וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדן חלוץ עד גל הירש: איפה מפקדי מלחמת לבנון?

יהושע בריינר

8.7.2011 / 12:00

פוליטיקה, עסקים ועזרה לנזקקים הם רק חלק מתחומי הפעילות כיום של המפקדים הבכירים במהלך מלחמת לבנון השנייה. 5 שנים אחרי המלחמה, בדקנו מה בדיוק עושה כל אחד מהם. מהרמטכ"ל לשעבר עד מפקדי האוגדות: המצעד המלא

דן חלוץ

הרמטכ"ל ה-18, שפיקד על צה"ל במהלך מלחמת לבנון השנייה, פרש מתפקידו בינואר 2007 לאחר שקיבל על עצמו אחריות לאירועי המלחמה. אחרי 41 שנות שירות בצבא, נכנס רא"ל במיל' חלוץ לעולם העסקים והתמנה ליו"ר חברת הסטארט אפ "סטרלינג" ולמנכ"ל "קמור מוטורס", יבואנית מכוניות BMW לישראל. באחרונה עזב חלוץ את "קמור" - ובחודש דצמבר הצהיר על כוונתו להיכנס לחיים הפוליטיים והתפקד למפלגת קדימה. כיום הוא משמש כיו"ר עמותת "אתגרים", שהוקמה על ידי קבוצה של נכי צה"ל ומסייעת בשיקום בעלי מוגבלויות.

גל הירש

מפקד עוצבת הגליל במהלך מלחמת לבנון השנייה פרש מתפקידו בעקבות מסקנות ועדה צבאית שחקרה את האירוע שהביא לפרוץ המלחמה – חטיפת החיילים אהוד גולדווסר ואלדד רגב. הוועדה, בראשות אלוף במיל' דורון אלמוג, מתחה ביקורת על העוצבה והצביעה על כשלים בתפקודה שהביאו לחטיפה. לאחר המלחמה, פרסם תא"ל במיל' הירש ספר, בו הוא האשים את הדרג הצבאי הבכיר ב"נטישת לוחמים" וטען כי "חיפשו את ראשו". עם פרישתו מצה"ל הוא הקים חברה פרטית, המספקת בין היתר ייעוץ ביטחוני למדינות זרות. בנוסף, הירש הוא חבר הנהלה ב"מכון למנהיגות העתיד" וחבר בעמותה החינוכית "נעם" על שם מפקד סיירת הצנחנים רס"ן איתי בלחסן, שנהרג בלבנון.

אודי אדם

אלוף פיקוד הצפון בשנים 2006-2005 פרש מצה"ל מיד בתום המלחמה. זאת לאחר שכבר הודח בפועל מתפקידו במהלך הקרבות, עם החלטת הרמטכ"ל לשלוח את סגנו דאז, אלוף משה קפלינסקי, לשמש כ"נציגו" בפיקוד הצפון. במאי 2008 מונה האלוף במיל', בנו של אלוף יקותיאל אדם שנהרג במלחמת לבנון הראשונה, למנהל הקריה למחקר גרעיני. באחרונה גם מינה אותו שר התעשייה, המסחר והתעסוקה לעמוד בראש ועדה ציבורית לקידום הבטיחות בעבודה והבריאות התעסוקתית בישראל. (צילום: ברית שליט, "במחנה")

משה קפלינסקי

סגנו של הרמטכ"ל דן חלוץ במהלך המלחמה נותר בצבא גם אחריה, עד שסיים את תפקידו במהלך 2007. עם פרישתו, התמנה קפלינסקי למנכ"ל חברת "בטר פלייס", העוסקת בפיתוח כלי רכב חשמליים. שמו של קפלינסקי הועלה מספר פעמים בשנים האחרונות כמועמד לתפקיד הרמטכ"ל לאחר סיום כהונתו של גבי אשכנזי, אולם סגן הרמטכ"ל לשעבר הסיר את מועמדותו לתפקיד. קפלינסקי משמש כיום כיו"ר אגודת הידידים של עמותה המסייעת לילדים נזקקים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

אייל אייזנברג

מפקד עוצבת האש (אוגדת מילואים) במהלך מלחמת לבנון השנייה ספג מוועדת וינוגרד ביקורת על תפקודו ועל פעילות האוגדה שלו, אך בניגוד לחלק ממקביליו הוא נשאר בצבא גם לאחר המלחמה. ב-2008 מונה אייזנברג למפקד אוגדת עזה ופיקד על הכוחות במבצע "עופרת יצוקה". על רקע פגיעה במתחם של האו"ם ברצועה, הוא הועמד לדין משמעתי. עם זאת, לפני כחודש הוא הועלה לדרגת אלוף ומונה לאלוף פיקוד העורף החדש. (צילום: רומן פורצקי, "במחנה")

גיא צור

מפקד אוגדה 162 במהלך המלחמה ספג בסיומה ביקורת חריפה על תפקוד האוגדה בקרב בוואדי סלוקי, שגבה את חייהם של שבעה חיילי צה"ל. במסקנות של ועדה שבדקה את תפקוד אוגדה 162 נאמר, כי הוועדה זיהתה "חוסר נחישות" אצל המפקדים הבכירים וכי האוגדה לא עמדה במשימתה. צור נשאר בצה"ל אחרי המלחמה ומונה למפקד בסיס האימונים בצאלים. השנה הוא מונה לראש חטיבת התכנון באגף התכנון. בניגוד לאייל אייזנברג, צור לא קודם מדרגת תא"ל. (צילום: חגי הירשפלד, "במחנה")

ארז צוקרמן

בדומה לשאר מפקדי האוגדות, גם מפקד עוצבת נתיב האש (אוגדת מילואים) במהלך המלחמה ספג ביקורת חריפה על תפקודו. ועדות הבדיקה שהוקמו לאחר המלחמה קבעו, כי אוגדת המילואים לא הייתה כשירה ולא התאמנה בשנים שקדמו לקרבות. במאי 2007 פרש צוקרמן מצה"ל ונטל אחריות אישית לתפקודו הלקוי. בשנה החולפת, נשמע קולו של צוקרמן בהיותו מקורב לאלוף במיל' יואב גלנט, עמו הוא שירת בשייטת 13. צוקרמן הגן על גלנט ב"פרשת הקרקעות", שבגינה בוטל לבסוף מינויו של גלנט לרמטכ"ל. מאז שחרורו מצה"ל, צוקרמן עוסק בעיקר בחקלאות ומגדל בעלי חיים במושב עמיקם. (צילום: דן קינן, "במחנה")

אמנון אשל

שמו של מפקד חטיבה 7, שחייליו לחמו במספר קרבות במהלך המלחמה, עלה לכותרות בעיקר לאחר שמתח ביקורת פומבית חריפה על גל הירש, מפקד האוגדה שבה פעלו לוחמיו. במסגרת סרט שהוקרן בערוץ 10 נשמע אשל אומר, כי "אי אפשר לשלוח חיילים בידיעה שהם ייהרגו" וכי הירש "אאוט לגמרי, הוא לא מבין מה קורה בקרב". בעקבות האמירות האלה, עוכב קידומו של אשל, הוא קיבל הערה פיקודית חמורה. כיום הוא משמש כקצין אג"ם בגיס הצפוני. (צילום: עמוס חלפון, "במחנה")

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully