיהם שלשחקן אין עתיד", מספר משה הרשקו, מי שאימן את דהן בקבוצת הנערים והנוער לפני שעזב לבית"ר טוברוק. כשהרשקו שמע שדהן לא בתוכניות של הירוקים, הוא אמר לראשי טוברוק שעליהם לעשות כל מאמץ לצרפו. "חיפה הסכימו להעביר אותו במסגרת הסכם חילופי השחקנים עם טוברוק וההפסד כולו שלהם", מוסיף הרשקו, כיום עוזרו של גיא עזורי בהפועל כפר סבא.

דהן הגיע לטוברוק כבוי והתקשה להתאושש ממה שקרה בחיפה (הרשקו: "שחקנים אחרים יכולים להתמוטט מזה"). לקח לו שבועות להיכנס לעניינים ובסופו של דבר, זה קרה בעיתוי הנכון. היה זה דרבי נוער בין מכבי נתניה עם אוראל דגני, חן עזרא, ריף מסיקה ושניר גואטה לטוברוק של אייל גולסה (אז בן 15 בלבד), ויקטור מרעי ומור דהן. בדקה ה-16 ביצע דהן דאבל פס עם גולסה והקפיץ שער אמנותי בדרך ל-1:2 מפתיע של טוברוק בקופסה. "שם הטביע דהן את החותם לכך שמדובר בשחקן עם פוטנציאל גדול ואחר כך הכל זרם", נזכר המנהל המקצועי דאז, ויקי גלאם. דהן נשאר עונה נוספת בטוברוק לפני שעבר להפועל פתח תקוה ובמקביל, עבד עם מאמן אישי, חיזק את מימדי גופו והפך אגרסיבי יותר.

גם במלאבס דברים לא הלכו חלק לקשר הצעיר. בעונה הראשונה רשם הופעות ספורות בלבד. תחת אלי מחפוד בפתיחת העונה שעברה נראה היה שדהן תופס את מקומו בהרכב, אבל אז הגיע נעים. "לא הסתדרנו בהתחלה", מודה נעים. "הוא לא היה כל כך קשוב למה שאני מבקש ולא שידרנו על אותו גל". בינואר רצה המאמן לצרף את הקשר הגנאי קאמיס טואה, אבל זה נפצע לאחר תיקול חריף של דהן באימון. נעים זעם והשעה את השחקן לפני שנתן את ההזדמנות. אותה, כאמור, לקח השחקן בשתי ידיים.

העין של כרמלי

גדי כרמלי עוזר מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ככל שהתקדמה העונה, הנוכחות שלו במשחקי פתח תקוה גברה. כרמלי/ברני ארדוב

מי שאחראי על ההעברה של דהן למכבי תל אביב, כמו על לא מעט מהפעולות שעשו הצהובים בקיץ, הוא גדי כרמלי, הסקאוט ועוזרו של איוניר. מספרים שכרמלי נהג להגיע לאימוני קבוצות בליגת העל ולעקוב אחרי שחקנים. באחד מאימוני הפועל פתח תקוה ניגש לדהן ושאל אותו לפשר פניו הנפולות: "מה קרה ילד?", אמר. "המאמן (נעים – ע.מ) לא אוהב אותי", ענה לו השחקן וכרמלי הגיב: "תעבוד קשה ותראה שאתה תשחק". ככל שהתקדמה העונה הנוכחות של כרמלי במשחקי פתח תקוה הלכה וגברה. השם של דהן נרשם בפנקס ובקיץ הדרך לקריית שלום הייתה קצרה.

דווקא במכבי תל אביב, נהנה דהן מפתיחה טובה. שחקנים בקבוצה מספרים כי הוא התאקלם מצוין חברתית, התחבר מהר מאוד לברק יצחקי ואלירן עטר, שלקחו אותו תחת חסותם. גם מבחינה מקצועית, דהן נכנס מהר לעניינים. במשחקים באירופה הוא תפס את מקומו בקישור האחורי של איוניר לצידו של האריס מדוניאנין. על הספסל יושב שחקן בכיר ויקר בדמות אלברמן כמו גם שחקני הבית שרן ייני ומשה לוגסי. "הוא ילד צעיר ורעב, אנחנו צריכים שחקנים כאלה, אבל לא צריך לקפוץ", אמר גורם במועדון. "הוא שיחק במכבי שני משחקים טובים, הוא בדרך הנכונה וצריך לתת לו זמן".

התחרות על ההרכב קשה, אבל מאמניו של דהן מסבירים שלא הוא האיש שיוותר: "הוא עשה שדרוג גדול מאוד גם ביכולות המנטאליות שלו להתמודד", טוען הרשקו. "הוא איש עבודה, ווינר, שחקן ששונא להפסיד וכל הזמן רעב להצליח. יש לו את כל מה שצריך בכדי להצליח כי הוא חוצפן במובן החיובי. הוא לא עושה חשבון לשמות או מי משחק לידו. הוא לא רואה אף אחד ממטר".

"דהן הוא מסוג השחקנים ששום לחץ לא יכול להשפיע עליו", ממשיך גלאם. "הוא בא מלמטה ממקומות שבהם הכדורגל הוא כמעט הכל בחיים. כשהוא מקבל צ'אנס, הוא לא נותן לו לברוח. הוא שחקן שבאמת אוהב את המשחק, שחקן של פעם, שלמד שלמשחק סטנגה, קטרגל, כדורגל חופים או גמר גביע אירופה צריך להתייחס באותה צורה". נעים מסכם: "הוא בחור רציני שרוצה להתקדם, עובד על המגרש ואני בטוח שככל שיעבור הזמן הוא ישתפר".

הבולדוג של איוניר

מוטי איוניר מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
לא רוצה חבורה מתרפסת. איוניר/ברני ארדוב

במרכז המהפכה המקצועית של איוניר עומדת שיטת המשחק 4-2-3-1 – השיטה הפופולארית והמקובלת בעולם הכדורגל, בה משחקות, בין היתר, ברצלונה, ריאל מדריד ונבחרות הולנד וספרד. איוניר דיבר במהלך הפגרה על "ברצלונה בקטן", וזה בא לידי ביטוי בדרישות המקצועיות שלו. מכבי תל אביב מנסה לשחק כדורגל שוטף, מהיר, מרגל לרגל ובעיקר ללחוץ ברגע שהכדור עובר ליריבה. כאן נכנס דהן לתמונה. איוניר רואה בו כשחקן המושלם לשיטת הלחץ ובהקבלה לברצלונה, אם מדוניאנין משחק במשבצת של צ'אבי, דהן הוא סרחיו בוסקטס של הצהובים.

"דהן הוא שחקן נמרץ ומודרני", מסביר גורם במכבי תל אביב את התפקיד המיועד לשחקן. "בגלל שיש לו עבר כמספר 10, הוא משלב תכונות התקפיות, יכולות טכניות ברמה גבוהה וראיית משחק". נעים מסכים: "קשר אחורי זה התפקיד הקלאסי מבחינתו כי הוא יכול לנצל את היכולות ההגנתיות שלו לצד ההתקפיות. אני לא מופתע ממנו וזו עוד לא היכולת האמיתית שלו. הוא יגיע לרמה הרבה יותר גבוהה".

אלא שמעבר ליכולות המקצועיות, דהן מתאים לאיוניר גם מבחינה המנטאלית. למאמן נמאס לראות את מכבי הרכה והמתרפסת של השנים האחרונות. הדרישה שלו היא למחויבות, מלחמה, חוצפה ואגרסיביות במגרש. האמירה: "הפועל תל אביב הבינה שמה שהיה פה בשנים האחרונות, לא הולך לחזור", משקפת את מכבי החדשה, לפחות בעיני רוחו של מאמנה. מבחינת איוניר, דהן נכנס באופן טבעי למשבצת הבולדוג. האנדרדוג שעלה לגדולה ולא מפחד מאף אחד.

נעים מסביר: "רפי יוסיף למכבי את מימד האגרסיביות, המלחמה. היה חסר להם שחקן קשוח ולא פראייר. קשה לי לראות את ייני עושה את הפעולות שדהן עושה ולא בגלל שהוא לא שחקן טוב. הכל מתחיל במקום בו הוא גדל – אור עקיבא – והדרך שהוא עבר. הוא ילד רע ולא 'ילד טוב רמת אביב', וזה מה שהיה חסר למכבי. החיבור שלו עם מוטי מצוין כי גם מוטי היה שחקן נוקשה, אגרסיבי ומלחמתי והוא מתחבר לשחקנים כמו דהן. בעיניי, מדובר בשילוב מנצח".

עומר דמארי שחקן הפועל תל אביב לפני שרן ייני שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
למכבי חסר ילד רע. ייני/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully