וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושה שריר: אלפים מפגינים תמיכה באסד בדמשק

ניר יהב

15.6.2011 / 14:30

המפגינים נושאים דגל סוריה באורך של שני קילומטרים, וההפגנה מסוקרת בהרחבה ברשתות הטלוויזיה. במקביל, דווח כי שליח מטעמו של אסד צפו להיפגש עם שר החוץ הטורקי

בזמן שצבא סוריה נערך לפעול שוב באזור צפון סוריה נגד מפגינים, יצאו אלפי בני אדם להפגנת תמיכה ענקית בנשיא סוריה בשאר אסד בדמשק. המפגינים נושאים דגל סוריה שאורכו, לטענת המארגנים, שני קילומטרים ורוחבו 20 מטר, וקוראים קריאות תמיכה בנשיא אסד. ההפגנה, הנערכת בסמוך לכביש המהיר בעיר, משודרת בשידור ישיר בטלוויזיה הסורית וזוכה לדיווחים בסוכנות הידיעות הרשמית.

אחד ממארגני ההפגנה סיפר לסוכנות הידיעות הרשמית כי ההפגנה נפתחה בדקת דומייה לזכר האזרחים והחיילים שנהרגו בשבועות האחרונים ולאחר מכן נשמע ההמנון הסורי. "ההחלטה להפגין בעד המשטר הסורי באה על ידי כל בני העם הסורי, על כל פלגיו ועדותיו. ההפגנה נועדה להביע את רצון העם באחדות ואת התנגדותנו לניסיונות של גורמים מבחוץ להתערב בעניינים הפנימיים של סוריה".

הלוויותיהם של פלסטינים שנורו למוות על ידי צה"ל במהלך הסתננות מסוריה לרמת הגולן, מחנה הפליטים אל-ירמוכ, סוריה, 16 במאי 2011. רויטרס
"ההפגנה נועדה להביע את רצון העם באחדות ואת התנגדותנו לניסיונות של גורמים מבחוץ להתערב בעניינים הפנימיים של סוריה"/רויטרס

שליח סורי ידון עם טורקיה בנושא הפליטים

בתוך כך, סוכנות הידיעות הטורקית "אנאצ'ול" דיווחה כי שר החוץ הטורקי אחמט דאווט-אולו צפוי להיפגש הערב עם שר ההגנה הסורי לשעבר, חסן תורכמאני, המשמש כשליחו של אסד. על פי הדיווח, השר הטורקי צפוי להגיע היום לאזור "התא" כדי לעמוד על מצבם של הפליטים שנמלטו מסוריה לטורקיה, ומאוחר יותר ייפגש באנקרה עם תורכמאני. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן צפוי אף הוא להיפגש עם תורכמאני.

אתמול דווח כי ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, צלצל לנשיא סוריה ודרש ממנו "להפסיק את מסע הדיכוי העקוב מדם נגד המפגינים ולהתחיל בהקדם האפשרי ביישום הרפורמות במדינה בלוח זמנים מוגדר ובצורה רצינית".

על פי הדיווח, ארדואן אמר לאסד בשיחת הטלפון ביניהם לחדול משימוש באלימות ולעצור את המהומות שהתפשטו ברחבי המדינה. שיחת הטלפון בין שני המנהיגים לא דווחה בסוכנות הידיעות הסורית הרשמית, הנוהגת דרך קבע לדווח על כל שיחה ביניהם. תגובתו של אסד לדברים של ארדואן לא הובאה גם היא.

עוד באותו נושא:
ארדואן שוחח עם אסד: "הפסק הדיכוי האלים"
ברק בסין: "אסד כנראה ישרוד. חבל, אך זו המציאות"
צבא סוריה ממשיך לפעול בצפון המדינה: 6 נהרגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully