וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מודה: ערבים נכנסים חופשי לשטחי A, יהודים לא

פנחס וולף

12.6.2011 / 18:42

הצו שהוציא אלוף פיקוד מרכז בשנת 2000 בנוגע לאיסור כניסה של ישראלים לשטחי הרשות הפלסטינית, נאכף על יהודים בלבד. בכנסת זועמים: "יש כאן איפה ואיפה על בסיס גזעני"

צה"ל אוכף את הצו האוסר על ישראלים להיכנס לשטחי A בתחום הרשות הפלסטינית, על יהודים בלבד, בעוד ערבים ישראלים יכולים להיכנס בצורה חופשית לאותם שטחים. כך הודו היום (ראשון) נציגי הייעוץ המשפטי של פיקוד מרכז בוועדת משנה לענייני איו"ש של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת בראשות ח"כ זאב אלקין (ליכוד).

הדיון בוועדת המשנה התקיים בעקבות הצעה לסדר של ח"כ גדעון עזרא (קדימה), סגן ראש השב"כ לשעבר, שטען כי בכל מקרה נכנסים אלפי ישראלים מדי יום לשטחי A בניגוד לצו של אלוף פיקוד מרכז משנת 2000. לדבריו, כדי להביא להתקדמות בשיתוף הפעולה בין ישראל לרשות הפלסטינית, יש לסיים את הצו. "בכל מקרה, גם הצבא אומר שהמצב הביטחוני לא רע היום ויש שיתוף פעולה טוב בין ישראל לרשות הפסטינית ומרבית המחסומים באיו"ש בוטלו, כך שהסיכון הביטחוני בצירים המרכזיים קיים כמו שהוא קיים בשכונות במזרח ירושלים, ששם אין מגבלה על כניסת ישראלים", אמר.

נציגי פיקוד מרכז התנגדו להצעת עזרא בתוקף, אולם קצין ממחלקת הייעוץ המשפטי של הפיקוד הודה כי הצו נאכף נגד יהודים בלבד, בעוד שאין לצבא בעיה שערביי ישראל ייכנסו וייצאו משטחי הרשות הפלסטינית.

דברי הקצינים העלו את חמת חברי הכנסת. "אתם מבינים שיש כאן איפה ואיפה על בסיס גזעני, כאשר מיישמים את הצו רק אם מדובר ביהודי", הם אמרו לנציגי פקמ"ז. הח"כים – עזרא, אלקין, אריה אלדד ומיכאל בן ארי – הציעו שהצבא יגדיר שטחים עם סיכון ביטחוני גבוה שאליהם יהיה אסור להיכנס לכל ישראלי, ואילו במקומות עם סיכון נמוך יותר ישראלים יוכלו להיכנס.

הקצינים עמדו בסירובם וטענו כי קיימות התרעות לפיגועים ולחטיפה. "מאז שהורידו את המחסומים, הטיעון הזה לא רלוונטי", טענו לעומתם חברי הכנסת. בסיום הדיון הוחלט כי אלוף פיקוד מרכז ישקול את הדברים ויחליט אם להותיר את הצו על כנו. אם הוא יחליט להשאיר את הצו, הוועדה תקיים דיון בנושא בהשתתפות שר הביטחון אהוד ברק.

לפניות לכתב:

pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully