וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקי-פיילין: המיילים של המושלת נחשפים לציבור

מדינת אלסקה חשפה לציבור יותר מ-24 אלף מסמכים מתקופת כהונתה של המושלת לשעבר, שעוסקים בין היתר בעסקאות נפט, ברכילות ובציד דובים. פיילין לא מתרגשת: "הכל כבר נחשף בעבר"

הוויקיליקס של שרה פיילין: מדינת אלסקה הפיצה אתמול (שישי) עשרות אלפי עותקים ממכתבי דואר אלקטרוני של המושלת לשעבר. גם אם עדיין לא התגלו במסמכים "הפתעות" של ממש, חלקם עשויים לשפוך אור נוסף על התנהלותה של המועמדת האפשרית לנשיאות ארצות הברית, ששמה כבר יצא לשמצה יותר מפעם בשל התבטאויות שנויות-במחלוקת.

יותר מ-24 אלף עמודים מודפסים ובהם מיילים שנשלחו מפיילין ואליה נחשפו לציבור. מי שמעוניין לצפות בהם נדרש לשלם כמה מאות דולרים למדינת אלסקה, ועוד כמה מאות דולרים עבור דמי משלוח. עם זאת, כמה אתרי חדשות גדולים הודיעו כי בכוונתם לסרוק את כל המסמכים ולהעלותם לאינטרנט, כידי לאפשר לכל הגולשים לעיין בהם בחינם.

לצפייה בחלק מהמסמכים

עוד על שרה פיילין:
הסתכסכה עם שוטר באלסקה - ופיטרה אותו
קוראת לארה"ב "לעמוד לצדה של צפון קוריאה"
ברק אובמה: "שרה פיילין? לא מטרידה אותי"

מקור המסמכים בשנתיים הראשונות לכהונתה של פיילין כמושלת אלסקה - מדצמבר 2006 ועד ספטמבר 2008. הנושאים הכלולים במסמכים מגוונים מאוד, ונעים בין הגבלות מיסוי לציד דובים. במייל אחד, למשל, דורשת פיילין לחקור אדם ש"כשל לחגור" את בנה הקטן בחגורת-בטיחות במכונית; במייל אחר, היא ובתה בריסטול מלינות בפני אחד העובדים במשרדן, על אודות ה"רכילות המתלווה לחייך כשאתה נעשה מפורסם". במייל אחר, מתועדים מגעים שניהלה פיילין מול חברות נפט וגז באלסקה, ואיומים לכאורה בהם נקטה כלפי חברי הדירקטוריון שלהן. מכמה מסמכים, שרובם נשלפו מחשבונות המייל הפרטיים והרשמיים של פיילין, נמחקו שמות ונתונים פרטיים, כדי להגן על חלק מהמוזכרים בהם.

עיתונאים רבים צבאו על משרדיה לשעבר של פיילין כדי לקבל הצצה ראשונה למסמכים. הבקשה הראשונה לצפייה בהם הוגשה לרשויות באלסקה ב-2008, כשג'ון מקיין, המועמד לנשיאות ארצות הברית, בחר בפיילין כמועמדת למשרת סגנית הנשיא. לאחר שמקיין הפסיד בבחירות לאובמה, פיילין פרשה ממשרתה לטובת קריירה ציבורית, ופעילים שונים דרשו גישה למסמכיה מתוקף חוק חופש המידע.

בראיון לרשת FOX, אמרה פיילין כי היא אינה מודאגת מחשיפת המסמכים. "אני חושבת שכל מה שהיה יכול להיחשף כבר נחשף", טענה, בהתייחסה לתכנית הריאליטי שתיעדה אותה במסעות ברחבי אלסקה. "לא נותר עוד דבר-מה פרטי בחיי". עם זאת, ציינה פיילין כי "באופן טבעי, חלק מהמיילים לא נועדו להיחשף בפני הציבור", והזהירה כי יש מי שעלול להבין את תוכנם באופן הלא-נכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully