וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האג: מלאדיץ' ביזה את בית הדין - והורחק ממנו

הסרבי המואשם ברצח עם סירב להאזין להקראת כתב האישום והפריע לדיון בבית הדין הבינלאומי - עד שלבסוף השופט הרחיק אותו. בהעדרו, קבע עבורו השופט כי הוא כופר ב-11 סעיפי האישום

רטקו מלאדיץ', מפקד המיליציה הסרבית בבוסניה לשעבר הנאשם ברצח עם, פשעי מלחמה ובפשעים נגד האנושות, הורחק היום (שני) מהדיון שנערך במשפטו בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, לאחר שהפריע להקראת סעיפי האישום נגדו.

מלאדיץ' בן ה-68, שנעצר בסרביה במאי והוסגר לבית הדין, עומד למשפט בגין התפקיד המרכזי שמילא בטבח אלפי מוסלמים המהלך מלחמת האזרחים בבוסניה בשנות ה-90, ובראש ובראשונה בטבח סרברניצה ב-1995, בו נרצחו כ-8,000 בני אדם. אם יורשע, הוא צפוי למאסר עולם.

הדיון היום כלל את הקראת סעיפי 11 האישום השונים, שעליהם היא אמור מלאדיץ' להגיב. עצם הופעתו בדיון היוותה הפתעה, לאחר שאיים להחרים אותו כל עוד בית המשפט לא מאפשר לו למנות לעצמו את שני הסנגורים שבחר, סרבי ורוסי. בכך הצטרף לעמיתו לפשעי המלחמה, נשיא המדינה הסרבית שהוקמה בבוסניה, רדובאן קראדיץ', שהחרים גם הוא את דיוני משפטו בהאג בטענה שלא ניתן לו די זמן להכין את קו ההגנה שלו.

בתחילת הדיון הבוקר ביקש מלאדיץ' דחייה במשפט, אך השופט סירב לבקשה, והחל להקריא את סעיפי האישום. מלאדיץ' סירב להאזין במופגן והמשיך לדבר ולהפריע מבלי שקיבל רשות - ולבסוף קבע השופט כי בהתנהלותו ביזה את בית הדין, והורה להרחיקו מן הדיון. בהעדרו של הנאשם, ניצל השופט את הסמכות הנתונה בידיו וקבע עבורו כי הוא כופר באשמה בכל הסעיפים - והדיון נסגר פחות מחצי שעה אחרי שהחל.

לכידתו ומשפטו של רטקו מלאדיץ' - עוד כותרות:
מלאדיץ' לפני שבוע בבית הדין: "אני חולה מאוד"
ערב המשפט - מלאדיץ' אושפז בבית חולים
קו ההגנה של מלאדיץ': "טבח? פעלו מאחורי גבי"
סנגורו של מלאדיץ': הוא לא יחיה עד המשפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully