וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל ניקה 3 שדות מוקשים ליד מושב חצבה בערבה

רמי שני

20.6.2011 / 0:05

לאחר מלחמת ששת הימים הונחו באזור הערבה 70 אלף מוקשים ומתחילת שנות ה-90 פועלים כוחות הנדסה לפנותם. עד כה, הם נטרלו 2,200 מוקשים. "השטח שנוקה אמנם קטן, אך הוא משמעותי למושב"

כוחות הנדסה סיימו אתמול (ראשון) לנקות שלושה שדות מוקשים באזור מושב חצבה שבערבה. "מדובר בפעולה שהחלה בעצם בשנות ה-90", סיפר מפקד הנדסה של פיקוד הדרום, אלוף משנה אילן סבג, "סיירת יע"ל מיחידת יהל"ם ביצעה הרמה של מוקשים כבר בשנת 1993. בסך הכל פונו מהאזור הזה 2,200 מוקשים במהלך השנים". עוד סיפר סבג כי מדובר במוקשים נגד בני אדם, שהיוו סיכון משמעותי ומנעו עיבוד שטחי גידול.

"זה שטח קטן אמנם, אך הוא מאוד משמעותי להמשך הפיתוח של המושב", הסביר יושב ראש המועצה האזורית ערבה תיכונה, עזרא רבינס, "הוא מיועד להרחבות ולהקמה של אמצעי ייצור כמו בתי אריזה וכדומה". לדברי רבינס, השטח שממזרח לחצבה פונה ממוקשים לפני שש שנים ויש להשלים את הפינוי, כדי להמשיך את הרחבתו.

פיקוד הדרום העביר הערב את השטח הנקי ממוקשים לידי נציגים מהמושב והמועצה. עם זאת, יודעים בפיקוד כי מדובר בטיפה בים. "אזור הערבה מו?קש לאחר מלחמת ששת הימים בגלל צרכים ביטחוניים", הסביר אל"מ סבג, "באזור הונחו אז 70 אלף מוקשים ולכן יש עוד הרבה מאוד שטחים החשודים במיקוש. בתקופה הקרובה, נמשיך את הפינוי ביחד עם הרשות לפינוי מוקשים כדי להעביר שטחי קרקע נוספים לרשות הישובים והתושבים".

עוד על פינוי מוקשים ברחבי הארץ:
בערבה מקווים לפנות את המוקשים מכל האדמות
ניצחון למטיילים: אין מוקשים במעיין עין מוקש
”מוקשים” פוזרו בלב ת”א - ”להגביר המודעות”

עדכון ראשון: 20:18

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully