וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי רייפמן הורשע בזיוף וקבלת דבר במרמה

גלעד גרוסמן

17.7.2011 / 10:20

יזם ההיי טק אלי רייפמן בכך הורשע שהעמיד כעירבון בעיסקאות שביצע מניות של חברת "אמבלייז", שהיתה בבעלותו, למרות שלא היו ברשותו. רייפמן: "הכרעת הדין אינה הגיונית"

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע הבוקר (ראשון) את יזם ההיי-טק אלי רייפמן, בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, בזיוף ובשימוש במסמך מזויף.

רייפמן הורשע בשני מקרים שונים. במקרה אחד הורשע רייפמן כי ניסה לקבל הלוואה בגובה שלושה מיליון דולרים מהחברה הבריטית "וינטון קפיטל הולדינגס", והעמיד כעירבון תמורתה תשעה מיליוני מניות של חברת אמבלייז שהייתה בבעלותו - למרות שלא הייתה לו גישה אליהן. כדי להוכיח את קיומן של המניות זייף מסמך שחתום על ידי חברת ברוקרים אנגלית ובו נכתב כי יש בידי רייפמן לפחות 9 מיליון מניות של חברת "אמבלייז". בדרך זו קיבל את ההלוואה.

בנוסף, הורשע רייפמן כי חתם על הסכם עם קרן "דאבל יו טריידינג" למכירת עשרה מיליוני מניות, תמורת 3.3 מיליון דולרים, למרות שגם אליהן לא הייתה לו כל גישה. אחד התנאים להעברת הכסף היה מכתב מאת נאמן שרייפמן טען שמאשר כי הוא אכן מחזיק במניות עבורו. נציגה של חברת הברוקרים האנגלית שלחה מכתב אל מזכירתו של רייפמן שמאשרת שהוא פתח חשבון בחברה, אולם לא ציינה כי הוא מחזיק מניות בחשבון. רייפמן נאשם כי זייף את המכתב, כך שייראה כי הוא מחזיק מניות בחשבון.

אחרי הרשעתו, אמר רייפמן כי הכרעת הדין אינה הגיונית, מכיוון שבעבר נשלח למעצר לאחר שנקבע כי סירב למכור את המניות למפרק שמונה לחברה. הוא הודיע כי יערער על הרשעתו. "אני אופטימי. יהיה בסדר", אמר.

עוד בנושא:

רייפמן יישאר במעצר בית עד תום ההליכים
אישום: רייפמן זייף וקיבל מיליונים במרמה
אלמונים ירו לעבר ביתו של אלי רייפמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully