וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת'יו מוריסון בראיון בלעדי על אלבומו החדש: "רציתי לעשות משהו משלי"

12.6.2011 / 12:30

מת'יו מוריסון, כוכב "glee", מוציא אלבום בכורה ובראיון הוא מספר מה למד מאלטון ג'ון ומה ג'סטין ביבר סיפר לו על ישראל. בלעדי

כל אחד רוצה להיות טאלנט. שחקן, בימינו, זה כבר כמעט מילת גנאי. אם אין לך לוכסן בכותרת (ע"ע דוגמנית/מגישה), הכישרון שלך עוד פחות מרתק מזה של שוטף כלים שאוהב לשיר במקלחת. למת'יו מוריסון, מר שוסטר מ-"glee" ובעליו הגאים של אלבום סולו ראשון שיוצא בימים אלו גם בישראל, אין מה לדאוג. הוא נושא בכותרתו לפחות שלושה כאלו, זמר/שחקן/רקדן, ולמעשה קשה להגדיר אפילו אחד מהם כמיותר, שכן מי שראה אותו מפזז ב-"glee" מבין שהוא יודע כמה מהלכים. אלא שהשאלה החשובה בעסק הזה שנקרא שואוביז היא לא תמיד איך אנחנו רואים טאלנט כמו מוריסון, אלא איך הוא רואה את עצמו. "אני מגדיר את עצמי כרקדן ששר ומשחק", אומר מוריסון בראיון בלעדי לוואלה! תרבות ומוכיח שיש לו כישרון נוסף: חמקנות.

מוריסון בן ה-32 נראה ונשמע כאילו נשלף זה הרגע מלהקת בנים משנות ה-90'. עם קול צלול ויפהפה וחזות שמביאה לו השוואות יומיומיות לג'סטין טימברלייק, אין לו יותר מדי על מה להתלונן, בוודאי לא אחרי שנחת בתפקיד הראשי ב-"glee" המצליחה, שם הוא מגלם את וויל שוסטר, מנהל הגלי קלאב של תיכון מקינלי והמורה שהתלמידים הכי אוהבים. "יותר אנשים צפו בי בפרק הפתיחה של 'glee' מאשר בכל הקריירה שלי בתיאטרון", הלין בעבר בראיון למגזין אמריקאי. ואכן, נראה כאילו הקריירה הטלוויזיונית המשגשגת הפכה כמעט לנטל: "הלוואי שיכולתי לעשות סיבוב הופעות עם האלבום. אבל לצערי יש לי עבודה אחרת", הוא אומר לנו בנימה של אוי אוי אוי. "הבעיה היחידה שיש לי זה 'glee'. זו בעיה נפלאה שתהיה לך, אבל לצערי זה לוקח המון מהזמן שלי".

חבל, כמה ממעריצי הסדרה בנו על גיג אפשרי שלך בישראל.

"זה יהיה אדיר! תמיד רציתי לבקר שם. המנהל שלי היה שם והוא מדבר על זה המון. גם דיברתי עם ג'סטין ביבר והוא סיפר לי על הביקור כאן. אמר לי שהוא נהנה מאוד".

באמת? הוא דווקא צייץ בעצבים על הפפראצי למיניהם.

"אני בטוח שיש לו חוויות עם צלמים בכל מקום אליו הוא הולך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החבר שאני מספר לו הכל - ג'סטין ביבר. מת'יו מוריסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'סטין ביבר הוא לא ה-BFF היחיד של מוריסון בעולם הפופ. בדומה לשורת הסלבריטאים שהגיחו בסדרה להופעות אורח, גם באלבום הסולו הראשון של מוריסון חוברים אליו לדואטים הקולגה לרומן החפוז מ-glee גווינית' פאלטרו ואגדות כמו אלטון ג'ון וסטינג. אתם יודעים, החברים שלו בחיוג המהיר.

הרגשת צורך לכלול אמנים מוכרים באלבום כי חשבת שהוא לא יימכר? פחדת שהשם שלך לא יספיק?

"זה לא היה זה בכלל. אם נותנים לך הזדמנות לעבוד עם אנשים כאלה, אתה לוקח אותה ואני לא יודע אם תהיה לי הזדמנות כזאת שוב. הכול הסתדר ויכולתי לעבוד עם האנשים האלה. זה היה נהדר למכירת האלבום אבל זה היה בעיקר אנוכי מאוד – אני זכיתי להקליט עם אלטון ג'ון! זה דבר נהדר להגיד. אפילו אם האלבום לא יימכר, זכיתי להקליט איתו".

באיזה שלב בעבודה על האלבום הרגשת כמו המורה ובאיזה כמו התלמיד?

"הרגשתי קצת משניהם. עם אלטון ג'ון הרגשתי מאוד בטוח ולמדתי המון. עם זאת, אני מרגיש שהיה שיתוף פעולה וכמו שהיתי תלמיד הייתי גם מורה. לימדתי אותו כלים שהיו שימושיים גם עבורו. דרכים לשיר. זה נשמע כאילו לימדתי את אלטון ג'ון לשיר אבל זה לא ככה. זה פשוט היה שיתוף פעולה טוב. לשנינו היו רעיונות נהדרים, שילבנו אותם וכולם היו מרוצים".

איך העבודה איתם השפיעה עליך?

"זו הייתה חוויה לימודית יותר מכל דבר. הם אגדות חיות ועשו את זה כל כך הרבה זמן ולהיות איתם באולפן, לראות אותם עובדים ולראות איך הם מקדישים את עצמם לאמנות המוזיקה, זה היה מעורר השראה. למדתי המון על שירה וטכניקות מיקרופון. גם למדתי לא לקחת דברים יותר מידי ברצינות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רק לא לקחת את הדברים ברצינות. עטיפת האלבום של מוריסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוריסון, יליד מחוז אורנג' המפורסם של קליפורניה (ה-O.C, בקיצור), החל את הקריירה בגיל 19. הוא מחזיק בעברו רזומה מרשים של בתי ספר לאמנויות בניו יורק וקריירה לא רעה בברודווי, שם היה מועמד לפרס הטוני על המחזה "האור בפיאצה". "בין העונה הראשונה לשנייה קיבלתי שלושה חודשי חופש ואז התחלתי לעבוד", הוא מספר על תהליך יצירת האלבום. "בשלושה חודשים הספקתי המון וכשהתחילה 'glee' התחלתי לעבוד בסופי השבוע", הוא מספר. לדבריו, חבריו לאלבום השפיעו עליו מאוד מבחינה מוזיקלית: "אלטון ג'ון וסטינג השפיעו עליי מאוד מבחינה מוזיקלית. בימים עברו גם אהבתי מאוד את בוב מארלי. אני חושב שהאלבום מאוד אקלקטי. יש בו המון דברים".

אבל למרות האהבה למלך הרגאיי, חכו רגע עם הראסטות של הבלונדיני החביב: גם לאחר ההצלחה הגדולה בטלוויזיה והבכורה המוזיקלית שלו, נראה שהתשוקה של מוריסון עדיין נמצאת באזור התיאטרון: "אני בלי ספק אחזור לשם", הוא מגלה. "אחרי 'glee', מתי שזה יסתיים, זה יהיה אחד הדברים הראשונים שאעשה. אני מתגעגע לבמה. זאת אחת הסיבות שעשיתי אלבום, כי זה נותן לי סיבה להופיע בפני קהל".

נדמה שחלק מהעניין של שוסטר עם קהל רחב, מעבר לרצון הטבעי של כל אמן לגעת באנשים, נעוץ בכך שמוריסון באמת היה רוצה להוכיח שיש בו עוד. עם אלבום של שירי פופ, קאנטרי, סול ואר אנ' בי כאלו רגועים ומתוקים, יהיה לו קל יותר לזכות בגראמי מאשר באמי. למען האמת, אם יש משהו שהאלבום הזה אכן מזכיר הוא בעצם פרק ב-"glee" רק שבמקום קאברים ישנם שירים מקוריים (אחד מהם, "Still Got Tonight" שכתב זוכה אמריקן איידול כריס אלן, בוצע בפרק סיום העונה השנייה של "glee") ובמקום רייצ'ל ברי וקורט האמל, ישנו המופע של מר שוסטר, כמו שבא היטב לידי ביטוי בשיר "My Name".

פחדת שהקהל היחיד שיהיה לאלבום יורכב ממעריצי הסדרה בלבד? זה משהו שלקחת בחשבון בכתיבת האלבום?

"אתה לא יכול לחשוב ככה באלבום. רציתי לעשות משהו לעצמי, משהו אישי שלי ועבורי. המון מעריצי 'glee' לא יודעים בכלל שהייתה לי קריירה בתיאטרון. יש לי גם המון מעריצים בברודווי ובמקומות נוספים. אני מנסה לעשות משהו שהוא אני".

ריאן מרפי עם מת'יו מוריסון. Kevin Winter, GettyImages
"אמרתי לו להביא את אלטון ג'ון". מוריסון עם ריאן מרפי, יוצר "glee"/GettyImages, Kevin Winter

ומה באמת עם מר שוסטר? כיצד הוא ישרוד את הקיץ שיעבור על החבורה לקראת העונה השלישית של הסדרה וכיצד הקריירה המוזיקלית של מוריסון תזלוג לתוכה? "יש כל כך הרבה שמועות על הסדרה הזאת", מספר מוריסון. "שמעתי את הדברים הכי מוזרים".

מה למשל?

"המון דברים. אנשים ממציאים שמועות שאוזי אוסבורן יהיה בתכנית. שמעתי כל שם אפשרי בתור מי שנעשה לו פרק מחווה. מה שכן, אמרתי לריאן מרפי ובראד פלצ'וק, יוצרי הסדרה, שאלטון ג'ון צריך להיות החבר של סו סילבסטר. אני חושב שזה יהיה מצחיק מאוד. אני יודע שאלטון ג'ון מת על התכנית והיה רוצה להשתתף בה".

אם לא אלטון ג'ון, יש לך מידע בשבילנו מה כן הולך לקרות בעונה השלישית?

"אף מילה עדיין לא נכתבה עבור העונה שלישית. אני חושב שכולם צריכים חופשה בשלב זה. היוצרים עובדים כרגע על פיילוט אחר בכלל אז הם בכלל לא במצב רוח של 'glee'. רחוק מזה".

כולנו חשבנו שיקרה סוף סוף משהו בינך ובין אמה, המורה שאתה מאוהב בה בסדרה. נשארנו בלי כלום.

"הייתי מת שיהיה קצת אקשן בין וויל ואמה. כבר עבר הרבה זמן וכולם מצפים לזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully