וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארגני המשט: "המרמרה אינה מוכנה לשוט לעזה"

16.6.2011 / 16:06

ההערכה בארגון הטורקי IHH היא שהמרמרה לא תפליג עם המשט הבינלאומי לעזה. דובר בארגון אמר בטלוויזיה הטורקית כי לספינה חסרים אישורים על תיקונים שבוצעו בה לאחר נזקי המשט הקודם

ספינת המרמרה לא תשתתף במשט לרצועת עזה - כך העריכו היום (חמישי) מארגני המשט לרצועת עזה שצפוי לצאת בימים הקרובים. דובר המשט מטעם ה-IHH, חוסיין אורוץ', אמר בראיון לרשת טלוויזיה טורקית כי הספינה , שעל סיפונה נהרגו על ידי צה"ל תשעה פעילים במשט לפני כשנה, "לא סיימה את הכנותיה לקראת המשט". לדבריו, לאור הנזקים שנגרמו לה, עדיין חסרים לספינה מסמכים ואישורים על תיקונים שבוצעו בה לרגל ההשתתפות במשט.

לדברי אורוץ', מומחים מטעם האו"ם צפויים לבחון את ספינת המרמרה ולהחליט אם היא מוכנה. על פי גורמים ב-IHH, ביום שישי צפויה להתקבל החלטה סופית בנושא השתתפות המרמרה במשט לרצועת עזה. "ייתכן וניאלץ לדחות את המשט במספר שבועות", אמרו.

עוד על המשט לעזה:

מארגני המשט: שוקלים לדחותו בגלל המצב בסוריה
שר החוץ הטורקי: "לחכות עם הפלגת המשט לעזה"
המשט הראשון: שני חיילים נפצעו קשה, תשעה פעילים נהרגו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא סיימה את הכנותיה לקראת המשט". המרמרה המשתפצת/מערכת וואלה!, צילום מסך

22 הספינות המשתתפות במשט אמורות לצאת לדרך בשבוע האחרון של יוני, ולהתכנס באזור קפריסין ב-27 בחודש. בשל קיבולת הנוסעים הגדולה שלה, משמעות היעדרות המרמרה מהמשט היא שמספר המשתתפים בו צפוי לרדת בכמחצית. הבוקר התייחס אורוץ' למועד יציאת המשט, ואמר כי "אנחנו שוקלים את תוכניותינו. איננו יכולים לעצום את עינינו לנוכח ההתפתחויות על מפתן דלתנו". לדבריו, החלטה סופית בנושא תתקבל "עד סוף השבוע הזה".

"אנחנו נקיים דיון מסודר בתנאים המשתנים", הוסיף אורוץ'. "לכל מדינה יש את האיזון שלה. מנקודת הראות שלנו, ההתפתחויות בסוריה השכנה הן קריטיות. בקהילה הבינלאומית מדברים על התערבות בסוריה, וזו התפתחות שעשויה להשפיע רבות על טורקיה, כמו גם על פלסטין ועל תהליך השלום", הוסיף.

אורוץ' לא ציין אילו התפתחויות בדיוק אמורות להעסיק את ארגונו, אך ניתן להעריך שהכוונה לטיפול ההומניטרי בהמוני הפליטים הסורים הממשיכים לזרום לשטחה של טורקיה, שעשויים עוד להתרבות משמעותית במידה ויוחלט על פעולה בינלאומית במדינה. אתמול הודיעו הרשויות בטורקיה כי לשטחה הגיעו כבר כ-8,500 פליטים סורים, זאת בנוסף לכ-5,000 שנמלטו לשטח לבנון.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully