וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבקשה נדחתה: הילד לא יעיד על "גלגולו הקודם"

גלעד גרוסמן

19.7.2011 / 12:59

בית המשפט סירב לבקשת משפחה להעלות לדוכן העדים ילד שלתוכו התגלגלה כביכול נשמתו של בנם המנוח. "דיני הראיות בישראל מצויים בספירה המשפטית שאינה זהה ואינה חופפת לספירה הדתית"

בית המשפט דחה היום (שלישי) את בקשתה של משפחה שבנה נורה על ידי חיילי צה"ל, להעלות לדוכן העדים ילד בן 7, שלדבריהם נשמתו של בנם המנוח התגלגלה אליו. בני המשפחה טענו כי הילד יוכל לשפוך אור על נסיבות מותו של הבן המנוח.

"דיני הראיות במדינת ישראל מצויים בספירה המשפטית שאינה זהה ואינה חופפת לספירה האמונית/דתית", כתבה שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה, יעל וילנר, בהחלטתה.

הבקשה יוצאת הדופן הוגשה במסגרת תביעה שהגישו בני משפחתו של המנוח, תושבי הכפר ראמה. המשפחה טענה בתביעתה כי הוא נורה ללא כל סיבה ברורה לעין. מנגד, בצה"ל טענו כי המנוח תקף בגרזן את הש.ג. שעמד בשער בבסיס עמיעד, אליו רצה להיכנס, וגרם לפציעתו. הוא נורה לאחר שנשקפה סכנה מוחשית ומיידית לחיי החיילים.

לאחר שהשופטת הורתה על הגשת תצהירי עדות, ביקשה המשפחה להתיר להגיש את עדותו של המנוח באמצעות ילד שנשמתו התגלגלה לתוכו. "עם כל ההבנה לרקע שבבסיס הבקשה", כתבה השופטת, "אין באפשרותי להיעתר לבקשה, שכן התצהיר שהגשתו מבוקשת, אינו עונה על הדרישות על פי פקודת הראיות והדין הנוהג".

עוד על גלגול נשמות:
תלונה: רב הורה לסקול כלב בגלל גלגול נשמות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully