וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יועצו של נתניהו הגיע לקהיר לדון בשחרור גרפל"

ניר יהב

23.6.2011 / 0:03

כלי התקשורת במצרים דיווחו כי יצחק מולכו, מקורבו של ראש הממשלה, הגיע למצרים וידון עם בכירים במדינה על שחרורו של הישראלי, וגם על המו"מ לשחרור שליט. לשכת רה"מ סירבה להגיב

האם מתנהלים מאחורי הקלעים מאמצים להשבתו של הצעיר הישראלי-אמריקאי העצור במצרים? כלי התקשורת במדינה דיווחו אמש (רביעי) כי יועצו ומקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עורך הדין יצחק מולכו, הגיע לביקור בן מספר שעות בקהיר, במהלכו ידון עם בכירים מצרים בנושא שחרורו של הישראלי אילן גרפל שנעצר לפני כשבוע וחצי במצרים בטענה שהוא מרגל של המוסד.

עוד דווח כי מולכו ידון עם הבכירים המצרים בסוגיות נוספות, בהן המשא ומתן לגיבוש העסקה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט, היחסים בין מצרים לישראל, תהליך השלום וכן במכירת הגז המצרי לישראל. כמו כן, דווח כי מולכו הגיע למדינה במטוס פרטי. בתקשורת המצרית לא דווח מה המסר בנושא שחרור גרפל שצפוי מולכו להעביר למצרים. לא נמסר גם אם יציע לשחרר אסירים מצרים בתמורה לשחרור גרפל.

מוקדם יותר אתמול דיווח העיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום" כי גרפל נחקר בפעם השמינית מאז שנעצר. העיתון דיווח כי בחקירתו התברר כי גרפל הציג את עצמו כנציג של סוכנות ידיעות זרה. עוד דווח כי הוא נכנס למצרים ב-28 בינואר והתלווה בהתחלה לקבוצת עיתונאים זרים, וכי רק לאחר כמה ימים החל לאסוף מידע עבור המוסד. "גרפל אינו נעזר במתורגמן כי הוא שולט בערבית בצורה שוטפת", נכתב.

ביום שלישי דווח כי גרפל שוחח במשך 50 דקות עם הוריו בארצות הברית, וסיפר להם שהמצרים מתייחסים אליו בצורה אנושית וחוקית. כך לפי העיתון המצרי "אל-אהראם". על פי העיתון, הפרקליטות במצרים חידשה בראשית השבוע את חקירתו של גרפל, זאת לאחר שמונה לו סנגור חדש לאחר שהקודם התפטר.

בלשכת ראש הממשלה סירבו להגיב לפרטים.

* בהכנת הידיעה השתתף פנחס וולף

כל החדשות על פרשת אילן גרפל:
גרפל שוחח עם הוריו: ”מתייחסים אלי יפה”
דיווח: ישראל הציעה למצרים עסקה לשחרור גרפל
”אילן גרפל יועמד לדין בשבוע הבא”

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

(עדכון ראשון: 22:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully