וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: המשבר ההומניטרי החמור בעולם - בסומליה

לדברי נציב האו"ם לפליטים "שום דבר בו נתקלנו בעבר" לא מתקרב לאסון שגרמה הבצורת בקרן אפריקה: 10 מיליון זקוקים לסיוע, 2 מיליון ילדים בתת-תזונה, אלפים בורחים מדי יום לאתיופיה

המשבר שנגרם עקב הבצורת בסומליה הוא "האסון ההומניטרי החמור ביותר בעולם" - כך אמר היום (שני) נציב האו"ם לפליטים, אנטוניו גוטרס, לאחר שערך אתמול ביקור במחנה הפליטים הגדול בעולם, דאדאב, הנמצא סמוך לגבול סומליה-קניה.

מחנה פליטים ליד העיר וואברי, מדרום למוגדישו, בירת סומליה, 8 ביולי 2011. רויטרס
380,000 פליטים במחנה שמיועד ל-80,000. דאדאב, השבוע/רויטרס

מחנה דאדאב הוקם במקום כדי לאכלס 80,000 בני אדם, אך כעת, לפי ההערכות, שוהים בו כ-380,000 בני אדם שנמלטו מבצורת, רעב ואזורי לחימה - ומדי שבוע נוספים עוד אלפים. על פי נתוני תוכנית המזון של האו"ם, כ-10 מליון בני אדם בסומליה נמצאים כעת במצוקה וזקוקים לסיוע הומניטרי בגלל הבצורת. מתוכם, על פי סוכנות הילדים של האו"ם, יש כשני מיליון ילדים הסובלים מתת-תזונה.

גוטרס, הנמצא בעיצומו של סיור בן כמה ימים באזור קרן אפריקה כדי לעורר מודעות למשבר, קרא למדינות העולם "לספק סיוע נרחב" לאזור מוכה האסון. הוא סיפר על שיחותיו עם כמה מהפליטים במחנה, שעברו מסעות תלאות כדי להגיע אליו וכמעט גוועו ברעב.

נציב האו"ם לפליטים, אנטוניו גוטרס, מבקר במחנה הפליטים הגדול בעולם, "דגהאלי", סומליה, סמוך לגבול קניה, 10 ביולי 2011. רויטרס
"שום דבר שנתקלנו בו בעבר לא משתווה למה שראינו פה החודש". גוטרס במחנה הפליטים, אתמול/רויטרס

בין היתר, נפגש גוטרס עם אשה ששלושה מילדיה מתו מרעב במהלך מסע רגלי בן 35 ימים שהביא אותם למחנה. "הם מתו בזה אחר זה במהלך הדרך", סיפרה האשה, מוסלימה עדן. "אחר כך הפכתי לקצת לא שפויה". אולם גם ההגעה למחנה הפליטים אינה מבטיחה הצלה - כמחצית מהילדים במחנה עצמו עדיין לוקים בתת-תזונה, ומדי יום מתים עשרות מדייריו.

לצד זאת, ממשיכים לחצות מדי יום כ-2,000 פליטים מסומליה את הגבול עם אתיופיה, בחיפוש נואש אחר מזון. לדברי גוטרס, גורמי הסיוע של האו"ם, בצירוף גופי סיוע מקומיים, מתקשים לעמוד בעומס: "שום דבר שנתקלנו בו בעבר לא משתווה למה שראינו פה החודש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully