וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חי שקלים! דרכים לפנק את המחמד בעידן המיתון: טל סלוצקר

א. ב. דן

3.8.2011 / 11:21

הפעם פוגש המדור את האמן הפעיל בעמותת מגן לזכויות אנוש שיש לו פטנט למניעת חשיפת חתולים לצבע תעשייתי והוא גם יודע למה הכובען ב"אליס" משוגע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טל סלוצקר עם תומס וסיליביה/מערכת וואלה!, צילום מסך

האמן טל סלוצקר בולט בסגנונו הפיגורטיבי עם ההשפעות הקלאסיות וצובר בהתמדה שם של אחד הציירים המסקרנים ביותר הפועלים כיום בישראל. עוד בנערותו הוכרז כנער פלא בשמי עולם האמנות ובשנים האחרונות הוא מציג בכל הגלריות המובילות - הגלריה האוניברסיטאית, מוזיאון רמת גן, טובה אוסמן, גלריה יד לבנים רעננה, בית הספר לציור רישום ופיסול איטליה, ארט ספייס ירושלים, גלריה ברנרד והרשימה עוד ארוכה.

טל, מה פשר שמות החתולים שלך?

"לאחד קוראים תומאס על שם תומאס זאס שהוא פסיכיאטר אמריקני שפעיל במאבק נגד כפייה בפסיכיאטריה ואני מתרגם את הספרות שלו. ולחתולה קוראים סילביה על שם המשוררת סילביה פלאת', בעקבות שורה שלה שאני אוהב מאוד: "וכמו החתול יש לי תשע פעמים למות. זאת הפעם השלישית."

יש סיפור מעניין כמעט מיתוס שהציורים שלך נשדדו מסות'ביז? לא?

"על זה אני מציע לדבר עם ברנרד. תראה כל מה שקשור לתחום הזה. אני מדבר על אמנות, באמת, כרגע לא."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חלום המשורר", 2011/מערכת וואלה!, צילום מסך

הטיפ של טל סלוצקר להרחיק את החתולים מצבע שחור!

למה?

"זה לא בריא. שחור עשוי להביא מזל רע. לחתולים כמובן (צוחק) לאנשים זה עושה רק טוב (צוחק)."

מה אתה סח

"צבעים מכילים לפעמים חומרים תעשייתיים שמיוצרים במעבדות. בדרך כלל עדיף להשתמש בכפפות כי אם לא, התוצאות בעור בידיים עלולות להיות חמורות. קשה מאוד להיפטר מזה."

וצבעים אחרים?

"הפלטה מורכבת מצבעים מסוכנים פחות. יש צבעים טבעיים, יש גווני אדמה איטלקיים, סיינה שרופה, סיינה נאה. וטרוורטה ירוק. הגוונים האלה הם גוונים שאין איתם שום בעיה. העניין הוא שחברות הצבעים מוסיפות כל מיני תוספים לצבע והתוספים לא טובים למאכל. למשל, חברות הצבעים מוסיפות שעווה ואם אין על זה פיקוח אז זה פשוט לא למאכל אדם."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"משה תחת לוע עדן", 2007-2011/מערכת וואלה!, צילום מסך

ומלבד שחור אילו עוד צבעים מסוכנים?

"יש חומר ציור קטלני אייבי, שגורם למחלות קטלניות. התחלתי לצייר עם זה וגיליתי שלמישהו פרצו מחלות. אין צורך בפאניקה, פשוט צריך להיזהר לא לאכול את זה ולהתייעץ עם מישהו מקצועי."

או בקיצור לא להכניס את החתול?

"זה דווקא נחמד, כי חתולים מציירים את הציור. לפעמים אני משאיר את הציור והחתולים עולים ונותנים בו שריטות. אני משאיר את הציור לחתולים."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בשחור צפחה ושחור עצמות למניעל חשיפת החתולים לצבעים תעשייתיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז אתה מצייר בצבעים פחות מסוכנים?

"את החומר ההוא הוצאתי מהפלטה. זה נקרא MSA GEL של Golden מוזהב. הקדמי ומים הם המצאה נפלאה מן המאה התשע עשרה, יש בהם חוזק של צבע שאין בצבעים שהומצאו לפניהם או בצבעים שהשתמשו בהם לפני הקדמי ומים, הצבעים האלה הם אחת הסיבות לצבעים החזקים בציורים של האימפרסיוניסטים. היום בארצות הברית סטודנטים לאמנות מציירים עם מסכות שמסננות את הרעלים ואני מכיר אנשים שמציירים רק עם כפפות. ועכשיו הקדמי ומים אותם צבעים שהאימפרסיוניסטים ציירו איתם יוצאים מחוץ לחוק אבל אין ספק שהצבע הקטלני ביותר על הפלטה זה לבן, לבן טיטאניום. זה צבע שנכון הוא פשוט מכיל רמות מאוד גבוהות של עופרת והכובען במשוגע בעליסה בארץ הפלאות- הסיבה שהוא משוגע, היא שהוא פשוט קיבל הרעלת עופרת. כובענים באותה תקופה עבדו הרבה עם עופרת ונטרפה דעתו. אז יש לזה, בעצם עופרת מרגע שהיא נכנסת למחזור הדם והיא נכנסת אז אי אפשר להוציא אותה. אין שום דרך להוציא עופרת ממחזור הדם."

לסיכום, טל סלוצקר כן משתמש בצבע שחור, אך כדי להימנע מסיכונים – לו וכמובן לחתוליו - הוא משתמש בשחור צפחה ובשחור עצמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully