וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדבדב: רוצה עוד כהונה, אך לא אתמודד מול פוטין

9 חודשים לבחירות לנשיאות רוסיה, ערפל עדיין אופף את זהות המתמודדים. בראיון ל"פיננשל טיימס", אמר הנשיא המכהן כי "התחרות נחוצה", אך "אינו יכול לדמיין" ריצה מול ראש הממשלה שלו

תשעה חודשים בלבד נותרו עד לבחירות לנשיאות רוסיה, והשניים שנחשבים למועמדים הבולטים (ובעצם היחידים), הנשיא המכהן דמיטרי מדבדב וראש הממשלה והנשיא לשעבר ולדימיר פוטין, טרם הודיעו אם בכוונתם להתמודד, אולם היום (שני), סיפק מדבדב את ההתבטאות המפורשת ביותר בנושא, כשאמר כי הוא מעוניין בעוד כהונה - אולם לא יתמודד נגד פוטין. "אומר דבר אחד", אמר מדבדב בראיון ל"פיננשל טיימס", שתוכנו נמסר היום לפרסום על ידי הקרמלין. "אני מאמין שנשיא מכהן חייב לרצות להמשיך לעוד כהונה".

לקראת הבחירות, מאמינים רבים ברוסיה כי זהות הנשיא הבא תוחלט בסופו של דבר בצוותא על ידי מדבדב ופוטין, ש"יסגרו" ביניהם מי מהשניים יתמודד. בראיון עמוס בהתבטאויות סתומות, התייחס מדבדב לאפשרות שפוטין יתמודד, אך נראה כי רק הוסיף לבלבול: "השאלה היא אם הוא (פוטין) יקבל החלטה או לא. ההחלטה הזו אינה בהכרח קשורה לרצונותיו". לדבריו, האקלים הפוליטי ברוסיה "בהחלט זקוק לתחרות", אולם "העניין עם ולדימיר פוטין הוא ששנינו מייצגים את אותו כוח פוליטי. קשה לי לדמיין התמודדות נגדו. התמודדות בין שנינו עלולה להזיק למטרות שפעלנו למענן בשנים האחרונות. זה לא יהיה התסריט המומלץ עבור המדינה".

פוטין, מדבדב והבחירות הקרובות ברוסיה:
כל הדרכים מובילות לקרמלין: פוטין בדרך חזרה?
המקרה המוזר של פוטין והדשא בשעת הלילה
הנשיא שכבש את יוטיוב: צפו במדבדב רוקד במסיבה

ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין (מימין) ונשיא רוסיה דמיטרי מדבדב לוחצים ידיים לפני פגישה, מוסקבה, 25 במאי 2011. AP
פוטין יחזור לקמרמלין אחרי ארבע שנים של "ממלא המקום"? השניים בפגישת עבודה, החודש/AP

בהתבטאות תמוהה נוספת, ציין מדבדב בן ה-45 כי "מטרת ההשתתפות בבחירות היא ניצחון, ולא פיתוח סיסמאות הקוראות לתחרות הוגנת". עם זאת, מיד הוסיף כי התחרות "נחוצה ביותר ברוסיה, ובהעדרה, יסודות השוק החופשי מתחילים להתערער".

פוטין בן ה-58 כיהן במשך שתי קדנציות מלאות כנשיא רוסיה, בשנים 2000-2008, ונאלץ לפרוש משום שהחוקה אינה מאפשרת יותר משתי כהונות רצופות. בעיני רבים, מדבדב הוא רק "ממלא מקום" עבורו למשך כהונה אחת. עם זאת, הנשיא התגלה בתקופה זו כבעל סדר יום עצמאי לעתים, ובכמה הזדמנויות אף לא חשש למתוח ביקורת גלויה על פוטין. באפריל האחרון אמר כי "בקרוב" יכריז אם הוא מתמודד על כהונה שנייה, אך בינתיים, הוא טרם הכריע בעניין. פוטין, מנגד, מסרב כלל להתייחס לנושא, ובאחרונה אף אמר כי "כל הבלגן בשאלה מי יהיה נשיא רק מפריע לעבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully