וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפגנת הענק בחמה: אסד פיטר את מושל המחוז

ניר יהב

2.7.2011 / 15:31

לאחר שפוטרו מושלי מחוזות דרעא וחומס, הגיע תורו של מושל המחוז בו נערכה אתמול "ההפגנה הגדולה ביותר", בהשתתפות מאות אלפי בני אדם. לפחות 24 בני אדם נהרגו אתמול במהלך המהומות

לאחר פיטוריהם של מושלי מחוזות חומס ודרעא, הגיע גם תורו של מושל חמה. נשיא סוריה, בשאר אסד, פיטר היום (שבת) את ד"ר אחמד חאלד עבד אל-עזיז, מושל המחוז בו אירעו במהלך אתמול הפגנות ענק, בהשתתפות כחצי מיליון בני אדם – במה שנראה כהפגנה הגדולה ביותר שאירעה במדינה מאז פרוץ המחאה נגד משטרו של אסד בחודש פברואר השנה. יש לציין, כי חמה היוותה עד כה את אחד המוקדים העיקריים של העימותים בין המפגינים במדינה לבין כוחות הביטחון, בהם מצאו את מותם עשרות בני אדם.

עוד על המהומות בסוריה:
אתמול: 24 הרוגים מאש כוחות הביטחון
קלינטון הזהירה את הממשל הסורי: ”זמנכם אוזל”
טורקיה זועמת על אסד: ”הפליטים אינם טרוריסטים”

כאמור לפני כשלושה חודשים פיטר אסד את מושל מחוז חומס, מוחמד איאד רזאל. אסד פרסם את החלטתו בצו נשיאותי מיוחד, שבועיים בלבד לאחר שפיטר את מושל מחוז דרעא על רקע אירועי המחאה שפרצו במחוז ושהובילו למותם של מפגינים רבים מאש כוחות הביטחון הסורים.

ההפגנות נגד משטרו של אסד נמשכו, כאמור, גם אתמול, זה השבוע ה-16 ברציפות. מדיווחים שהגיעו מכיוונם של ארגונים לזכויות אדם במדינה, נמסר כי לפחות 24 אזרחים נהרגו במהלך ההפגנות ובהתקפות של כוחות הביטחון על כפרים באזור הגבול עם טורקיה. עורכת הדין לזכויות אדם, רזאן זייטונה, סיפרה לסוכנות הידיעות רויטרס בשיחה טלפונית כי בין ההרוגים שבעה מהעיר חומס, ו-14 מהכפרים שבמחוז אידליב בצפון מערב סוריה, שם נוכחים לאחרונה, בצל המתיחות עם טורקיה, טנקים ומסוקים של הצבא הסורי.

גולים סורים מפגינים נגד בשאר אסד ושלטונות סוריה, טריפולי, לבנון, 24 ביוני 2011. רויטרס
דורכים על תמונתו של ה"נוכל" אסד במהלך ההפגנות/רויטרס

אתמול בבוקר הזהירה מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, כי "זמנו של הממשל הסורי לביצוע רפורמות במדינה אוזל, ואם הן לא יבוצעו בזמן הקרוב, אסד צפוי להיתקל בהפגנות מאורגנות ורחבות יותר". במסיבת עיתונאים בליטא, הדגישה קלינטון כי היא מאוכזבת ביותר מהדיווחים על חידוש האלימות בסוריה בימים האחרונים וכי החלטת המשטר לאפשר פגישה אחת של האופוזיציה בדמשק אינה מספקת.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully