וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכפר האנגלי משתגעים: מנין בא "ההמהום" המסתורי?

צליל נמוך, מונוטוני ומעיק מגיע מדי לילה ולעתים הוא כה חזק עד שהמיטה רועדת - התופעה הזו תועדה ברחבי עולם כבר לפני עשרות שנים, ואף זכתה לפרק ב"X-Files". מה גורם לזה? תעלומה

צוות של ה"טלגרף" יצא לבלות לילה בכפר וודלנד - זה מה שהוא גילה

300 תושבי הכפר הקטן וודלנד כבר חיפשו בכל מקום ובכל דרך, אך איש אינו מצליח לפתור את התעלומה - מהיכן מגיע מדי לילה בחודשיים האחרונים, בין חצות ל-4:00 לפנות בוקר, צליל מונוטוני ומעיק, המזכיר מעט מנוע של מכונית, שמפריע את מנוחתם עד כדי כך שחלקם דיווחו כי מיטתם החלה לרעוד?

"זה לא זמזום או צפצוף, כי הצליל שלו נמוך מאוד", הסבירה ל"טלגרף" אחת התושבות. "באזורים מסוימים בבית שומעים אותו יותר חזק. הוא בוודאות מגיע מבחוץ, הוא פשוט נמצא באוויר. אם אני סותמת את אוזניי באצבע, הוא מפסיק - כך שברור שמקורו לא בתוך הראש שלי".

זהו "הה?מהו?ם" - תופעה המוכרת זה כ-40 שנה, ותועדה בין היתר במוקדים שונים ברחבי אירופה, צפון אמריקה ואוקיאניה. המקרה הזכור ביותר היה בשנות ה-70 בעיר בריסטול שבאנגליה, אז דיווחו יותר מ-1,000 תושבים על הרעש, וחלקם אף התאוננו על כאבי ראש ודימום מהאף. אז, כמו בכל פעם, נעלם ההמהום כלעומת שהופיע. המופע האחרון היה לפני כשנתיים בשכונה בסידני שבאוסטרליה, וכעת, מדיר "ההמהום" שינה מעיני רבים מתושבי הכפר הקטן שבחבל דורהאם.

אגב, לא מעיני כולם - כמו במקרים קודמים שהתופעה הופיעה, גם בוודלנד יש לא מעט תושבים שטוענים כי הם אינם שומעים שום דבר חריג בלילות. כדי להכריע בעניין, החליטה לאחרונה מועצת הכפר להזמין לכפר צוות עם ציוד הקלטה רגיש.

בשני שלישים מהמקרים לא אותר מקור רעש חיצוני

אז האם הפעם יימצא ההסבר? לא כדאי לבנות על זה. במשך השנים הוצמדו לתופעה מיני תיאוריות קונספירציה - החל מעב"מים, רוחות ושדים, דרך ניסויים ממשלתיים ועד מכרות נטושים. היא אפילו זכתה בזמנו לפרק מיוחד בסדרה "X-Files". אך בסופו של דבר, עד היום, למרות מחקרים מעמיקים, לא הצליח איש למצוא לה הסבר מניח את הדעת.

זאת ועוד - לדברי ג'ף לוונטל, מומחה לסאונד שיעץ לממשלת בריטניה בנושא, למרות שהוא חוקר את "ההמהום" זה עשרות שנים, הוא מעולם לא שמע אותו בעצמו, ורק לעתים נדירות הצליח מישהו להקליט את הרעש. "המומחים טוענים שאם אינך יכול למדוד רעש, אלו בהכרח צפצופים פנימיים באוזניים", אמר השבוע ל-BBC, "אבל זו מסקנה בעייתית, כי המוני אנשים מתעקשים שאין להם כל בעיה בשמיעה". אז מה בכל זאת אפשר לומר? הוא מעריך כי במקרים שבהם קבוצות גדולות של אנשים התלוננו על ההמהום, המקור הוא כנראה בכל זאת מערכת דחיסה או אוורור כלשהי הפועלת במפעל תעשייתי עלום.

עד היום, בכשני שלישים ממקרי "ההמהום" שתועדו, לא הצליחו לאתר מקור חיצוני לרעש. ב-2009 הציע רופא האוזניים ד"ר דייוויד בגולי הסבר משלו לתופעה: שמיעה רגישה מדי, שנובעת מציפייה. "זה הופך למעגל קסמים", הסביר אז בראיון ל-BBC. "ככל שאנשים מתמקדים יותר ברעש, כך הם הופכים לחרדים יותר, וגופם מגיב בהגברת הצלילים שסביבם. זה גורם לעוד חרדה, וחוזר חלילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully