וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זימבבואה: נעצר לאחר שהטיל מימיו בשירותי הנשיא

השוטר אלואיס מבהונו עצור זה כחודש, לאחר שהשתמש בתא שירותים ביריד מסחרי - שיועד לשימושו הבלעדי של הנשיא רוברט מוגאבה. פעילי זכויות אדם עתרו למען שחרורו: הוא לא הפר כל חוק

שוטר בזימבבואה נעצר לאחר שהשתמש בשירותים שהיו מיועדים לשימושו הבלעדי של נשיא המדינה, רוברט מוגאבה. כך מדווחת הלילה (שבת) רשת BBC.

השוטר, אלואיס מבהונו, השתתף בכנס המסחרי השנתי של זימבבואה שנערך ב-6 במאי בבולוואיו, העיר השנייה בגודלה במדינה. תא שירותים נפרד ביריד יועד לשימושו של הנשיא מוגאבה, שנכח אף הוא באירוע. השוטר, שלא היה בתפקיד באותה עת, בחר לרוע מזלו דווקא בתא הנשיאותי כדי להטיל בו את מימיו. כעבור כמה ימים הוא אותר על ידי הרשויות ונעצר. ביום רביעי הורה בית המשפט להמשיך להחזיקו במעצר.

פעילי זכויות אדם עתרו למען שחרורו של מבהונו וטענו כי לא קיים חוק האוסר על שימוש בשירותי הנשיא. לדברי כמה פרקליטים המתמחים בנושא, מבהונו לא היה צריך להיעצר מלכתחילה. דיווחים בתקשורת המקומית מאשרים כי כתב האישום שהוגש נגד השוטר כלל אינו מפרט את החוקים שעליהם עבר, לכאורה.

הנשיא מוגאבה: היסטוריה של עינויים ורדיפת מיעוטים

רוברט מוגאבה, בן 87, שולט בזימבבואה מאז 1980. תחילה נבחר לראשות הממשלה, וב-1987 נבחר לנשיאות. הוא עורר עליו ביקורת נוקבת ממדינות רבות בעולם, בשל היד הקשה שהוא נוקט כלפי פעילי האופוזיציה במדינה. ארגוני זכויות אדם בזימבבואה טוענים כי מוגאבה הורה לעצור ולענות מתנגדי שלטון במדינה, וכי הוא פוגע באופן עקבי בחופש הביטוי ובחופש העיתונות, ומגביל את זכויות המיעוט הלבן וזכויות ההומוסקסואלים במדינה. במסגרת עיצומים שהוטלו עליו בשל כך, כמה נכסיו של מוגאבה הוקפאו והוא אינו מורשה לנוע בתחומי האיחוד האירופי וארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully