וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: רוב הישראלים תומכים בנסיגה במסגרת השלום

יהושע בריינר

16.6.2011 / 5:27

הסקר, שנערך לקראת כנס מחקרי יהודה ושומרון במרכז האוניברסיטאי באריאל, מצא כי 54% מהישראלים תומכים בנסיגה ישראלית במסגרת הסכם שלום. בסקר לא שותפו מתנחלים

54% מהישראלים תומכים בנסיגה ישראלית כלשהי במסגרת הסכם שלום עם הרשות הפלסטינית, כך עולה מסקר שערך מכון "מאגר המוחות" בראשות ד"ר יצחק כץ עבור המרכז האוניברסיטאי באריאל, במסגרת בדיקת מדד דעת קהל לנושא ההתיישבות ביהודה ושומרון. על פי הסקר, שיוצג היום (חמישי) בכנס מחקרי יהודה ושומרון במכללת אריאל, אמרו 72% מהנשאלים, שהשיבו לשאלה אחרת, כי הם אינם מוכנים לכל פינוי או מוכנים לפינוי התנחלויות בודדות בלבד תמורת סיום הסכסוך עם הפלסטינים. יש לציין כי מתנחלים לא נכללו בסקר.

לפי הסקר, שנערך עבור מרכז המחקר והפיתוח של אזורי השומרון ובקעת הירדן, ובמסגרתו נשאלו 527 משיבים, 14% היו מוכנים לפנות את כל ההתנחלויות בגדה המערבית תמורת הסכם שלום, ואילו 4% הביעו תמיכה בחזרה חד צדדית לקווי 67'.

מבחינת תדמיתית, נדמה כי חודשים ספורים לפני ההכרזה המתוכננת על מדינה פלסטינית באו"ם וקריאת הנשיא האמריקאי לחזרה לקווי 67', מצבם התדמיתי של המתנחלים טוב מאוד. 57% מהמשיבים לסקר הגדירו את ההתיישבות ביהודה ושומרון כ"מעשה ציוני אמיתי", ו-47% מהם הגדירו אותו כ"חגורת הביטחון של המדינה". כשליש מהמשיבים הגדירו אותו כ"בזבוז כספי מדינה". יש לציין, כי המשיבים התבקשו לדרג את המשפטים בשאלות נפרדות לפי ציונים, כאשר הם נשאלו האם הם מסכימים עם המשפט או לא מסכימים איתו כלל.

עוד עולה מהסקר, כי 64% מהישראלים לא מוכנים להשאיר התנחלויות ביהודה ושומרון לאחר נסיגת צה"ל מהאזור. לשאלה מי המייצג האמיתי של המתיישבים, ענו למעלה מ-30% כי הציונים הדתיים המשרתים כלוחמים בצה"ל הם "הפנים של המתנחלים". הרחק מאחור נמצאים רבני יהודה ושומרון עם 19% ואחריהם נוער הגבעות, שזכו לעלייה בהשוואה לשנים האחרונות, וקיבלו 9% תמיכה. מועצת יש"ע קיבלה 8% בלבד. לדעת כ-50% מהמשיבים לסקר, הפתרון של שתי מדינות לשני עמים לא ישנה דבר מהסכסוך - או שימנע החרפה רק לטווח הקצר.

עוד בנושא ההתנחלויות ביהודה ושומרון:
היכל תרבות ייחנך בקריית ארבע
השבוע: המשטרה פשטה על יצהר, 3 נעצרו וציוד הוחרם
11 פצועים בפינוי מאחז עלי עין בבנימין בתחילת החודש

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully