וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך ירדן: "רפורמה חוקתית - כתשובה לבקשות העם"

13.6.2011 / 2:59

בנאום שנשא בטלוויזיה הממלכתית אמר עבדאללה כי בהתאם להמלצות ועדת השרים בעניין, מינוי ממשלה יחייב אישור של רוב בפרלמנט המקומי - ולא שלו עצמו. "אנו צופים בשינויים באזורנו"

מלך ירדן עבדאללה, הודיע אמש (ראשון) על כוונתו לקבל את המלצות ועדת השרים שמינה ושבחנה את הפרורמה החוקתית במדינה. בנאום שנשא בטלוויזיה המקומית לציון 12 שנותיו כראש המדינה, אמר עבדאללה כי יתמוך בחוק שישנה את שיטת הבחירות במדינה, ולפיו הממשלה תתמנה בהינתן רוב פרלמנטרי, להבדיל מהמצב הקיים, בו הממשלה מתמנה באישורו. "כשאנו צופים בשינויים באזורנו, הדבר דורש שינויים ורפורמות דמוקרטיות", ציין המלך בנאומו. עם זאת, הסתייג עבדאללה מהלחץ הציבורי בעניין הרפורמה, ואמר כי הוא עשוי להביא לכאוס.

האופוזיציה האיסלמית במדינה הביעה אכזבתה מהיקף הרפורמה שאושרה. בחוגי האופוזיציה, שהובילו את הפגנות המחאה במדינה בראשית השנה, אף החרימו את פעילות הוועדה מראשיתה. בין היתר, זועמים באופוזיציה על כך שבמסקנותיה הותירה הוועדה תת-ייצוג לערים ירדניות המיושבות בעיקר על ידי פליטים פלסטיניים.

על אף שהתנגד להפגנות בראשית השנה, מאז שתפס את מושכות השלטון ב-1999 ציין המלך את כוונתו לבצע רפורמות פוליטיות, גם כאלה שיגבילו את סמכויותיו. בהתאם, ציין עבדאללה בנאומו כי "ראייתנו המהפכנית היא תשובה לשאיפות עמנו".

עוד באותו נושא:

ירדן הבאה בתור? ממשלה חדשה, אג'נדה ישנה

עבדאללה מלך ירדן מגיב מהר: פיטר ממשלתו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully