וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם שליט ייפגש מחר עם נשיא צרפת סרקוזי

אביו של החייל החטוף בעזה ייפגש מחר בארמון האליזה עם הנשיא המקומי. בראשית השבוע הגישו הוריו של גלעד שליט קובלנה לבימ"ש מקומי נגד ראשי החמאס, ודרשו להוציא נגדם צו מעצר בינ"ל

נעם שליט, אביו של גלעד, החייל החטוף בעזה, ייפגש מחר (שישי) בארמון האליזה בפריז עם נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי. בראשית השבוע הגישו נעם ורעייתו אביבה שליט קובלנה פלילית לבית המשפט המחוזי בפריז, בה ביקשו לפתוח בחקירה בדבר נסיבות חטיפת בנם לצורכי סחיטה פוליטית ועינויו המתמשך. בעתירתה דרשה משפחת שליט מבית המשפט לקבוע מי הם האחראים להחזקת בנם ולהוציא נגדם צו מעצר בינלאומי. בני הזוג התבססו על העיקרון בחוק הצרפתי הקובע כי ניתן להעמיד לדין בכל מקום בעולם אדם המבצע עבירה מסוג פשע חמור באזרח צרפתי, ועל כך שבני המשפחה אוחזים באזרחות כזו.

"אני מזועזעת עמוקות ממה שעובר על החייל הצעיר גלעד שליט, המחזיק גם באזרחות צרפתית", כתבה בשבוע שעבר רעייתו של סרקוזי, קרלה ברוני, לאשת ראש הממשלה, שרה נתניהו. ברוני הוסיפה במכתבה כי "גלעד מוחזק בשבי בעזה כבר חמש שנים ונמנע ממנו כל קשר עם העולם החיצון. המאמצים שהשקיעו כל הגורמים כדי להביא לשחרורו טרם הניבו תוצאות".

רעיית הנשיא הצרפתי הוסיפה כי "כידוע לך, אנו שומרים על תקשורת סדירה עם הוריו של גלעד, נעם ואביבה. בעלי שוחח איתם מספר פעמים, ועוזריו עומדים איתם בקשר רציף. צרפת עושה הכול כדי לשים קץ לסבלו של גלעד, תוך שיתוף פעולה הדוק עם השלטונות בישראל. כמוך, גם אני מייחלת בכל לבי לכך שסיום הפרשה יגיע בקרוב מאוד". ברוני שלחה את המכתב כתגובה למכתב קודם שהעבירה אליה שרה נתניהו.

המגעים לשחרור שליט - כותרות אחרונות
אבו מרזוק: ”אין כל חדש בנוגע לעסקת שליט”
ברק שוחח עם טנטאווי על העסקה לשחרור שליט
דיווח: ”חמאס הגיש תשובתו הסופית בעסקת שליט”

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully