וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתן פרס ישראל: "מלחמה בין שמאלנים למתנחלים"

פנחס וולף

6.7.2011 / 21:00

פרופ' ג'אד נאמן, קולנוען וחתן פרס ישראל, קרא לפתוח במלחמת אזרחים, על רקע קריאתו של ח"כ רותם לפרק את הצוות בראשות עו"ד שי ניצן. "הדמוקרטיה צריכה להתגונן מפני אלה שמתנכלים לה"

יח"צ - חד פעמי

(באדיבות זאב קם, רדיו "גלי ישראל")

"מה שאנחנו צריכים כאן, זו מלחמה בין המתנחלים לשמאלנים" – כך אמר אתמול (שלישי) חתן פרס ישראל לקולנוע בשנת 2009, פרופ' ג'אד נאמן בשיחה עם הכתב הפוליטי של רדיו "גלי ישראל", זאב קם. השיחה בין השניים נסובה סביב עצומת אישי שמאל הקוראת ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין להדיח את יו"ר ועדת חוקה, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), בשל דרישתו לפרק את צוות הפרקליטות בראשות שי ניצן.

מבירור הדברים עלה כי חבר הכנסת לשעבר, רן כהן, שנרשם כחתום על העצומה, למעשה לא חתם עליה, ולדבריו שמו שורבב בטעות. "בגלל שחתמתי על כל העצומות בעבר שהחבורה המכובדת הזאת חתמה, כנראה שמישהו בטעות צירף את השם שלי גם לעצומה הזאת. לא חתמתי מסיבותיי. אני עובד איתו (דוד רותם - פ"ו) בקשר אישי מאוד רחב ומאוד פעיל וכשיש לי משהו להגיד לו אני אומר לו ישירות ולא באמצעות עצומה. הוא עשה טעות בדרך בה תקף את הפרקליטות", אמר כהן שכיהן בחבר כנסת מטעם מפלגת מרצ.

במטרה לבדוק את חתימותיהם של יתר הרשומים בעצומה, הגיעה השיחה עם נאמן, שרוח דבריו היתה שונה לגמרי. "הדבר הרצוי כאן שהדבר יוכרע במלחמה, שתהיה מלחמת אזרחים בין הימין לשמאל, ואז נראה מי ינצח", אמר, "אם ניקח את הדוגמה של ספרד, הימין הפשיסטי ניצח ופרנקו שלט בספרד כך וכך שנים והפך אותה למדינה מפגרת. זה מה שאנחנו צריכים כאן – מלחמה בין המתנחלים לשמאלנים, והמתנחלים כמובן ינצחו כי יש להם רוב בציבור הישראלי ובממשלה ואז תהיה כאן מדינה פשיסטית והכל יסתדר".

עוד בנושא:

פרופ' בטכניון: הרבנים שנעצרו - ממשיכיו של גבלס

"בעד פגיעה בחופש הביטוי של הפשיסטים"

למרות שלנאמן ניתנה הזדמנות לחזור בו מדבריו הוא המשיך בשלו: "אני יודע שמלחמת אזרחים זאת הדרך לפתור את הבעיה שאנחנו ניצבים בפניה. אין דרך אחרת כנראה. ניסינו את כל הדרכים, זה לא הולך".

בהמשך דבריו, אמר נאמן כי, "אני בעד פגיעה בחופש הביטוי של כל הפשיסטים וגם של הניאו-נאצים. הדמוקרטיה צריכה להתגונן מפני אלה שמתנכלים לדמוקרטיה. זו דמוקרטיה מתגוננת. כי מי זה האיש הזה? מה הוא עשה עד היום? ישראל ביתנו זו מפלגה פשיסטית. זה לא בושה להיות פשיסט בישראל היום. ישראל ביתנו נגועה בפשיזם".

בשיחה הערב עם וואלה! חדשות, נאמן הסביר כי "הם (הימין – פ"ו) מושכים אותנו באף לכיוון הזה, כי הפעולות שלהם אלימות. זהו ציבור שיש בו גרעין אלים מאוד חזק שמושך אותנו לתהום של מלחמת אזרחים. יכול להיות שאין ברירה וזה מה שיקרה".

במענה לשאלה האם הוא לא חושש שיקראו להעמידו לדין, השיב נאמן: "שיחקרו, שיעמידו לדין, שיתלו אותי בכיכר העיר. יש להבדיל בין מילים למעשים. אמרתי את הדברים על סמך מה שאני רואה בשטח, וזה רואים כולם, את ההתלהמות של הגרעין הקשה ופעולות המרי האזרחי שלהם, וזה יכול להתדרדר ואולי אין מנוס. לא אני הראשון שאמרתי זאת, נתליתי באילנות גבוהים. אמר זאת לייבוביץ' שאמר שתהיה פה מלחמה עד חרמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully